بازدید 6097

پیشنهاد «جلیلی» به دانشجویان برای سرکشی به وزارتخانه‌ها و شناسایی مشکلات/ دانشجو باید «جوشکن» باشد، نه «جوگیر»!/ جنگ سنگین اقتصادی آغاز شده، اما در داخل شاهد عکس‌العمل جدی نیستیم

جلیلی با بیان اینکه «جنگ سنگین اقتصادی از سوی دشمن بر کشور وارد شده است، ولی در داخل شاهد عکس‌العمل جدی نیستیم»، گفت: البته فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی آثار خود را داشته و در چند سال اخیر برخی کار‌هایی که در کشور انجام شد، مرهون فعالیت شما بوده، ولی در این جلسه بحث بر سر این است که چگونه این کار‌ها بیشتر و مؤثرتر باشد.
کد خبر: ۸۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱ 11 July 2018

جمعی از مسئولان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران با «سعید جلیلی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت وگو کردند. در ابتدای این جلسه، دانشجویان با توصیف شرایط کشور و دانشگاه، به ایراد نقطه نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند و سپس جلیلی نقطه نظرات خود را پیرامون مسائل و مشکلات کشور بیان کرد.

به گزارش «تابناک»؛ جلیلی با بیان اینکه «جنگ سنگین اقتصادی از سوی دشمن بر کشور وارد شده است، ولی در داخل شاهد عکس‌العمل جدی نیستیم»، گفت: البته فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی آثار خود را داشته و در چند سال اخیر، برخی کار‌هایی که در کشور انجام شد، مرهون فعالیت شما بوده، ولی در این جلسه بحث بر سر این است که چگونه این کار‌ها بیشتر و مؤثرتر باشد.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: یکی از ویژگی‌های حرکات دانشجویی در این چند سال منطقی بودن کار‌هایی است که انجام شده، زیرا مسائل حاشیه‌ای در آن نبوده است. البته کار دانشجویی در کنار عقلانی، اخلاقی، قانونی و قابل دفاع بودن باید شور داشته باشد و به دلیل همین شور دانشجویان است که حرکت دانشجویی می‌تواند موجب حرکت جامعه شود.

وی تصریح کرد: برای ایجاد شور نیاز به ابتکار عمل است و صرفاً قالب‌های قدیم مثل برگزاری دوره‌ها و اردو‌های دانشجویی نمی‌تواند به تنهایی در این باره کفایت کند. مثلاً اردوی وزارت‌خانه‌ای برگزار کنید و برای موضوعات کاری یک وزارت‌خانه مشکلات پیش روی آن را شناسایی کرده و سپس برای کمک به حل مشکل آن اقدام و کار تعریف کنید.

جلیلی ادامه داد: باید فعالیت‌هایتان مستمر، مداوم و جدی باشد و اگر کاری تعریف می‌شود پس از اتمام آن کار، سراغ کار بعدی بروید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: البته باید حد فعالیت خود را نیز بشناسید تا بتوانید دقیق برنامه‌ریزی کنید نه آنکه کار‌هایی تعریف شود که در اجرای آن ناکام بمانید.

جلیلی در ادامه با تأکید بر لزوم بصیرت در انجام کار‌های دانشجویی گفت: هر وقت از شرایط جامعه زمان خود جلوتر باشیم آن کار اثرگذار خواهد بود، مثل حرکت دانشجویان در ۱۶ آذر ۳۲ و یا ۱۳ آبان ۵۸ که امام آن را انقلاب دوم نامید که از انقلاب هم بزرگتر بود، ولی اگر عقب‌تر از تحولات باشیم شکست خواهیم خورد و سرگرم مسائل غیراولویت‌دار، حاشیه‌ای و بی‌فایده می‌شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: شهید علم‌الهدی به عنوان یک دانشجو این واقعیت را نشان داد که در دفاع از انقلاب و کشور در زمان ضعف دستگاه‌های رسمی و یگان‌های رزم، چگونه باید وظایف خود را انجام داد، لذا به منطقه جنگی رفت و در حدتوان یگان رزم تشکیل داد که همین حرکت‌ها طلیعه‌دار تشکیل یگان‌های رزمی مردمی در دفاع مقدس شد.

وی افزود: یکی از مهمترین گردنه‌های انقلاب حفظ رابطه مردم با نظام است. باید برای هر بخش از جامعه با توجه به خواسته‌ها و پرسش‌های آن‌ها یک کار تعریف کرد و در این راستا تشکل‌های دانشجویی باید تمام ظرفیت‌های فکری کشور را به استخدام خود درآورند و ببینند در هر مشکل، راه‌حل واقعی و پاسخ صحیح به پرسش‌های مردم چیست؟

جلیلی گفت: اهمیت تعریف درست مسائل، کمتر از پاسخ آن‌ها نیست. سؤال خوب هم می‌تواند جامعه را آگاه کند و سبب مطالبه صحیح افکار عمومی شود. تصحیح موضوعات اولویت‌دار کشور کمک زیادی به حل مشکلات جامعه خواهد کرد و این کاری است که شما دانشجویان باید در آن پیش‌قدم باشید.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دانشجو باید جوشکن باشد نه جوگیر، گفت: دانشجو نباید تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای دشمن قرار گیرد، زیرا برخی اوقات بین فضای مجازی و فضای واقعی کشور فاصله زیادی است. به عنوان نمونه سه ماه قبل هنگام سفر به بانه در رسانه‌های مجازی فضایی القا شده بود که متفاوت با فضای واقعی بود؛ در فضای واقعی شما شاهد مردمی پرشور و علاقه مند به نظام بودید که به شکل منطقی خواسته‌های صنفی خود را مطرح می‌کردند، لذا باید واقعیت‌های جامعه را صحیح مشاهده کرد و براساس آن برای کمک به حل مشکلات واقعی مردم در حد وسع اقدام کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۳۷
جلیلی در یک کلمه : مردی برای تمام فصول !

نشده جایی رو پیدا کنیم جمله ای از ایشان نبینیم و نشنویم.
یکی از اصلاح طلبان به جلیلی کنایه زده که فقط ۴ میلیون رای داره ...
خود اصلاح طلبان چقدر رای دارند؟! رایی که با بزن و برقص جمع شه ، خیلی زود هم هشتک « پشیمانم» در پی داره..
اصلاح طلبان رای نیاوردن ، شهناز و مهناز و سلبریتی ها رای اوردن !!!خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
حامد جان چی شد دیگه از وی پی ان استفاده نمی کنی از جمله بزن برقصت شناختمت توی همه کامنتات
استفاده می کنی در ضمن تتلو طرفدار کی بود
برای رضای خدا حرف نزن
روندسقوط بورس همچنان باشدت ادامه دارد .شاخص کل امروزهم (چهارشنبه ۲۰تیر) تاساعت ۱۰ صبح بیش از۴۰۰ واحدسقوط کرده ودراستانه ورودبه کانال ۱۰۹ هزارواحداست درروزهای گذشته شاخص کل بیش از۵ هزار واحدسقوط کرده واز۱۱۵ هزاربه ۱۰۹ هزارواحدکاهش یافته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
داداش در مورد یکی دو هفته پیش که چند هزار تایی صعود می کرد هم صحبت کن
اول تو برادريت رو ثابت كن از زندان ازادشون كن تا بعد.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
منظور ایشان دانشجوی زندانی نیست بلکه دانشجوی سهمیه ایست.
کی ما در جنگ نبودیم.... چه در جنگ عراق .چه در شبی خون فرهنگی چه در تحریم مقاومت دفاع حمله بودیم .پس کی میخواهیم مثل ادم زندگی کنیم
نیاز نیست کسی بره وزارت خونه ها سرکشی شفاف سازی باشه بابت قرار دادهها و دستمزدها نصف مشکلات حله.البته به شرطی که دولتیها هم از بنگاه داری دست بردارند.
جناب جلیلی اینی که اساسا دولتها هیچ کاره وفقط شعارهای متفاوتی دارند برا همه دیگه محرز شده س ولی شمادر دولت پاک دستان تز های این چنینی نمی دادی واین بسیار زشته که بفکر موج سواری هستی...
اگز راست می گویید اختیارات نهادهای نظارتی و قضایی را نیز به دانشجویان بدهید. حرف های شعاری دیگر اعتباری ندارد......
شما به نگهبان وزارت خانه ها بگو کسایی که کار دارن رو راه بده دانشجو پیش کش.
جناب جلیلی : سرکشی به ادارات !!!!!
همین امروز بعنوان پدر یک دانشجو ، کاری ساده در حد یک دقیقه در دانشگاه پسرم را در عرض 2 روز به اتمام رساندم . به عنوان یگ شهروند به دوستان آموزش دانشگاه عرض کردم که دانشگاه که خود مرکز تولید علم است و دانشگاهی که مجهز به شبکه گسترده کامپیوتری است چرا اولا برای امضای چند مسئول نباید روشی پیدا کرد که از طریق شبکه این امر انجام شود .؟ نه اینکه برای دریافت برگه به انتهای بلوار ستاری ، برای امضا به پونک و برای مهر به خیابان اسکندی در انسوی تهران باید رفت؟
با بنده با 54 سال سن (که خود مدیر ارشدی در شرکتی هستم ) آنچنان از سر سیری برخورد کردند که دیگه برای دانشجوی جوان که تره هم خرد نمی کنند .

جناب جلیلی : مشکل امروز ما این است که بسیاری از مسئولان خود را مبری از پاسخ گویی میدانند .

لطفا بچه های مردم را سرگردان ادارات نکنید که زودتر سرخورده بشن و تو صف سفارت برای خروج از ایران نروند .
جناب آقای جلیلی همین پیشنهاداتتان زمان نور چشمی قبلی کجا بودند
به عنوان فردی که هیچ اعتقادی ه جلیلی نداشتم می نویسم: این بابا از خیلی افراد حال حاضر بیشتر سواد داشت. تا امروز که دیپلماسی لبخند ذلت به بار آورده و همچنان ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
غافلی و نمی دانی که در سال 92 وضعیت چقدر اسف بار بوده همون موقع دلار 8000 تومن بود برجام تا به الان ما را سرپا نگه داشت
شما خودتون چرا سرکشی نمی کنید
عمو سعید حالت خوبه! اشتون چطوره؟
شاید یکی از عوامل این جنگ اقتصادی خصوصی سازی بدون در نطر گرفتن شرایط آن باشد
آنچه همه از آن مینالند سرماه داران هستند که بخش خصوصی است
قرار بود با واگذارکردن کارها به بخش خصوصی :
1- تولید اضافه شود
2 - شغل ایجاد شود
3 - کیفیت تولید بهتر شود
کدامیک اتفاق افتاده ست
داداچ مردم خسته شدن ازگرونیها چه جنگی شروع شده.این ملت همونهایی هستن که دست خالی جلوی صدام وایسادن.بجاش آقازاده ها هرروزبیشتر توخارج عشق وحال کردن.....بابا بخدا به مشکلات مردم برسید هیچ کسی تودنیا حتی با اف35 و ناو هم نمیتونه هیچ غلطی بکنه.توی خوزستان مردم آب ندارن بخورن توی سیستان خاک و بی آبی بنظرتون اینها باعث نارضایتی نمیشه.این معدودمسولینی که آب به آسیاب دشمن میریزندرو بگیرید کشور و خون شهیدهای عزیزمون پایمال نشه
گروهک جنایتکار منافقین .جان بولتون امریکایی.عربستان سعودی و شبکه دروغ پرداز آمد نیوز عامل اصلی مشکلات در ایران هستند و هدف آنها ایجاد اختلاف در ایران بین مردم و مسئولان محترم جمهوری اسلامی است به قصد براندازی و متاسفانه عده ای هم شده اند بلندگوی انها و از این شهر به ان شهر میروند و علیه مقامات محترم کشور سم پاشی میکنند فقط به خاطر منافع شخصی خودشان...
ایشان بهتره از ملت ایران بابت این تحریمهایی که گرفتارش شده اند معذرت خواهی کند. تمامی مشکلات کنونی ناشی از بی تدبیری ایشان در دورة مذاکرات است
مشکل کشور ما همین طرز تفکر ها با این پیشنهادات فضایی هستند که تریبون مفت دارند و مملکت را به چاله چوله می اندازند.
تاریخ ثابت کرده دانشجو های نمونه هیچ وقت به جز وظیفه شان که کسب علم است کاری دیگری نداشته اند
اینها حاشیه سازی برای دانشجو و به عقیده من منحرف کردن او است.
دست از سر دانشجوها بردارید
چرا دیگه.میشه کنفرانس خبری گذاشت ویا تاریخ نشست وکنفرانس خبری بعدی رو تعیین کرد.ایشون خودشون در زمینه عکس العملهای جدی و عملی ید طولائی دارند
بزارید دانشجو درسشو بخونه ما رو قاطی مسخره بازی هاتون نکنید
به عنوان یک دانشجو از رهبری هم درخواست دارم بفرمایند تا نمایندگی های این دو حزب چپ و راست رو از دانشگاه ها جمع کنن
در خارج از دانشگاه شعبه بزنن هر کی خواست عضوش بشه
رییس جمهور نمیشوی....
آقای جلیلی مملکت داری عرصه خردورزی و سیاستمداری منافع نگر است نه انجام کارهای پوپولیستی و شعارهای توخالی و حرف های بدون پشتوانه علمی و عملی
بنده خدا دانشجوی اینقدر بی ارزش شده که حتی نگهبان دانشگاه براش ارزشی قائل نیست اونوقت انتظار داری در ادارت دولتی راهش بدن.
همینجوری کسی نمیدونه کی توی کشور چه کار هست همین فقط مونده که دانشجویان احتمالا طرفدار شما وارد گود شوند که چه شود
شما دقيقا با چه كارنامه اي در جايگاه نصيحت دانشجويان قرار گرفتيد؟
بله دقیقا، دانشجوها باید بتونن انتقاد و پرسش کنن حتی از بالاترین مقام و اطرافیان او.
اقای تحریم همین دانشجو سال88اعتراض کردن افتاد زندان همین دانشجو مشکلات را فریاد زد حقوق بش را فریاد زد حقوق زنان را فریاد زد ولی سر از کهریزک دراورد همین دانشجو اختلاسها و فسادها و رانتخواری را فریاد زد ولی متهم به اغتشاش و اقدام علیه نظام و امنیت ملی و جاسوس بود و...شد
فقط لطفا مدتی حرف نزنید آقا سعید!!! ضمنا زمان جنگ یادت!!!؟خیلی زرنگ وحواست جمع بود.
آقای جلیلی از قدیم میگن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد آخه مرد موءمن کاملا مشخصه اصلا از مدیریت فقط تئوریشو میدونی آخه یه دانشجو که تو عمرش نیم ساعتم کار عملی انجام نداده و فقط مثله خودت همه چیزو تجربی میدونه چه جوری میخواد بره تو یه سازمان و یا اداره که حسابرسایه خبره و خود سازمان بازرسیشم بعضا نمیتونن از تخلفات و مشکلات سر دربیارن بره مشکلاتو بررسی کنه ... نکنه آمار گرفتی تعداد دانشجویان زیاده داری رای جمع میکنی از حالا
دوستان دانشجو و تحصیلکرده و نخبه داخل ایران بمانید عرصه و میدان را خالی نکنید وگرنه باید سالها امثال جلیلی را بر مسند قدرت تحمل کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر