بازدید 14406

نامه احمدمنتظری در پاسخ به مستند تلویزیون

کد خبر: ۸۲۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 28 July 2018

روز گذشته مستند قائم‌مقام که به بررسی زندگی و رسم سیاست‌مداری مرحوم آیت‌الله منتظری می‌پردازد، این بار از شبکه سوم سیما روی آنتن رفت.یک بار دیگر این مستند به تاریخ چهارم اردیبهشت ماه سال جاری از شبکه مستند پخش شده بود.

به گزارش روزنامه شرق، همان زمان فرزند آيت‌الله يعني احمد منتظري در اعتراض به پخش مقطع اين مستند در صداوسيما اعتراض کرده و نامه‌اي را خطاب به علي‌عسگري، رئيس صداوسيما نوشته بود. او روز گذشته باز هم در اعتراض به پخش اين برنامه، همان نامه اعتراضي را مجددا در کانال خود بازنشر داد.

احمد منتظري در نامه‌اش به رئيس سازمان صداوسيما که روز گذشته بار ديگر در کانالش بازنشر داد، نوشته است: بدون شک براي شما نيازي به تکرار نيست که حق هر شهروندي براي پاسخ به اتهامات محفوظ است ولي يادآور مي‌شوم که طبق ماده ۳۰ الحاقي سال ۱۳۸۸ اساسنامه سازمان صداوسيما «چنانچه در برنامه‌هاي پخش‌شده سازمان (اعم از خبري، گزارشي، توليدي در قالب‌هاي مختلف بياني ـ تصويري و نمايشي) از شبكه‌هاي محلي، سراسري و بين‌المللي يا در اطلاعيه‌هاي صادره از سوي آن سازمان مطالبي مشتمل بر توهين، افترا يا خلاف واقع نسبت به هر شخص (اعم از حقيقي يا حقوقي) باشد يا به هر نحوي اظهارات اشخاص تحريف گردد، مدعي مي‌تواند اعتراض خود را كتبا به سازمان صداوسيما منعكس نمايد. سازمان صداوسيما در صورت قبول اعتراض، ظرف 24ساعت پاسخ وي را به صورت عادلانه، حداقل دو برابر زمان اصل مطلب كه از پنج دقيقه كمتر نباشد، در همان برنامه و ساعت و در همان شبكه به طور رايگان پخش نمايد... ولي با کمال تأسف قصه پرغصه تهمت و افترا و پخش دروغ‌هاي سازمان‌يافته با بودجه بيت‌المال عليه آيت‌الله‌العظمي منتظري در سه دهه گذشته بر کسي پوشيده نيست؛ اما انتشار آن از سيماي جمهوري اسلامي معنا و مفهوم ديگري دارد. سازمان صداوسيما بيش از هر نهاد ديگر بايد معناي مستند را بداند و با انتشار مجموعه‌اي غيرمستند و يک‌سويه اجازه ندهد آبروي آن نهاد بر باد رود. مجموعه‌اي که با موضع‌گيري خاص و قضاوت يک‌طرفه تهيه شده، چگونه مي‌تواند مستند بي‌طرف باشد؟! آن هم توسط افرادي با گرايش خاص سياسي و جناحي در جهت مخالفت تند و غيرمنصفانه با آيت‌الله منتظري.

شگفت‌تر آنکه پس از پخش مستند قائم‌مقام ميزگردي کاملا يک‌طرفه و جهت‌دار از طرف خود شبکه تلويزيوني درباره آن گذاشته شد و همان مطالب را تکرار کردند و در واقع خود صداوسيما هم با اين فيلم همنوايي کرد!... کساني که براي تهيه مستند و گرفتن مصاحبه نزد من آمدند، اظهار داشتند در مورد آيت‌الله منتظري افراط و تندروي‌هاي زيادي شده است و ما درصدد تهيه مستند بي‌طرفي هستيم و اينجانب با تصور اينکه اين حضرات از تبليغات سوء اين ۲۸ سال نتيجه نگرفته‌‌اند و قصد دارند راه ديگري انتخاب کنند، به آنان اطمينان نمودم و حدود سه ساعت مصاحبه انجام شد؛ ولي آنان کاملا يک‌سويه عمل کردند و حتي در مواردي مثل ارسال نامه اعدام‌هاي تابستان ۶۷ به بي‌بي‌سي بحث و گفت‌وگوي مفصلي انجام شد که مصاحبه‌کنندگان قانع شدند که اين نامه محرمانه در آن زمان خاص توسط مخالفين آيت‌الله منتظري که درصدد حذف ايشان از نظام بودند در اختيار بي‌بي‌سي قرار گرفته است، ولي با اين حال در اين مجموعه القاي شبهه کردند و در راستاي هدف خاص خود اين کار ناشايست را به بيت و علاقه‌مندان آيت‌الله منتظري نسبت مي‌دهند.

در ادامه اين نامه آمده است: مطابق ماده ۹ اساسنامه سازمان صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران که «هدف اصلي سازمان به عنوان يک دانشگاه عمومي نشر فرهنگ اسلامي، ايجاد محيط مساعد براي تزکيه و تعليم انسان و رشد فضائل اخلاقي و... مي‌باشد» و نيز بر اساس موازين حقوقي و شرعي که پاسخ‌گويي به هر اتهامي را حق متهم‌عليه مي‌داند، مصرانه خواستارم حال که با انتشار اين مجموعه به نام «مستند قائم‌مقام» تهمت‌ها و تخريب‌هايي نسبت به چهره مرحوم آيت‌الله‌العظمي منتظري انجام شده است فرصتي را در اختيار نمايندگاني از بيت معظم‌له قرار دهيد تا در برنامه‌اي زنده پاسخ محتوايي به موارد شبهه‌انگيز فوق‌الذکر ارائه نمايند و مردم خود قضاوت نمايند. در غير اين صورت بر اساس آيه شريفه «لايحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم» حق پيگيري و تظلم از سوي مجاري قانوني و حقوقي ملي و بين‌المللي را خواهيم داشت».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار