بازدید 15758

جشن تولد باشکوه امام رضا در بارگاه نورانی‌اش

کد خبر: ۸۱۹۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۴ 25 July 2018

مشهد مقدس سراسر نور و سرور و شادی میلاد امام رضا(ع) را در 1291‌مین سالروز تولد آن حضرت جشن گرفت پرتو این جشن باشکوه به سراسر ایران اسلامی پرتو افکند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری فارس حرم نورانی امام رضا(ع) از بعد از ظهر دیروز میزبان صدها هزار زائری بود که عاشقانه برای شادباش و جشن میلاد 1291سالگی مولا و ولی نعمتشان گرد هم جمع شده بودند.

میدان شهدای مشهد میعاد‌گاه عاشقانی بود که همگی گُل بدست گرد هم جمع شده و با تشکیل کاروان و هیأتی باشکوه به سمت حرم امام رئوف حرکت کردند و در صحن جامع رضوی با استقبال صد‌ها هزار زائر روبرو شدند.

حضور عاشقان امام هشتم از حدود ساعت 17:30 بعد از ظهر و باوجود گرمای هوا به حدی چشم‌گیر بود که همه صحن میدان شهدا و خیابان‌های منتهی به آن مملو از جمعیت بود و این جمعیت در صحن جامع به اوج خود رسید و شب میلاد امام هشتم گرد‌همایی بزرگ شیعیان در حرم امام رضا(ع) جهت گرامی‌داشت میلاد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت به ثبت رسید.

باحضور کاروان زائران و خادمان در صحن جامع نوای نقاره‌های صحن‌ انقلاب اسلامی در حرم پیچید و دیگر خادمان همزمان به عطر‌افشانی و گلاب‌پاشی حرم نورانی امام رضا(ع) پرداختند و با این حال و هوای زیبا اجتماع صد‌ها هزار نفری زائران امام هشتم به استقبال اذان مغرب رفتند.

آیین نور‌افشانی آستان برنامه زیبای دیگری بود که برای این شب باشکوه درنظر گرفته شده بود و در کنار آن مداحان و شاعران اهل بیت(ع) به مدح و ثنای عالم آل محمد پرداختند.

سخنرانی حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی و آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام هشتم بود و اجرای برنامه توسط گروه‌های سرود و تواشیح و مسابقه از دیگر آیتم‌های جشن میلاد امام رضا(ع) بود که تا حدود ساعت 24 طول کشید.

مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) در روز میلاد آن حضرت از ساعاتی دیگر با تعویض پرچم گنبد و پوشش ضریح از حدود ساعت 6:30 آغاز و پس آن نوای نقاره‌ها از صحن انقلاب خبر میلاد امام عشق را به سراسر جهان مخابره می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار