بازدید 2577

دستور تشکیل کارگروه ویژه تحصیل اتباع افغان

کد خبر: ۸۱۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴ 10 July 2018

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.

به گزارش ایسنا، غلامرضا کریمی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم مشکلات مدارسی که بیش از ۵۰ درصد دانش آموز افغانستانی دارند را حل کنیم اظهار کرد: اعتبار خاصی به صورت متمرکز برای پوشش تحصیلی اتباع نداریم که ردیف ویژه‌ای داشته باشد و همانند سایر دانش‌آموزان ایرانی محسوب می شوند. هرچند نیازمند بودجه خاصی هستیم که بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

وی افزود: بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی داریم که رقم بزرگی است و البته وزارتخانه بر اساس دستور مقام معظم رهبری تحصیل آنها را به طور کامل کامل پوشش می‌دهد و هر دانش آموزی مراجعه کند ثبت نام از او به عمل می‌آید.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه مشکلات تحصیل اتباع صرفا آموزشی نیست گفت: به عنوان مثال برخی از این دانش آموزان یونیفرم، کفش و پول سرویس و تهیه لوازم التحریر ندارند و در مدرسه دچار مشکل می‌شوند. از آن سو مدرسه هم سرانه‌ای ندارد که بتواند به این امر اختصاص دهد.

کریمی ادامه داد: درخواست ما از خیران و انجمن‌های مردم نهاد داخلی و بین‌المللی این است که در این زمینه به ما کمک کنند تا مسائل غیرآموزشی افغانستانی‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه مقرر شد با دستور وزیر آموزش و پرورش کارگروهی تشکیل شود که نمایندگان بخش‌های مالی و اداری وزارتخانه هم در آن حضور باشند گفت: پیگیری می‌کنیم تا مسائل بودجه‌ای و کمک‌هایی که از طریق دفتر مقام معظم رهبری، خیرین و سایر نهادها دریافت می‌شود به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از مشکلات بویژه در مدارسی که بیش از ۵۰ درصد دانش آموز افغانستانی دارند مرتفع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی