بازدید 3023

روسیه: تحریم‌ها تاثیری بر همکاری ما با ایران ندارد

کد خبر: ۸۱۴۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰ 06 July 2018

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از همکاری های خود با ایران در قبال تحریم های فراسرزمینی دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا در کنفرانس خبری هفتگی خود با اشاره به حضور سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون مشترک وزیران خارجه عضو برجام، افزود: ما آمادگی خود را برای اجرای تعهدات روسیه در چارچوب برجام تا زمانی که طرفین دیگر این کار را انجام می دهند، اعلام می کنیم.

به گفته وی، روسیه علاقه مند به توسعه اقتصادی و تجاری روابط خود با ایران است و از همکاری های خود با تهران در قبال تحریم های فراسرزمینی دفاع خواهد کرد، چرا که ما اهرم های لازم برای این کار را در اختیار داریم.

نشست کمیسیون مشترک وزیران خارجه عضو برجام امروز به ریاست فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران پنج قدرت جهانی و ایران در هتل کوبورگ وین برگزار می شود.

این دومین نشست پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام به شمار می‌رود که در آن قرار است بسته اقتصادی پیشنهادی اروپا با هدف تامین منافع اقتصادی تجاری و مالی ایران از ادامه اجرای برجام بدون آمریکا ارائه شود.

در آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که خردادماه گذشته در سطح مدیران سیاسی در وین برگزار شد، شرکت‌ کنندگان خواهان ادامه این توافق و تامین نظرات ایران شدند.

دونالد ترامپ رئیس ‌جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت‌ ماه گذشته به بهانه عدم پایبندی ایران به برجام و ادعای حمایت تهران از تروریسم، کشورش را از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم‌ها را باز می گرداند؛ این در حالی است که سازمان بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون 11 بار پایبندی ایران به این توافق را تایید کرده است.

همچنین سران انگلیس، فرانسه و آلمان نیز در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند و به تعهدات دولت‌های خود در آن پایبندند.

چین و روسیه دو کشور دیگر امضاکننده برجام نیز بر ادامه پایبندی خود به این توافق بین‌المللی تاکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار