بازدید 9688

دستور مهم رئیس جمهور کلید عبور از بحران فساد؟ / همه نهادهای حکومتی برخورد با فساد را شروع کنند / در ساختار بازرسی‌ها بازنگری جدی شود

بهتر است رئیس جمهور دست کم دستگاه‌های اجرایی را وادار کند به صورت شفاف تمامی اطلاعات غیرمحرمانه مالی و اداری از جمله لیست حقوق مدیران دستگاه‌ها تا سطح مدیرکل را در سامانه‌ای ثبت کنند و مردم بدانند مدیران دستگاه‌ها چقدر حقوق می‌گیرند، امروز چه دستوراتی را امضاء کرده‌اند، به چه اشخاصی با استفاده از امضای طلایی وام یا تسهیلات داده‌اند و این سامانه برخط که به لحظه بروزرسان می‌شود، برای هر شهروندی هر لحظه قابل دسترسی باشد.
کد خبر: ۸۱۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 14 July 2018

دستور دیرهنگام اما مهم روحانی به تنهایی کافی نیست / یا دستگاه‌های بازسی برای کشف فساد در نخستین گام‌ها ناکارآمد است یا برخی بازرسان چشم‌شان را بر روی مفاسد می‌بندند / وقتی از اعلام قیمت خرید اینترنت استنکاف می‌شود، چگونه می‌توان به شفاف سازی امیدوار بود؟

رئیس جمهور بالاخره نسبت به فساد گسترده رخ داده در واردات خودرو واکنش نشان داد و در نامه‌ای تحت عنوان «گزارش به مردم» به ابعاد این فساد اشاره کرد و علاوه بر دستوراتی به شماری از مسئولان ارشد دولتی برای رسیدگی سریع این پرونده، از رئیس قوه قضاییه درخواست کرد به صورت فوری به این پرونده رسیدگی شود و با همه عوامل آن برخورد شود؛ واکنشی که اگرچه دیرهنگام است اما باید از آن استقبال کرد و در عین حال بر لزوم افزایش نظارت در ساختارها به همراه شفافیت که نظارت عمومی را در پی دارد، در کنار برخورد شدید با عاملان این فساد بزرگ تاکید نمود.

به گزارش «تابناک»؛ ثبت سفارش غیرقانونی 6481 خودرو خارجی در نخستین روزهای سال 1397 رسانه‌ای شد و طبیعتاً پیش از این تاریخ کشف و وقوع فساد در این ماجرا برای مسئولان امر مسلم شده بود. در این مدت هر روز ابعاد تازه‌ای از این فساد مشخص شد که «تابناک» در روزهای اخیر با انتشار گزارشی اختصاصی، بخش‌هایی از جزئیات کلیدی این فساد را عیان ساخت. در این گزارش تاکید شده بود که بسیاری از این خودروها هنوز پلاک نشده و باید همه این خودروها توقیف و با عاملان این واردات برخورد شدیدی صورت پذیرفته،

اکنون با گذشت قریب به چهار ماه از علنی شدن این فساد، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این فاجعه واکنش نشان داده و در نامه‌ای تحت عنوان «گزارش به مردم»، تاکید کرده است: «بدنبال دریافت گزارش‌هایی در مورد وقوع تخلف در واردات و فروش خودروهای خارجی، به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور دادم تا ظرف 15روز موضوع را بررسی و هرگونه تخلف را صریحاً به مردم و دستگاه قضایی اعلام نماید. در این فاصله، از وزارت اطلاعات، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بازرسی ریاست جمهوری هم خواستم تا گزارش‌های لازم را تهیه و ارسال نمایند.

بنا بر گزارش وزارت اطلاعات این تخلف از طریق ثبت سفارش های غیرقانونی و اخلال در بازار موجب تشدید واردات خودرو و خروج گسترده ارز از کشور، ایجاد تقاضای کاذب و افزایش بی‌رویه قیمت، کسب سودهای نامشروع و بروز پدیده دلالی در حوزه ثبت سفارش شده است و طبق گزارش وزارت صمت تخلفات از طریق دستکاری در تاریخ ثبت سفارش، تغییر در عنوان کالای مورد سفارش و تخلف در نحوه و زمان پرداخت وجه انجام شده است. در این گزارش گروه های اصلی درگیر در تخلفات ثبت سفارش خودرو شامل برخی کارکنان وزارت صمت، تعدادی از وارد کنندگان خودرو و چند نفر از کارشناسان شرکت رایانه ای طرف قرارداد برای پشتیبانی از سامانه ثبت سفارش معرفی شده اند. اینک با تلاش مسئولان اجرایی و بر اساس بررسی مجموع گزارش ها می توان از احتمال یک فساد هماهنگ از طریق مشارکت چند نفر از کارگزاران دولتی، یک شرکت رایانه ای و چند شرکت وارد کننده خودرو سخن گفت.»

روحانی با بیان اینکه با توجه به تعهد رئیس جمهور به اصل شفافیت و درک این ضرورت که دولت باید فساد ستیزی را از خود آغاز کند، شش بند را به شرح ذیل خطاب به رئیس قوه قضاییه، معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی رئیس جمهور، وزیر صنعت معدن و تجارت، وزیر دادگستری، وزیر اقتصاد و دارایی مطرح کرده و چنین خواسته است:

«1. به معاون حقوقی رئیس‌جمهور دستور می‌دهم با تجمیع و ارزیابی کلیه گزارش‌ها و تحقیقات انجام شده، ضمن اعلام جرم به مقامات قضایی، اقدام به طرح شکایت کیفری و هر اقدام حقوقی لازم دیگر برای احقاق حقوق عمومی بنماید.

2. به وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور می‌دهم:

• طبق قانون پرونده تمام افرادی را که در موضوع فوق مرتکب تخلفی شده‌اند بدون هیچ ملاحظه‌ای به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع دهد.

• با تشکیل کارگروه ویژه‌ای با مشارکت وزرای امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کل بانک مرکزی نسبت به اعمال اصلاحات رویه‌ای و نهایی کردن سامانه‌ای یکپارچه برای کنترل واردات و صادرات کشور از مبدأ تا مقصد و ایجاد شفافیت لازم و جلوگیری از تکرار چنین جرائمی اقدام نمایند.

3. به وزیر دادگستری دستور می‌دهم در رسیدگی به تخلفات تعزیراتی افراد و شرکت‌هایی که از طریق تقلب، گرانفروشی، احتکار و اخلال در نظام عرضه و تقاضا به منافع نامشروع دست یافته‌اند تسریع کند و نسبت به اعمال مجازات‌های مقرر اقدام نماید.

4. به وزیر امور اقتصاد و دارایی دستور می‌دهم:

• از ترخیص باقیمانده خودروهای موضوع این پرونده جلوگیری کند و اطلاعات خودروهای ترخیص شده را جهت اقدامات قانونی در اختیار مراجع ذی‌ربط قرار دهد.

• پرونده مالیاتی افراد و شرکت های دخیل در این جریان را با دقت مورد بازبینی قرار دهد و مالیات و دیگر حقوق دولتی پرداخت نشده‌ی مربوط به فعالیتهای اقتصادی و تجاری آنان را در اسرع وقت وصول نماید.

5. از معاون اول رئیس جمهور می‌خواهم برای جلوگیری از تکرار تخلفات مشابه و خشکاندن ریشه‌ها و عوامل فساد ساختاری، رسیدگی به لوایح «مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و «شفافیت» را در اولویت قرار دهد و نسبت به ارسال سریع آن‌ها به مجلس شورای اسلامی اقدام نماید.

6. از رئیس محترم قوه قضائیه می‌خواهم با توجه به اینکه از نظر افکار عمومی تخلف در هر دستگاهی به اعتبار کل نظام و اعتماد مردم آسیب جدی می‌رساند، ترتیبی اتخاذ نمایند تا با دقت و سرعت و خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی شود، مجرمان و متخلفان به مجازات قانونی برسند و اموال و سودهای کلان نامشروع به بیت‌المال بازگردد.»

دستور حسن روحانی اگرچه دیرهنگام است و بیم آن می‌رود که در طول چهار ماه اخیر شماری از متخلفان نه تنها خود گریخته باشند، بلکه اموال‌شان را نیز از ایران خارج کرده باشند اما در عین حال باید از آن استقبال کرد و امیدوار بود دولت در برابر فساد با سرعت و حساسیت بیشتری عمل کند و سرعت عمل مسئولین به مراتب بیش از سرعت عمل رسانه‌ها در کشف حقیقت باشد. از این منظر باید امید داشت که در پرونده‌های مشابه نیز شاهد اقدامات سریعی باشیم و در این دوران که فسادهای عظیم نمکی بر زخم مردم ایران است، اجرای عدالت با سرعت توامان باشد.

در کنار این سرعت، اصل مهم‌تر قاطعیت است. اینکه یک شخص حتی به عنوان مفسد اقتصادی معرفی شود و پس از چند سال از محاکمه و حبس، در خیابان با خودروهای میلیاردی گردش کند و حتی کلاس آموزش اقتصاد برگزار کند، یک دهن کجی علنی به عدالت است که ناامیدی مردم را در پی دارد. باید مردم حس کنند هزینه پرداختی برای فساد آنچنان بالاست که پس از شناسایی یک فساد اقتصادی، عاملانِ آن برای دهه‌ها رنگ خیابان را نبینند و اموال مردم را به قول حضرت علی اگر کابین همسرانشان بود، از آنها باز پس بگیرند. انتظار این است که برخورد با فساد و ریشه‌های آن به دولت محدود نشود و همه دستگاه‌های حاکمیتی نیز مبارزه با فساد را به شکلی که جامعه حس کند، پی بگیرند.

مسئله سوم و حیاتی، تلاش برای پیشگیری از وقوع این مفاسد است. به طور مشخص بسیاری از دستگاه‌ها حاضر به ارائه اطلاعات کامل و ایجاد امکان دسترسی برخط اطلاعات مالی برای عموم مردم نیستند. سامانه شفافیت توسط بسیاری از دستگاه‌ها و حتی از سوی شماری از معاونت‌های ریاست جمهوری عملیاتی نشده و بسیاری از دستگاه‌ها نیز که این سامانه را عملیاتی کرده‌اند به بسیاری از درخواست‌ها یا پاسخ نمی‌دهند و یا عنوان می‌کنند که محرمانه است که این محرمانگی در اعلام لیست حقوق مدیران ارشد دستگاه‌ها به نقاط اوج می‌رسد!

در مواردی حتی وزارت ارتباطات که متولی‌اش به تازگی ادعای شفاف سازی کرده و پرچم مبارزه با فساد برداشته، با گذشت دوره زمانی بسیار طولانی، حاضر نشده قیمت خرید اینترنت از شرکت‌های بین المللی را اعلام کند تا بتوان درک کرد که اینترنت با چه میزان افزایش نسبت به قیمت خرید به مردم فروخته می‌شود. وقتی از ارائه چنین اطلاعات بدیهی استنکاف می‌ورزند، طبیعی است که نباید منتظر لیست حقوق و پاداش مدیران دستگاه‌ها یا لیست ثبت سفارش‌ها، آن هم به صورت برخط بود!

دستور مهم رئیس جمهور کلید عبور از بحران فساد؟ / همه نهادهای حکومتی برخورد با فساد را شروع کنند / در ساختار بازرسی‌ها بازنگری جدی شود

انتظار می‌رود رئیس جمهور دست کم دستگاه‌های اجرایی را وادار کند به صورت شفاف «تمامی» اطلاعات «غیرمحرمانه» مالی و اداری از جمله لیست حقوق مدیران دستگاه‌ها تا سطح مدیرکل را در سامانه‌ای ثبت کنند و مردم بدانند مدیران دستگاه‌ها چقدر حقوق می‌گیرند، امروز چه دستوراتی را امضاء کرده‌اند، به چه اشخاصی با استفاده از امضای طلایی وام یا تسهیلات داده‌اند و این سامانه برخط که به لحظه بروزرسان می‌شود، برای هر شهروندی هر لحظه قابل دسترسی باشد. تا چنین سطحی از شفافیت نباشد، دستور اخیر رئیس جمهور در خوشبینانه ترین برآورد، کارکرد مقطعی دارد.

همچنین نهادهای نظارتی باید به پالایش مجموعه بازرسان و سازوکارهایشان بپردازند، چرا که وقتی فسادهای چند صد تا چندهزار میلیاردی رخ می‌دهد و پس از گستردگی فساد تا این سطح، به یک باره ماجرا لو می‌رود، یا دستگاه‌های بازرسی فاقد کارایی لازم برای کشف فساد در نخستین گام‌ها هستند و یا برخی بازرسان چشم‌شان را با هر انگیزه‌ای بر روی فساد بسته‌اند. از این منظر انتظار می‌رود شاهد یک تحول اساسی در ساختار بازرسی باشیم و آثار این تحول را در کشف گسترده مفاسد در کوتاه مدت به نظاره بنشینیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۲
ان شاءالله دستور ایشان مثل خیلی از دفعات قبل در حد حرف باقی نماند و با همه ی سوءاستفاده کنندگان سریعا برخورد شود . شاید مجددا اعتماد مردم برگشت کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
شناسایی معرفی و محاکمه مفسدین داخل دستگاها به جای خود ولی به نظر من درمورد محتکرین و گرانفروشای سطح بازار و جامعه هم اگر حکم دادگاه درمورد اونا روی یک بنر چاپ بشه و بالای در ورودی اونا به مدت چند روز و یا حتی یک روز نصب بشه تاثیری به مراتب بیشتر از جریمه مالی و مصادره اموال و زندان و یا حتی اعدام اون محکوم و مفسد داره و قطعا بقیه کسانی که احتکار کردن و یا گران فروشی میکنند به سرعت تغییر رویه خواهند داد
شما که همه کارهارو با آزمون و خطا پیش میبرید،یک بار هم این کار رو امتحان کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
یعنی تا حالا با فساد برخورد نمیشده!!!!!!!!!!!؟
ugd
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
از کجا اوردند . کی وام داده .سوئاستفاده بانکی در دریافت تسهیلات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
مگر فقط تو واردات خودرو فساد و تخلف شده تو همه كالاهاي وارداتي تخلف شده. همر صنفي كه دلار 4200 گرفته ما بايد جنس با دو نرخ در بازار ببينيم كه مثلا قيمت كمتره خريد با دلار 4200 بوده و قيمت بيشتر با دلار ازاد. ولي آيا در بازار شما دو نرخ كالا مي بينيد ؟ يا همشون بالا هستند؟
بسیار دیر هنگام

اما شاید کمی اثر کند
همه نهادهای حکومتی برخورد با فساد را شروع کنند!
چشممممممممم
حالا که اکثریت مردم اعتمادشون روازدست دادن داداش.بازم شاید ماهی روهروقت ازآب بگیری تازه باشه.فساددرکشورریشه های عمیقی زده ازبین بردنشون راحت نیست.دیرشد بابا
ایشان دستور دادند و اجرا شد!!!! همین دیروز پریروز بود که دلتنگی وزیر ایشان برای مفسدان حتی رهبری را هم به واکنش واداشت.
یک بار رو راست باشید خودتان می دانید مردم وقتی به شما
اعتماد خواهند کرد که کلیه مسئولین اعلام نمایند خود واطرافیانشان چه داشته اند و الان چه دارند
از تصویر مشخصه ریس جمهور بسیار خسته هستند من فکر کنم باید دوباره برن توچال
اقای روحانی از مردم کمک بخواهید که چپاول گران غارت گران فاسدین سریع معرفی کنند اکثر دزدها ومفسدین در ادارات وسازمان ها ونهاد ها وشرکت ها مردم به خوبی می شناسند ولی می ترسن باید امنیت وجان ومال ملت در قبال معرفی مفسدین که گردن کلفت ودارای قدرت عجیب وغریبی در لانه فسادشان هستند تضمین کرد تا یک هفته طول نمی کشد بساط فاسدین جمع می شود فقط باید مردم باور کنند که مبارزه جدی میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
خرما خورده کی منع رطب کند
بازرسان و سازمانهای نظارتی بجای اینکه قانون را مبنای بررسی‌های خود قرار دهند، نظرات شخصی، تفسیرهای فردی و مصلحت ها را ملاک قرار می دهند.

دستور مهم رئیس جمهور کلید عبور از بحران فساد...بنده در خواست دارم کلمه کلیدو از واژگان اخبارتون حذف کنید...
چه به تکاپو افتادن مصلحت اندیشان!
آقای روحانی دیگه هیچ حرف و دستوری از جانب شما و سایر مسئولین و.....را نه باور داریم و نه قبول. شیرازه کارها از دست در رفته. پس تکلیف این همه و آن همه غارت و چپاول بیت المال و اموال و دارایی های مردم که بیغما رفت چی ؟؟
این دستور هم مثل صدها دستور و بخشنامه و قوانینی که صادر شد ولی اجرا نشد. والسلام.
مشکل ما همیشه اینه که بجای مبارزه با ریشه های فساد فقط با افراد فاسد اونهم معمولا خرده پاها مبارزه میکنیم. دولت دلار 4200 تومنی رو تصویب کرده اونهم برای کالاهایی مثل گوشی موبایل و خودروی لوکس که کلی فساد درست کرده بعد میخوان با فساد حاصل مبارزه کنن!
خود آقای روحانی هم اعتقادی به دستور خود ندارد چون وزرای او از جایی دیگر خط می گیرند و برای آقای روحانی و دستور او ارزشی نمی دهند ،
از آقای روحانی سوال دارم
جناب آقای دکتر روحانی فکر کردی مردم را می شود فریب داد ؟
شما یک فرد امنیتی هستید ، چطور به وزیر صنعت دستور می دهید ظرف 15 روز
گزارش دهد که چه کسانی ارز دولتی گرفته اند ؟ بارها گفته ام کشور ما ریگی ملعون را از آسمان به زمین کشاند اما چطور نمی تواند رانتخواران را بازداشت کند
کافیه دیگه بازی دادن مردم ، 5 سال است که کشور دست شما است ، اگر توان اداره کردن نداری خیلی محترمانه به مردم بفرمایید
مردم عصبانی هستند ، جدی بگیر ، خانواده ها به سمت فروپاشی رفته اند از گرانی .
این گزارشات بدرد مردم نمی خوره هر وقت شروع به محاکمه کردید مردم میفهمند شما هم ولقعا دنبال منافع مردم و کشور هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
شروع کردن....مثلا جریمه ۲۰۰ هزار تومنی.....یادتون هطت که؟
یعنی قراره چاقو دسته خودشو ببره ؟
اینجانب دانشجوی سال 5 دکترای تخصصی مهندسی فناوری اطلاعات و کارمند رسمی شرکت ارتباطات زیرساخت هستم.
اگر مایلید بدانید قیمت واردات اینترنت چند است بنده به شما مرجع معتبر می دهم. با من تماس بگیرید:
حرف زیاد است درباره شیرین کاری ها
طبق قانون اساسی دکترروحانی علاوه بر ریاست قوه مجریه؛ دومین مقام رسمی کشور،مسئول حسن اجرای قانون اساسی، رییس جمهور کشور
میباشندو از لحاظ حقوقی میتوانندبه سایر قوا حهت حل و فصل کشوردستور بدهند
هیچ اقدامی انجام نمیشه. یه مدت فیلم بازی می کنن تا مردم به وضعیت عادت کنن!
سخنگوی رئیس جمهور روسیه می‌گوید که قادر به تأیید حرف‌های علی‌اکبر ولایتی در مورد سرمایه‌گذاری روسیه در ایران نیست. همزمان وزیر انرژی روسیه از آمادگی این کشور برای افزایش تولید نفت فراتر از تصمیمات اوپک سخن گفته است.
عه بالاخره از خواب بیدار شد...
نگهبانان بیت المال خوابیده بودن یا خودشان را به خواب زده بودن ، فقط وفقط باید نگهبانان محکوم بشوند تا کار از اساس درست شود.
روحانی استعفا
یه کم دیر شده یه فکر دیگه بکنید
وقتي به اقازاده معروف واطرافيان سران برسن همه چيز فراموش ميشه
بحول و قوه الهی تمام فتنه ها به ستمگران برخواهد گشت و ما ظهور امام زمان را خواهیم دید و جهان را با اراده امام زمان فتح کرده و نماز را در قدس پشت سر امام خامنه ای خواهیم خواند.حالا خواهید دید دنیا مال ما مسلمانان است.
پاسخ ها
سیروس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
متاسفانه کسانی به نام " آقا زاده " معروف شده اند در مدارس خودشان با سوء استفاده از همین تئوری یاد میگیرند که سفره انقلاب متعلق به آنهاست لذا برداشتن لقمه های چند میلیاردی برایشان نه تنها دزدی محسوب نمی شود بلکه افتخار است .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
باش تا صبح دولتت بدمد
حوا قوه الهی من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
حول و قوه من توییم که باید زمینه ساز ظهور باشیم ،امام زمان به چی دل خوش کنه،،بخدا قسم بدترین دشمن های امام زمان بیت المال خورا هستن نه اون اروپاییهای که منصف هستن ولی امام زمان و نمیشناسن
کارگران بعد از سی سال کار فرسوده و پیر می‌شوند
کارگرانی که در شیفت شب کار می‌کنند  تحقیقات علمی می گوید بی خوابی باعث آلزایمر و بیماری ام اس و سرطان ها می شود
آیا دولت دغدغه سلامتی کارگران را دارد؟

چرا شب کاری به عنوان مشاغل سخت محسوب نمی شود تا کارگر قبل از فرسوده و بیمار شدن بازنشسته شوند؟
از  رسانه ها انتظار می رود جواب این سوالات منعکس کنند
اگه رهبر دستور نمیدادند بازهم زییس جمهور این مسئله را پیگیری میکرد؟
اقای روحانی در مبارزه با فساد همه مردم ایران بجزهمین اقازاده ها حامی شما خواهند بود این امتحانی است که خداوند بر پیش پای شما و قوه قضاییه قرارداده است اگر از این امتحان پیروز و سر بلند که خواست مردم ایران است بیرون امدید هم دنیای خود و هم اخرت خود را خریده اید
امیدوارم این یک شروع واقعی باشد برای مقابله با فساد اقتصادی.قوه ی قضاییه هم با آنهایی که بجای در نظر گرفتن سلسله مراتب اجرا فقط از عقل خدادادی خود استفاده کردند و باعث کندی این روند شدند را استثناء نکند..
نهادهای دیگر هیچوقت نه به روحانی که به حرفهای رییس جمهورهای بعدی هم وقعی نخواهند نهاد.
لذا حاصل جمع مبارزه با فساد مالی دولت و نهادها منفی خواهد بود.در مورد دولت منتظر میمانیم تا ببینیم همای سعادت مبازه با فساد بر شانه ی اقتصاد دست و پا شکسته ی ما خواهد نشست یا نه.؟به امید آنروز.
مسائل کشور دستوری حل نمی شوند. سهم وزیر صنعت بابت بسته شدن سامانه ثبت سفارش و ایجاد قیمتهای کاذب و دستور جنابعالی در خصوصا افزایش غیر منطقی تعرفه های واردات خودرو کمتر از رانت مورد اشاره نیست
به عمل کار برآید ، به سخندانی نیست

باید بگم اگه ی حرکت نمایشی نباشه گرچه دیرهنگامه اما خوبه

اما منکه هیچ اعتمادی به این دولت ندارم
ایشون تا اینجای کار که ثابت کردن منش و اقداماتشون دقیقا حرف منهای عمل است

خدا کنه آقای روحانی برای یکبارم که شده خودی نشون بده و با همه متخلفان در همه زمینه ها بخصوص قاچاق ، ارز ، سکه و سایر گرانی ها و بازار بهم ریزی ها برخورد کرده و اوضاع بازار و معیشت مردم را به سابق برگرداند ما خوشحال میشیم

نمیریم اون روز رو ببینیم صلوات ..
خفته را خفته اولا کی کند بیدار ؟ثانیا وقتی کسی خودرا در عین بیداری بخواب وندیدن بزند چکار باید کرد ؟اگر ازاول مماشات نمی شد وبا فسادهای کوچک برخورد قاطع میشد امروزه ما محال بود این همه فسادوادم مفسد داشته باشیم ،مدیران باید جواب بدهند که چرا ما بدین جا رسزده ایم واختلاس های بزرگ تاریخی با کمترین هزینه درکشورما روی میدهد ؟
مسخرس یعنی حتما باید دستور داد تا با فساد مقابله بشه ،جشم حتما از فردا شروع می کنن خخخخخخخخخخخخخ
من کارمند یه اداره دولتی هستم بخدا به پیر به پیغمبر خود سازمان بازرسی خودش ناکارامده . کارشناس فرستادن اهواز واسه بازرسی پروژه ملی ۳ نفر هر شب فقط شام رو ۴۰۰ تومان میخوردن ک خلاف ها رو گزارش نکنن.
اولا" در این شرایط روحانی استعفا بدهد که چه کسی بیاید سر کار ؟ ! رئیسی بیاید یا جلیلی و یا قالیباف و کسی از جنس تحفه آرادان ؟ !!!
دوما" اگر مسئولی نتواند با فساد برخورد و آنرا ریشه کن کند نشاندهنده اینست که خودش فاسد است ! شک نکنید !
وقتی وزیر زیردستت حرفاتو گوش نمی کنه این قمپز در کردنت هم باعث خنده دزد ها و اختلاسگرها میشه
خخخخخخخ
باسلام منظور آقای رئیس جمهور کدوم فساد این مبارزه شامل آقازاده ها میشود؟
مگر قدرت دست رییس جمهوره که بخواد جلوی فساد رو بگیره
مسئولین از خانواده های خودشون شروع کنند
بعضی از نهادها خودشون منبع فسادند
واقعاشورشه درآورده تازه بنده خدا بعد از پنج سال فهمیده فساد وجود دآره .
برخورد بامفاسد ازمسولین لطفا شروع کنید نه از مردم بدبخت ...
دولت بی خیال
مردم درمانده ومستاصل
مردم دیگه به شما دستوراتون رفتارتون عملکردتون اعتماد ندارند.از ای دستورات زیاد دیدیم.دیگه حنا تون پیش مردم رنگ نداره.
کدام وزیر یا معاون وزیر خودروی داخلی سوار میشود؟؟؟
کدام معاون وزیر صنعت خودروی داخلی سوار میشود؟؟؟

گزارشی زیبا تهیه نمایید تا امیدوار باشیم به حمایت از تولید داخل.
نیاز نبود اینقدر ریز به مفسدان اقتصادی برنامه بدید
منم کلید میخام ..کلید پورشه میخام...کلید ویلا میخام...کنار دریا میخام.........
در مورد بند آخر گفتنی است که سودهای کلان نامشروع به جیب بیت المال برگردد یا به جیب ... . به نظر شما، آیا با همه تغییراتی که در نرخ ارز و تعدیل آن و قیمت جهانی طلا و کاهش آن، به عنوان دو متغیر اساسی در افت و خیز قیمت سایر محصولات و کالاها و حتی خدمات، اتفاق می افتد، تاکنون شما این تغییرات را در فاز کاهش دو متغیر اساسی یادشده دیده اید.
فساد خیلی بیشتر از اینهاست این مسئله مثل مشتی از اب رودخانه است .شاید سالهای سال طول بکشد تا نظم بیشتری پیدا شود ....شاید
چشم ما روشن خلاصه يكي متوجه شد فساد داريم جاي شكرش باقي است خدا را شكر آن هم صد هزار بار ديگر اگر كاري نكرديد اشكالي ندارد
"رئیس جمهور بالاخره نسبت به فساد گسترده رخ داده در واردات خودرو واکنش نشان داد و در نامه‌ای تحت عنوان «گزارش به مردم» به ابعاد این فساد اشاره کرد"
گزارش به مردم؟؟؟!!!
مردم چکاره اند که بهشون گزارش میدید
ثانیا فقط فساد گسترده در واردات خودرو؟
جاهای دیگه احیانا فساد نداریم؟
خانه از پایبست ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
چرا رئیس جمهور صحبتی از افت پول ملی نمی‌کنه؟!
یعنی بدون دستور ریاست محنرم جمهور نهاد های حکومتی چنین وظیفه و فرضی رو نداشتند؟
تو این مسئله میشه یکمی از چینیها درس گرفت
این که شش فرمانه ده فرمان هم این قوم طاغی وغارتگر را چاره نمیکند این فرمان خیلی ملایم است ضمن اینکه آنچه که باید به صورت خودکار انجام می شد چرا باید با فرمان ویژه ان هم با این تاخیر انجام شود
اینا همش فیلمه
کلا این دستورات بیتشر روی اعصاب مردمه تا اینکه هیچ حرفی نزنند .
دكتر يه موقع خسته نشي
دولت روحانی باپرداختیهای ناعادلانه بین کارمندان وبازنشستگان بامدیران عامل اصلی بحران موجود کشورهستند وتنها راه نجات کشور برکناری دولت ناکارامد روحانی است که درمدت 5سال جز نمک پاشیدن برزخم ملت عملکرد مثبتی نداشته
دولتی که خودش باپرداختیهای ناعادلانه بین بازنشستگان بامقامات ووزرا عامل بحران آفرینی است چگونه میخواهد از فساد وبحران جلوگیری نماید
تا زمانی که مفسدین و دزدها را با حروف الفبا معرفی می کنید یعنی دزدها را می شناسید و یا شریک هستید یا نمی خواهید با آنها برخورد کنید هر موقع به جای ۳۲ حرف البفا دردها را با چهره و نام و نشان معرفی کردید البته دزدهای دانه درشت نه خورده پاهایی که نقش قربانی برای دانه درشت ها را دارند و در دادگاه علنی زنده آنها را محاکمه کردید باور می کنیم می خواهید با فساد مبارزه کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی