بازدید 5686
۲
بازتاب

ضرب‌‌الاجل10روزه کی‌روش به فدراسیون درمصاحبه مفصل

کد خبر: ۸۱۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 07 July 2018

ضرب‌‌الاجل 10روزه کی‌روش به فدراسیون فوتبال با بیانیه مهمسرمربی تیم ملی قبل از ترک ایران به مقصد لیسبون بار دیگر نسبت به سختی کار ایران در جام ملت های آسیا هشدار داد و مدعی شد این بار هم هیچ قولی نمی دهد.

به گزارش تابناک ورزشی، کارلوس کی روش یک هفته بعد از حضور در تهران و انجام مذاکرات متعدد با سران فدراسیون فوتبال در حالی تهران را به مقصد لیسبون ترک کرد که در سالن فرودگاه گفتگویی پیرامون آخرین شرایط تیم ملی ، برنامه های آماده سازی، جام ملت های آسیا و ... انجام داد که گفتگوی او در روزنامه های ورزشی صبح ایران منتشر شد که بخشی از آن را می خوانید.

من به جای وعده بیشتر کارم را ارائه می دهم

پس از هفت سال از ورودم به ایران، هنوز پاسخی را که در یکی از نخستین سوالها از من پرسیده شد، به یاد دارم. وقتی آقای کفاشیان رییس وقت فدراسیون از من پرسیدند که آیا فکر می کنی می توانیم به جام جهانی برزیل صعود کنیم یا خیر جواب دادم نوع و استیل رهبری و مدیریت من این گونه است که کمتر وعده بدهم و بیشتر ارائه داشته باشم. الان بعد از گذشت تقریبا هشت سال امیدوارم شما کاملا متوجه شده باشید که سبک و سیاق من این است که کمتر وعده بدهم و بیشتر دستاورد داشته باشم.

 

به خاطر حمایت و عشق مردم ایران متشکرم

از صمیم قلبم می خواهم از هواداران خوب ایران به خاطر حمایتهایی که از ما کردند تشکر واقعی داشته باشم. در این چند روز که از جام جهانی برگشتیم وقتی در خیابان های تهران حاضر می شدم عشق زیادی را از مردم می دیدم؛ عشقی که در تصاویر نصب شده در بیلبوردهای متعدد خیابان ها هم وجود داشت. می خواهم به خاطر این حمایت و عشق از آنها تشکر کنم. همین طور باید از کادرم به خاطر زحماتی که کشیدند تشکر می کنم و همینطور می خواهم از فدراسیون فوتبال به خاطر زحماتی که متحمل شد، قدردانی کنم. اگر ما در اینجا حضور داریم، بدون این زحمات حضورمان مقدور نبود.

کاری که بازیکنانم انجام دادند باعث پرواز مردم ایران شد

در آخر ولی نه در آخرین رتبه از لحاظ جایگاهی، باید تشکر ویژه ای از بازیکنان فوق العاده ام به خاطر ارزش ها و زحماتی که کشیدند داشته باشم. اگر ما این نتایج را کسب کردیم به خاطر زحماتی بوده که آنها متحمل شده اند. یک بار دیگر می خواهم از آنها تشکر ویژه داشته باشم. بعد از آخرین بازی مان برابر پرتغال وقتی من مراتب تقدیرم را به کادرم اعلام کردم به آنها گفتم که از شما به خاطر زحمات و خودگذشتگی که برای من و تیم ملی انجام دادید خیلی ممنونم؛ کاری که کردیم این بود که باعث شدیم مردم پرواز کنند. واقعیت این است که اگر هواداران فوتبال ایران افتخار کردند و با غرور، احترام و افتخار از تیم شان یاد کردند به خاطر کاری بود که بازیکنان انجام دادند و آنها باعث شدند مردم پرواز کنند.

خاطرات جام جهانی سال ها باعث غرور مردم ایران است

قبل از جام جهانی کاری که کردیم این بود که خودمان را برای دستیبابی به یک رویا و برای تحقق بخشیدن به یک آرزوی بزرگ و رویای صعود به جام جهانی متعهد کردیم. اکثریت مردم پیش از جام جهانی حتی این اعتبار را به ما نمی بخشیدند که این آرزو را داشته باشیم تا به دور دوم صعود کنیم ولی تا چند دقیقه باقی مانده از بازی در دیدار برابر پرتغال می توانستیم به عنوان تیم اول از گروه صعود کنیم اما الان متاسفانه بنده باید مسئولیت صعود نکردن به دور دوم را قبول کنم. در عین حال بنده مسئولیت کامل عملکرد بازیکنان مان را بر عهده می گیرم و به نظر بنده و نه تنها نظر بنده بلکه از نظر بسیاری از اهالی جامعه بین المللی فوتبال، وقتی بازی های مان با عملکردی که تیم ملی از خود نشان داد، تمام شد احترام، غرور و وجاهت بسیاری را کسب کردیم. ایمان دارم عملکرد بازیکنان و بازی هایی که در جام جهانی انجام شد برای سالیان بسیار زیادی در خاطر و یاد هواداران باقی خواهد ماند.

الان خواسته های شخصی من مطرح نیست

امروز که تقریبا هشت سال از حضورم در ایران می گذرد بسیار افتخار می کنم و به خاطر اتفاقاتی که انجام شده متشکر هستم. همانطور که می دانید افتخار این را داشتم که پیشنهاد تمدید کارم را از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کنم. فرقی هم نمی کند که من چقدر از ته دل می خواهم رهبری این بازیکنان فوق العاده را در جام ملتها بر عهده داشتم و این مساله درباره بنده نیست. همان طور که می دانید تمام تلاش ها برای حمایت و انجام کارها و برنامه های تیم ملی اتفاق افتاده و من هم مطلع هستم که این زحمات کشیده شده ولی این حمایت ها همیشه مقداری دیر رسیده است. همانطور که گفتم الان دیگر این مساله درباره شرایط شخصی من یا خواسته های شخصی من نیست. الان صحبت از آینده فوتبال ایران و آینده تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا در امارات است.

تنها به خاطر یک رویا می خواهم در ایران بمانم

در هشت سال گذشته همیشه نسبت به اهداف و برنامه های تیم ملی متعهد بوده ایم. همیشه از خودگذشتگی های خودمان را پیشاپیش بدون هیچ توجیه، توضیح یا گلایه ای انجام داده ایم و فدراسیون فوتبال و مخصوصا رییس محترم فدراسیون فوتبال جناب آقای تاج همیشه تلاش کرده اند که پاسخ خواسته های ما را پیدا کنند و راهکارها را بیابند اما در حال حاضر توقعات برای جام ملتها بسیار بالا است و تنها دلیل، قصد و نیتی که بنده برای ادامه دادن کار در جام ملت ها دارم، این خواهد بود که به موفقیت برسیم و تنها دلیلمان این موفقیت است. از بعد حرفه ای تنها دلیل بنده برای به چالش کشیدن این رویا، موفقیت است اما در هشت سال گذشته همواره ما زحمات، کار و نتایج مان را پیشاپیش ارائه کردیم و مسوولان ورزشی وعده ها و قول ها را دادند که بعضی از این وعده ها هیچ موقع به تحقق نپیوست و بعضی ها دیر اتفاق افتادند. بعد از هشت سال الان زمانی است که بر عکس این کار را انجام دهیم و این شرایط را برگردانیم. به خاطرمصلحت و آینده فوتبال ایران الان زمان این است که مسوولان ورزشی ابتدا راهکارها و راه حلها را روی میز بگذارند و از طرف مقابل، ما به قولهای مان متعهد خواهیم بود که بهترین مان را به نمایش بگذاریم و پیراهن مقدس تیم ملی را در جایگاه بالاتر و بهتری قرار دهیم. اگر آن شرایط و امکانات پیشاپیش محقق نشوند بنده فکر نمی کنم که بنده شخص مربی و شخص مناسبی برای هدایت تیم باشم که بخواهم تیم ملی را به یک جایگاه بالاتر برسانم.

آقایان باید خوشحالی مردم را ببینند

جام ملتها به هیچ عنوان آسان نیست. رقبایی که ما داریم سی سال کارهای توسعه ای را در بعد فوتبال شروع کرده اند. سوال بنده از فدراسیون، هواداران و مسولان ورزشی این است که آیا منطقی خواهد بود که ما این همه خوشحالی، احساس موفقیت و احساس محقق شدن آرزوها را در هواداران خلق کردیم ولی فردا تغییر نکنیم؟ درخواست عاجزانه ای از مسوولان ورزشی دارم که خوشحالی میلیون ها ایرانی را ببینند و آیا این مبحث منطقی خواهد بود که خوشحالی و رضایت مردم را ببینیم و فردا شرایط بهتری را مهیا نکنیم تا باشگاههای مان زمین تمرینی بهتر داشته باشند. شرایط بهتری فراهم نکنیم تا بازیکنان جوانی که در تیم های پایه بازی می کنند شرایط بهتر و زمین بهتری داشته باشند و یک سیستم آموزش مربیگری بهتر نداشته باشیم، یا زمین های خوب برای تمرین تیم های ملی، امکانات خوب و اردوهای خوب برای این تیم ها که بتوانند به سطح بالاتری برسند. پس این همه زحماتی که کشیده شده و این همه از خودگذشتگی هایی که انجام شده به چه دردی خواهد خورد؟ این معقولیت کجا خواهد بود که اگر مسوولان ورزشی ندانند که چه چیزهایی لازم است تا ما بخواهیم قهرمان آسیا شویم. نمی توانیم مبنای آینده و موفقیت تیم ملی در جام ملتها را بر اساس قول های قدیمی بگذاریم که یا دیر انجام شده اند یا انجام نگرفته اند.

به من قول حل شدن مشکل سربازی شاگردانم را دادند اما ...

برای بنده به عنوان سرمربی تیم ملی، فدراسیون و مسولان ورزشی زمانی نیست که الان بخواهیم جشن بگیریم. جشن گرفتن برای مردم و هواداران است. برای ما الان زمان کار است و فراموش نکنیم الان هم دیر است. در حال حاضر برنامه ای که برای جام ملتها داشتیم باید تا الان آماده می بود، همانطور که قطر، ژاپن، کره، عربستان و استرالیا همه برنامه ها و بازی های دوستانه شان را بسته اند اما ما حتی یک بازی دوستانه و آماده سازی قطعی نداریم. بعد از صعود به جام جهانی در خرداد 96 به من قول دادند که مشکل سربازی بازیکنانی که در تیم ملی سرباز هستند حل می شود ولی تا این لحظه هیچ کس نمی داند که این مشکل حل خواهد شد یا خیر. اگر فکر می کنید من آمادگی مربیگری تیمی را دارم که یک ماه قبل از جام ملت ها دوباره بخواهد آن اتفاقی که در جام ملت های قبلی بیفتد و چهار یا پنج بازیکن مجبور به رفتن به سربازی شوند، من مربی مناسبی نخواهم بود.

قسمتی از وجود من همیشه در ایران می ماند

در انتها از صمیم قلب می خواهم دوباره مراتب تقدیر و تشکر خودم را اعلام کنم و دستهای همه را بفشارم. سفری که در این چند سال داشتم، سفری است که تا آخر عمرم در روح، وجود و قلبم نگه خواهم داشت. وقتی هشت سال پیش کارم را در ایران شروع کردم، حتی نمی توانستم این همه اتفاقات خوب را تصور کنم. من هیچ موقع به معنای واقعی نمی توانم ایران را ترک کنم، به خاطر یک دلیل ساده و آن هم اینکه قسمتی از وجود من برای همیشه در ایران باقی خواهد ماند.

باید خودمان را برای جنگ با دنیای عرب آماده کنیم

دوباره تاکید می کنم به جایی رسیده ایم که توقعات و آرزوهای هواداران مردم بسیار بالا رفته و مسوولیتی که من در قبال مردم و هواداران دارم، من را مجبور می کند که به معنای واقعی بگویم شما اول کار را انجام دهید و بعد ما صحبت می کنیم. ما نمی توانیم این طور ادامه بدهیم و مدام بخواهیم کارهای معجزه گونه انجام دهیم. در جام ملتهای آسیا ما مقابل دنیای عرب بازی خواهیم کرد. به مصاف عربستان، امارات، قطر و مقابل قدرتهای بزرگ آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا خواهیم رفت. بعضی ها فکر می کنند بعد از کاری که ما در جام جهانی انجام دادیم، این مسابقات آسان خواهد بود. تشبیه می کنم شاید بعضی از افراد به شهر زیبای یزد خواهند رفت و در سایه درخت نارگیل خواهئد نشست و از سایه این درخت لذت می برند و آب نارگیل می خورند و فقط 15 روز مانده به جام ملتها بیدار می شوند و می گویند باید موفق شویم. این اتفاق قبل از جام جهانی برزیل و جام ملتهای استرالیا افتاد و قبل از جام جهانی روسیه هم تکرار شد. البته واقعیت این است برای جام جهانی روسیه 15 روز قبل از مسابقات هم بیدار نشدند و 5 روز قبل از شروع جام جهانی بیدار شدند. چیزی که اکنون عرض می کنم این است که شما نباید فردا بیدار شوید. شما باید دیروز بیدار می شدید. الان زمان شماست که بیدار باشید. این موضع من است و به خاطر این تاکید می کنم که از بعد حرفه ای تنها یک دلیل برای ماندن در ایران دارم ولی از نظر شخصی نه، دوستان بسیار خوبی دارم و با آنها خواهم بود. اگر بخواهم بمانم از لحاظ حرفه ای فقط به یک دلیل خواهد بود و آن هم دستیابی به موفقیت است و به خوبی میدانم برای جام ملت های امارات اگر تنها 15 روز پیش از مسابقات بیدار شویم این کافی نخواهد بود. اگر مشکلات سربازی حل نشود، اگر برای مشکلات مالی راه حلی پیدا نشود نمی توانیم راه مان را ادامه دهیم. بازی های دوستانه نداریم، اردو نداریم و به تجهیزات و البسه لازم نیاز داریم.

نه؛ نمی توانیم با ژاپن رقابت کنیم

شما باید یک مطلب را به خوبی درک کنید. اگر می خواهید با ژاپن رقابت کنید- بگذارید درباره ژاپن صحبت کنیم به خاطر اینکه در چند روز گذشته خیلی ها آمدند و درباره ژاپن صحبت کردند. شما نمی توانید مقابل کشوری که بیش از 40 سال در عرصه فوتبال کارهای زیر ساختی و توسعه ای انجام داده موفق شوید، اگر 15 روز قبل از جام ملتها بیدار شوید، یا بهتر است این طور بگویم که متاسفانه با بنده خیر. الان صحبت درباره حق هواداران فوتبال ایران است که بروند و برای موفقیت بجنگند ولی این بار بازی عوض می شود؛ آنها باید ابتدا راه حلها را نشان دهند و بعد ما کار را انجام دهیم.

آنها که مسخره می کردند بیایند حمایت کنند

تمام جزییات در دستان فدراسیون است. اول این که به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که فدراسیون فوتبال با من برنامه ای را توافق کند و در آخر در بیست روز از اردوی مان با سه بازیکن تمرین کنم. دوم اینکه احتیاج به حمایت مالی پیشاپیش داریم تا بتوانیم مذاکرات لازم برای اردوها و بازیهای دوستانه را انجام دهیم. خیلی ها ما را به تمسخر کشیدند، خیلی ها من را مورد تمسخر قرار دادند، خیلی ها آقای تاج را به سخره کشیدند، خیلی ها بازیکنان را مورد تمسخر قرار دادند و بسیاری ما را وقتی مقابل توگو و سیرالئون بازی کردیم، تحقیر کردند. درست است؟ الان زمانی است که شما اول حمایتهای مالی لازم را نشان دهید تا بتوانیم با تیم های بزرگ مذاکرات مان را انجام دهیم و خواهید دید با حمایتهای مالی لازم ما با تیم های به مراتب بهتری بازی خواهیم کرد ولی من و بازیکنان مان را در این شرایط قرار ندهید و ما را مورد تمسخر قرار ندهید و این تظاهر را نکنید که می خواهید به قولها وفادار باشید و در آخر این اتفاق نیفتد.

حمایت کنید تا به قول ها عمل کنیم

اگر شما در آینده که جام ملت هاست، به موفقیت فکر می کنید خیلی ساده است آن افرادی که وقتی مقابل سرالئون و توگو بازی می کردیم ما را مسخره می کردند، کجا هستند و شماره تلفن شان را به ما بدهید. می خواهم به آنها زنگ بزنم و از آنها درخواست حمایت مالی کنم ولی اکنون زمان این است. اگر می خواهیم به جایی برسیم هفت تا ده روز آینده زمان این است که راه حل هایمان را پیدا کنیم. همه آنهایی که بازی های دوستانه ما مقابل توگو و سیرالئون را مورد تمسخر قرار دهند، الان بیایند و حمایت هایشان را نشان بدهند. فکر نمی کنم لازم باشد که مثال های دیگری را عنوان کنم. در آخر خیلی کوتاه می گویم هشت سال پیش عرض کردم که کمتر قول می دهم و بیشتر ارائه می کنم. هشت سال بعد اسم بازی این است که مسوولان ورزشی باید راه حل ها را ارائه دهند و ما ثابت کرده ایم به قولهای مان پایبند خواهیم بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
در امد تبليغات صدا و سيما از يك بازي جام جهاني را به تيم ملي اختصاص دهند
اقای کی روش این چند برای فوتبال چیکار کردی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای فوتبال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امار نه عمل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فوتبال رو میگممممممممممممممممممممم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر