بازدید 1556

کوبا خطاب به آمریکا: دست از سیاسی کردن حملات به اصطلاح صوتی بردارید

دولت کوبا به آمریکا تاکید کرده تا دست از سیاسی کردن حملات به اصطلاح صوتی که دیپلمات‌های آمریکایی را در هاوانا گرفتار کرده بود، بردارد.
کد خبر: ۸۱۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 11 July 2018

دولت کوبا به آمریکا تاکید کرده تا دست از سیاسی کردن حملات به اصطلاح صوتی که دیپلمات‌های آمریکایی را در هاوانا گرفتار کرده بود، بردارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هیات‌های آمریکایی و کوبایی روز سه شنبه در واشنگتن برای مذاکرات درباره بررسی همکاری میان پلیس‌های دو کشور دیدار داشتند.

وزارت امور خارجه کوبا اعلام کرد: هایت کوبایی به دولت آمریکا تاکید کرده تا از سیاسی کردن پرونده‌های مربوط به حملات به اصطلاح صوتی دست بردارد چون این مساله به توجیهی برای تصویب اقدامات یکجانبه بدل شده که بر فعالیت سفارتخانه‌های دو کشور اثر می‌گذارد.

در بازه زمانی نوامبر 2016 تا اوت 2017 بیش از 20 دیپلمات آمریکایی در حملاتی که دولت واشنگتن آنها را صوتی نامید، در کوبا آسیب دیدند.

این رخداد به بسته شدن بخشی از سفارت آمریکا در هاوانا و اخراج 15 دیپلمات کوبایی از آمریکا و همچنین توقف صدور ویزای آمریکا در هاوانا منجر شد.

کوبا این اتهام را رد و به دولت آمریکا تاکید کرد تا شواهدی را درباره این حملات ادعایی ارائه کند.

روز سه شنبه هیات کوبایی تاکید کرد که پس از یک سال تحقیقات از سوی آژانس‌های متخصص کوبایی و آمریکایی، هیچ شواهدی یا نتیجه علمی برای تایید این حملات به دست نیامده است.

با وجود اینکه کوبا اتهامات آمریکا را رد کرده، باز هم بر تعهداتش در همکاری با مقام‌های آمریکایی برای مشخص کردن این وضعیت تاکید دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار