بازدید 19495

شوخی‌هایی که مناسب سن «خندوانه» نیست!

کد خبر: ۸۱۸۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 23 July 2018

«خندوانه» چه نیازی به این دارد که در برنامه‌ای با عنوان «خنداننده‌شو» فردی بیاید شوخی‌هایی را مطرح کند که حتی در پایان اجرایش،‌ خانم داور به او تذکر دهد که برخی از مواردی که گفتی حتی مناسب سن تو نیست!

به گزارش فارس، مدتی است برخی شوخی‌های مستهجن در برخی شبکه‌های تلویزیون جمهوری اسلامی به ویژه در شبکه نسیم و برنامه خندوانه به نحو عجیبی افزایش یافته و این در حالی است که چنین شوخی‌هایی اصلا نباید در تلویزیون وجود داشته باشد.

اما شوخی‌ها و حرف‌های مشمئزکننده جنسی واقعا در جایی که به تعبیر حضرت امام باید دانشگاه باشد، رواست؟

1) بی‌تردید شأن بیننده ایرانی بسیار بالاتر و والاتر از این است که حتی اندکی از زمان خویش را صرف شنیدن اینگونه کارهای سخیف کند؛‌ ضرورت نهی از منکر نیز الزام می‌کند نسبت به ترویج خواسته یا ناخواسته بی‌حیایی در تلویزیون اعتراض کنیم.

البته وجود شوخی‌های منحرف فقط محدود به این شبکه و این برنامه نیست؛ اما اینکه در شبکه‌ای بخواهند همه کار برای خنداندن ملت انجام دهند؛ همه نوع مثال که به جُک‌های زننده ارجاع می‌دهد، مطرح شود؛‌ هر حرفی که برای به اصطلاح شاد کردن مردم صلاح بدانند حتی اگر حرفی آلوده و ناپاک باشد، برانند و در واقع با توجیه «می‌خواهیم مردم تلویزیون مملکت خودشان را ببینند نه ماهواره را» کارها و شوخی‌های ناپسند و مبتذل را عادی کنند، واقعا جای تذکر شدید و منع دارد.

2) برنامه‌ای که واقعا مردم را به خوبی می‌تواند شاد کند و پیش از این نیز از پسش برآمده، چه نیازی به این دارد که در برنامه‌ای با عنوان «خنداننده شو» فردی بیاید شوخی‌هایی را مطرح کند که حتی در پایان اجرایش،‌ خانم داور به او تذکر دهد که برخی از مواردی که گفتی حتی مناسب سن تو نیست! چرا در میان استندآپ‌کمدی‌ها اجازه پخش به برخی داده می‌شود که موارد بسیار زشتی را عنوان می کنند؟ آیا قبح‌زدایی از ضدفرهنگ‌ها پیش‌شرط خندیدن و خنداندن است؟

3) به نظر می‌رسد در شرایط کنونی و با توجه به تداوم رسوایی‌های پیش آمده، افرادی سعی دارند ضمن تمسخر فرهنگ اصیل ایرانی و الزامات شرعی و دینی، در دامن زدن به لجام گسیختگی‌ها و بی‌بندوباری‌های اخلاقی پیشی بگیرند؛ در حالی که صداوسیما باید مراقب چنین مواردی باشد و مخاطبان خود را که خانواده‌های ایرانی هستند به واسطه این کوتاهی‌ها از دست ندهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۰
آقا شما لطف کنید کانال تلویزیون را عوض کنید . حالا بعد از سالها شبکه ای پیدا شده که بتوانیم به جای دیدن کانال ماهواره ای از این کانال استفاده کنیم. شخصی می آید با ذکر الفاظ القایی و پیش کشیدن مسایل عقیدتی که ربطی هم به کسی نداره کل صدا سیما را به زیر سوال میبره جای بسی تامل هست ...
بروید فیلم .... را ببینید تا بدانید رسانه ملی در باب "شوخی‌ها و حرف‌های مشمئزکننده جنسی" در برابر این فیلم و هنجار شکنی های متعدد آن در ارتباط کلامی بین مرد و زن آنهم در برابر گوش و چشم خانواده ها و فرزندانشان ، هنوز پاک پاک است. هر جایی هم داد زدیم فایده نداشت. از حساسیت شما بی اندازه قدر دانی میکنیم اما تا خانواده ها بطور جدی موضع نگیرند ، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
اول چه کسی تشخیص می دهد که در شان بیننده ایرانی هست یا نیست ؟؟
دوم در کشور ما باب شده که یک شخص یا گروه جای کل ملت تصمیم بگیره ، قضاوت کنه و از طرف اونها نظر بده
سوم در تمام دنیا استندآپ کمدی اجرای میشه و انوع ش.خی ها میشه ولی کسی نمیگه در شان مردم اون کشور هست یا نیست.
چهارم همین حرفها باعث شده که پخش زنده انواع ورزش ها هم با سانسور پخش بشه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
خب راست میگن خبر اختلاس و رانت در شآن ماست
نویسنده این مطلب انگار در ایران زندگی نمی کند . خندوانه منعکس کننده اخلاق جامعه و جریان حاکم بر فرهنگ و رسانه های کشور اسا که با سرعت در حال سقوط است . سقوطی شدیدتر از ارزش پول ملی ایران.
والا کسی تلویزیون ایران را نگاه نمیکند به نظر من خودتون رو خسته نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
تو نبین
امیر استاد اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
بهترین پاسخ ... دمت گرم ... بالای پنجاه درصد مردم صدا و سیما رو گذاشتن کنار ... یک مشت برنامه مزخرف
محمدباقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
جالبه که همه خندوانه میبینن و باز یه عده معاقدن کسی ای وی نیبینه
رامبد جوان هم با این برنامه مسخره ش خوب پولی به جیب می زنه وکلا در تمام برنامه هاش بیشتر از سه تا آیتم نداره.
صدا و سیما بابت دروغگویی، پنهان کاری و سانسور مخاطب خود را از دست داده، نه این چیزهایی که نویسنده گفته
حا ای که گفتی یعنی چه !!!؟؟
بدبختی ما به خاطر تفکر خشک و متحجرانه امثال شماست
نويسنده محترم متن نگاهي به جامعه هم داشته باشند. تلويزيون و سينما طي چند سال گذشته چاره اي جز بازتاب اتفاقات جامعه نداشته اند. اگر تلويزيون و سينما به اينجا رسيده ببينيد در بطن جامعه چه خبر است؟
برو بابا
شان بیینده! ای خِدا، دوباره شروع شد.
شان بیینده! ای خِدا، دوباره شروع شد.
خیلی خیلی تحلیل مزخرفی بود ... از فارس انتظاری نمیره اما چرا تابناک این تحلیل مسخره رو باز نشر میده در عجبم
گزارشت مزخرف بود
ای کاش صدا و سیما این تذکر را درک می کرد و به آن عمل می نمود. بچه های من برنامه خندوانه را می بینند و متاسفانه پیام خوبی ندارد. لطفا بیشتر تذکر دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
برنامه مناسب بزرگسالانه هنوز اینو نفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
یعنی شما واقعا قدرت و مدیریت اینو نداری که نظارت کنی بچه هات چیو نگاه کنن و چیو نگاه نکنن؟ روزی که بچه دار میشدی به چی فکر میکردی دقیقا؟! میخوای بخاطر بچه های شما بگیم کلا برقو قطع کنن؟
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
ناشناس 12:16
آیا حاضرین در استودیو نیز بزرگسال هستند؟ کودک و نوجوانی در بین آنان نیست؟
درضمن بدترین کاراکتر این برنامه مجری اصلی آن است که به زور قاه قاه (مثلا) می خندد
بسیار حرف شما را قبول دارم
سخت نگیر تابناک الان همه جای دنیا همین طوره. خیلی وقته که مضمون فیلم های کمدی غربی موضوعات جنسی شده. تازه بعد ده بیست سال رسیده ایران.
با شما موافق نیستم. تلویزیون باید حالت رقیقی از ادبیات مرسوم جامعه را بعنوان سوپاپ اطمینان منعکس کند و گرنه مثل فنر فشرده به یکباره رها شده و غیرقابل کنترل میگردد. اگر به ادبیات فعلی نوجوانان جامعه ما دقت کنید میبینید که واقعیت آن چیزی نیست که شما میخواهید. البته اگر به ادبیات چاله میدانی آقای رامبد اعتراض کنید من هم موافقم ولی به هر حال جامعه به آن صورتی که تلویزیون نشان میدهد مقدس نیست و همین امر باعث خوش باوری نوجوانان چشم و گوش بسته شده و آنها را در دام افراد ناباب خواهد انداخت.
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
در خصوص رامبد با شما موافقم خنده اش از یخ نیز سرد تر است
موافقم صد در صد . توی همین برنامه خندانده شو اقایان و خانمها برای خنداندن مخاطب خود به همه قشری اهانت کردند و در یکی از این استند آپ های مضحک طرف شوخی شوخی نسبت حرامزادگی بخودش میدهد و آن یکی از عمل زشتی که ممکن است در بچگی برایش اتفاق افتاده باشد و استفاده از عبارات زشت و دو پهلویی که واقعا شرم آور است و جالب اینکه در مواقعی که شدت استفاده از این عبارات و الفاظ زشت بالا میرود جماعت حاضر در صحنه و به اصطلاح اساتید برنامه با تلاش در بلندتر خندیدن و دست زدن سعی میکنند تا بزعم خودشان زهر حرفهای زشت زده شده را بگیرند . دو شب پیش این برنامه انقدر زننده شده که من دیگر جازه ندادم دختر کوچکم این برنامه را ببیند . شما همین طرز گفتار را برخی از مواقع از جناب خان هم میبینید آنجا که در باره مادر شدن و زایمان حرفهای زشتی زد و به میهمان نسبتا مسنی هم که کنارش نشسته بود با همین عبارات توهین کرد . عمل زایمان و بساری از امور طبیعی مربوط به بدن ما انسانها اگر چه طبیعی هستند اما در فرهنگ ما ایرانیها تلاش شده که در هنگام صحبت از این امور اهسته و تقریبا خصوصی صحبت شود در حالیکه چنین بنظر میرسد که این برنامه سعی دارد قبح اینجور درگوشی حرف زدنهایی که ریشه قدیمی در فرهنگ ما دارد را از بین ببرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
شما به نظرم دخترت رو در جامعه بزرگ نکن ببر جایی که انسانها اونجا نباشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
آفرین . شما هر موقع احساس کردی مناسب بچه ها نیست جلوی تماشای بچتونو بگیر.ولی حق نداری جلوی تماشای چند میلیون نفر دیگه رو بگیری
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
عزیزان ناشناس: 12:09 و 12:56

وقتی پدر و مادر شدید خواهید فهمید که دغدغه آینده و سلامتی فرزند چیست و امروز نمی دانید و یا خودرا به آن راه زده اید و وقتی فردی حق اعتراض دارد و آنرا بیان می کند، شما چه کاره مملکت هستید که سخن حق وی را پایمال کنید؟

یا پدر و مادر نیستید، یا اینکه فرزند خودرا به حال خود رها کرده اید که امیدوارم مورد دوم نباشد. اما اندکی به عقب برگردید تا ببینید چه چیز هایی را درآینده تجربه کرده اید (امیدوارم) و چه چیزهایی را بزرگانتان به شما آموزش داده اند. اگر هم ادعای روشنفکری دارید، سخن دوست اولمان (بااحترام فراوان) ربطی به شما ندارد. چرا که مخاطبب وی شما عزیزان نیستید!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
بیچاره این دختر معصوم
وقتی ملت شبکه های ماهواره ای نگاه می کنند و براشون الگو سازی انجام می شود طبیعی است در یک جایی بروز می دهد و حالا در صدا وسیما از این بگیر تا استفاده از کلمات بیگانه از گزارشگران تا مجریان و مهمانان
درود
خطاب من به نویسند و همفکران این نویسنده هست لطفا نشر دهید.
اگر صدا و سیما نابود شده دقیقا به خاطر تفکر امسال شماست اگر ضریب نفوذ شبکه های ضد انقلاب در ایران به شدت افزایش داشته به خاطر جای خالی هست که شماها و همفکران شما در تلویزون ملی ایران ایجاد کردید و اونو تبدلیل کردید به تریبون یک جریان فکری خاص اینجا ایران هست کشور اقشار مختلف و تفکرات مختلف ولی تفتیش عقایدی که در سیمای ملی ایجاد کردید باعث شد فقط یک عده طرفدار یک جریان فکری خاص در اونجا حضور داشته باشن مگه شوخیه توی عصر رسانه یک عده فکر کنن میتونن ملت رو محدود کنن یه نفر شوخی کردی شما ناراحت شدی! اخی بمیرم برای دل پاکت که اصلا تو خونت ماهواره نداری!
دنبال این هستن یه سری چرندیات رو ببرن روی انتن زنده ای که میلیارد ها تومن برای هر دقیقش هزینه میشه که تهش هیچ کسی رقبت نکنه حتی سمت سیمای ملی بره نتیجش میدونید چی میشه حتی کارگردانهای ایرانی که فیلم درست میکنن تیزر تبلیغ رو به شبکه های ماهواره ای میدن این میدونید یعنی چی یعن افتضاح در افتضاح یعنی سیما بیننده نداره حالا یه عده حرفه ای مثل اقای جوان مثل اقای مدیری و... که میان با شجاعت برنامه سازی میکنن که سیمای میلی رو از فلاکت در بیارن یه عده مثل تو میان به جای همکاری و سوق دادن و جهت دادن به اینکه مدیران ارشد میدان رو هنرمندان داخلی بدن باعث میشن که همینا رو هم بیشتر تحت فشار بزارن تا جایی که برنامه ای که تا اینجا تونسه سیما رو نجات بده رو بکشن پایین ....... به نظر من شما ابتدا باید ایرانشناسی داشته باشید قبل از اینکه در سایت تابناک شروع به نشر مقاله کنید بدونید مخاطبان شما لزومن همفکران معدود شما نیستن ... این یعنی باید ازادی رو در سیمای ملی افزایش دهیم و برای ساخت برنامه پرمخاطب جلوی هر کسی به ایستیم انتن سیما رو از دست دادید عزیز .عصر اطلاعاته برای پس گرفتنش باید حالا حالا هزینه بدید رزمنده های این جبهه و فرماندهانشم هنرمندان ما هستن
کار بس دشواری دارن .. .....
جناب نویسنده مگه این برنامه آخر شب پخش میشه ؟ پس مربوط به بزرگسالانه، حالا ما تربیت و فرهنگش رو نداریم بچه های ما تا 2 صبح بیدارن مقصر اینا نیستن !
وقتی رامبد جوان هر بار میاد میگه امسال من و خانومم قراره کاری کنیم که بچه دار بشیم و همه کف و هورا میزنند چه انتظاری از بقیه داری. می خوای بچه دار بشی به ملت چه ربطی داره؟ انگار می خواد ادیسون تحویل جامعه بده.
نظرتون چیه صدا و سیما کلا بشه یک شبکه که اونم یا فوتبال بعد از سانسور نشون بده یا خبر 2030 تازه کلی صرفه جویی میشه در بودجه مملکت
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
پیشنهاد خوبی بود
به همه حتی به خلقت خودشون هم توهین می کنن و مسخره می کنن
بچه ها هم می بینن این برنامه رو
بماند یه عده از برنامه های جنسی حمایت می کنن
خوب شما برید ماهواره ببینید
چرا باید بخاطر شما برنامه های ما آلوده بشه
اگر قرار باشه هرچی تو ماهواره ها می بنید رو اینجا هم ببینید چه نیازی به برنامه و بودجه داخلی!!!؟؟؟
واقعا با سخن نویسنده این متن موافقم . حتی دختر 16 ساله من موقعی که بعضی مطالب توسط شرکت کننده ها بیان شد از کنار من و مادرش بلند شد و ادامه برنامه را نگاه نکرد. آخر چرا ما اینقدر در تمامی زمینه ها سقوط کرده ایم. این چه آموزش هایی است که تلویزیون ملی مملکت به خورد جامعه می دهد؟
وقتی اکثریت جامعه این مدل رو میپسندن دیگه نمیشه جلوشو گرفت!!! وقتی داشتین صدا سیما رو به خاطر سانسور میکوبیدین باید فکر الان رو میکردین که اگه صداسیما سانسور نکنه همین میشه!!!
و این رو باید خانواده های ایرانی یاد بگیرن که فیلتر و سانسور باید از طرف خانواده باشه شما تلویزیون رو فیلتر و سانسور کردی ماهواره و اینترنت رو چی؟
کلا نمیشه اخبار هم نگاه کرد. ادبیات مسولین هم عوض شده تا حدی که حتی از این شوخی ها هم زشت تره
تابناک لطفا"دری وری نگو ! صدا سیما به اندازه کافی عزادار است لطفا" کاسه داغنر از آش نشو و بگذار کمی مردم شاد باشند.
بسیارهم آموزندس
آره واقعا شورش رو در آوردن. جناب خان به رامبد میگه بیا بریم خونمون بهت کبوتر نشون بدم روپایی میزنه! خب این یعنی چی؟
متاسفانه نظارت بر برنامه های صدا و سیما ضعیف است و در سریال ها و برنامه ها اخلاق و حرمت ها رعایت نمی شود.
برنامه ساعت 11 شب مناسب سن بچه ها نيست.
شما بگيد چي نشون بدن. راز بقا و اخبار کافيه ديگه. تااازه راز بقا هم بايد ناظر تاييد کنه.
انگار تو اين جامعه نيستيد. يکاري کرديد خيليها اصلا ديگه تلويزيون نگاه نمي کنن. اينهمه هزينه مي شه براي چي. کي بايد با مخاطب آشتي کرد پس
من برنامه م.م را ترجیح می دهم . حداقل برای گرفتن وام راهکارهای جدید ارایه میده در این وانفسای اقتصادی!
الان دولت نياز به جذب افراد به هر قيمت دارد و اگر تلويزيون باز عمل نكند بودجه خبرى نيست.
یک سوال افراط وتفریط خیلی بده کارهایی میکنیم کهدر هیچ کشوری انجام نمیشه مثلا کجا ی دنیا خانمها خنداننده شو هستند که ما جلو افتادیم (چارلی چاپلین وهالوللید ولورل هاردی و......همه مرد بودند خارجیها هم یک چیزهایی را مراعات میکنند ولی ما خیلی دیگه روشنفکر شدیم به خارجیهاهم گفتیم.‌........
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی