بازدید 10864

افشای ایجاد یک رانت جدید در شهرداری

کد خبر: ۸۱۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ 24 July 2018

بعد از ماجرای ادامه دار اجرای طرح ترافیک جدید شهر تهران و انتقادهایی که از سوی محمد علیخانی آن هم بر اساس مطالعات کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به محسن پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران انجام شد؛ انتقاد و تذکر این عضو شورای شهر نسبت به احتمال ایجاد رانت جدیدی در سازمان مذکور با قیمت نجومی گویا زیاد به مذاق معاون شهردار تهران خوش نیامده است .

به گزارش تیتر شهر، عملکرد نزدیک به یک سال اخیر معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نشان می دهد که محسن پور سید آقایی بیشتر از آنکه به دنبال اجرای طرح ها و برنامه های بلند مدت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف توسعه زیر ساخت های حمل و نقل عمومی و مدیریت هوشمند ترافیک باشد، به دنبال سیاسی کاری است.

از همه مهمتر اینکه به نظر می رسد تنها برنامه ای که وی در یک سال اخیر در معاونت مذکور مامور به انجام آن بوده تنها اجرای نصف و نیمه و پر از اشکال طرح ترافیک پایتخت است و مابقی برنامه های این سازمان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

این روزها پور سید آقایی بیشتر از آنکه به دنبال حل مشکلات مربوط به فاینانس و انتشار اوراق مشارکت مترو، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، حل مشکل نوسازی ناوگان تاکسیرانی، حل مشکلات مربوط به پرداخت الکترونیکی هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی، اصلاح هندسی معابر، توسعه مدیریت هوشمند ترافیک و مسائلی از این دست باشد، بیشتر به دنبال سیاسی کاری هایی است تا شاید بتواند بعد از انتقادهای گسترده ای که از سوی مسئولان و رسانه ها به عملکرد وی در اجرای طرح ها و برنامه های این معاونت شده بود؛ چهره ای تاثیرگذار از خود نشان دهد.

دعوت از مهدی چنران رئیس شورای چهارم شهر تهران به بازدید از خط 7 مترو و ارسال جوابیه به تذکر رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر مبنی بر تذکری مربوط به احتمال ایجاد یک رانت جدید و عقد قراردادهای نجومی به منظور انجام مطالعات از جمله کارهایی است که وی در روزهای اخیر انجام داده است.

هر چند با روی کار آمدن محمد علی افشانی، شهردار هفدهم شهر تهران بسیاری از رسانه ها نسبت به تعیین تکلیف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تذکرات لازم را به وی داده بودند؛ اما به نظر می رسد که مشکلات شهر تهران آنقدر افشانی را درگیر خود کرده که وی نسبت به هزینه های گزافی که بابت یکی از معاونان خود می پردازد، نیست.

سیاسی کاری آقای معاون به جایی رسیده است که وی اقدام به ارسال جوابیه ای بابت تذکری که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به شهردار پایتخت بابت غیر شفاف بودن برخی از تفاهم نامه های همکاری که از سوی سازمان ها و ارگان های مختلف با سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می شود؛ کرده است.

این در حالی است که به رغم انکه این تذکر از سوی رئیس یکی از کمیسیون های تاثیرگذار پارلمان شهری به شهردار تهران داده شده است؛ اما محسن پور سید آقایی تصمیم گرفته تا به صورت علنی به مخالفت خود با نماینده مردم در شورای شهر بپردازد و جوابیه ای را در رسانه ها منتشر کند که شان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر در آن رعایت نشده است.

اما سوال اصلی از شهردار تهران این است که تا کجا می خواهد هزینه رویاروی و دعوای یکی از معاونان خود را با شورای شهر بپردازد و باید ایجاد شکاف گسترده بین شورا و شهرداری تهران مشکلات پایتخت را بیشتر کند؟

احتمال انعقاد قراردادهای صوری، معاون شهردار تهران را آشفته کرد

صبح امروز رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در تذکر خود در صحن علنی شورای شهر اعلام کرد بررسی های نشان می دهد که در سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران احتمال انعقاد قراردادهایی صوری و خارج از تشریفات برخلاف آئین نامه معاملات شهرداری وجود دارد.

آنطور که محمد علیخانی عنوان کرد: گویا این قرارداد مبلغ صد میلیون تومان ارزش داشته و لازم به ذکر است فقط 23 صفحه متن دارد. یعنی برای هر صفحه پنج میلیون تومان درنظر گرفته شده است.
ماجرا از این قرار بوده که طبق مستندات موجود مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در تاریخ خردادماه پژوهشی حدودا 20 صفحه‌ای با عنوان بررسی نظرات شهروندان استفاده کننده از طرح ترافیک را طی نامه‌ای به معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جهت ملاحظه، بهره‌برداری و اعلام نظر ارسال کرده است.

این قرارداد مبلغ صد میلیون تومان ارزش داشته و لازم به ذکر است فقط 23 صفحه متن دارد. یعنی برای هر صفحه پنج میلیون تومان درنظر گرفته شده است. اما با توجه به اینکه مسئول روابط عمومی معاونت و معاونت حقوقی نسبت به قرارداد مخالفت کردند اما طبق معمول افراد مخالف برکنار و شخص دیگری برای انجام کار جایگزین وی شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر از شهردار تهران خواست تا جلوی انعقاد این قرارداد صوری و غیرقانونی گرفته شده و خاطیان به خاطر تخلفات اداری معرفی شوند و کارکنانی که به وظایف قانونی خود عمل نکرده و زیر بار این قرارداد فرمایشی نرفته به کار بازگشته و مورد تشویق قرار گیرند.

اهل رانت بازی نیستم!

بعد از تذکر علیخانی، محسن علیخانی در جواب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران اقدام به ارسال جوابیه ای کرد که در آن انتقاد و تذکر این عضو شورا را غرض ورزانه دانست.

در متن جوابیه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آمده است: « آقای علیخانی بار دیگر مطالب کذبی را در صحن شورا مطرح کرده است. ایشان مانند موارد قبلی بدون اینکه بررسی ابتدایی درباره مطالب خود به عمل آورد، اطلاعاتی را اعلام کرده است که به سیاق ضرب المثل «خسن و خسین» هیچ جزیی از آن صحیح نیست.

برخلاف ادعای ایشان هنوز هیچ قراردادی با موضوع مذکور منعقد نشده است. مبلغ مورد نظر برای عقد قرارداد پیشنهادی نیز یک‌دهم آنچه ایشان ادعا کرده، بوده است. تعداد صفحات گزارش نظرسنجی مذکور که هنوز ریالی بابت آن پرداخت نشده نیز بیشتر از چیزی است که ایشان ادعا کرده است. گو اینکه ارزش یک مطالعه علمی به تعداد صفحات آن نیست و اساسا نظرسنجی و پژوهش اجتماعی را با معیارهای وزنی و حجمی نمی‌توان سنجید....»

اسناد همکاری سازمان حمل ونقل رونمایی شد

بعد از انتشار جوابیه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، کمیسیون مربوطه اقدام به رونمایی از اسناد به دست امده کرد تا شهروندان خود نسبت به این موضوع و تذکر داده شده، قضاوت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار