بازدید 4231

بخشنامه عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد تدوین شد

کد خبر: ۸۱۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹ 04 July 2018

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: بخشنامه عفاف و حجاب تدوین شده است که جزئیات آن بحث و بررسی می‌شود.

به گزارش دانشجو، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در دومین نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بخش عمده‌ای از آموزش عالی کشور را برعهده دارد، گفت: مسیر اصلی حرکت فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی که به تازگی به تصویب رسیده است، خواهد بود.

وی ادامه داد: البته ممکن است این سند نقایص کوچکی داشته باشد، اما حرکت با نقشه و طراحی، بر حرکت رها و بدون برنامه مقدم است و فعالیت‌های فرهنگی باید براساس برنامه‌ریزی و نقشه راه صورت گیرد.

سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به روند تصویب سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نخستین نشست شورای هماهنگی فرهنگی و دانشجویی که اسفند سال گذشته برگزار شد، نسخه نهایی این سند آماده بود، اما رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد این سند ابتدا برای مطالعه و بررسی دقیق‌تر در اختیار معاونان فرهنگی و دانشجویی واحد‌ها قرار گیرد و پس از آن نهایی و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: در این مدت چهارماهه این مطالعه و بررسی انجام و هفته گذشته سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نهایی و به واحد‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

سند راهبردی فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نقشه‌راه واحدهاست

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: این سند یک نقشه راه برای حرکت همه‌جانبه فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی است و همه برنامه‌ها براساس این سند تدوین و اجرایی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با بیان اینکه کار فرهنگی در دانشگاه اینگونه نیست که همه فعالیت‌ها در اختیار معاونت فرهنگی و دانشجویی و بودجه مصوب تنها در اختیار نیرو‌های رسمی دانشگاه باشد، تاکید کرد: اعتقاد ما این است که در کار‌های فرهنگی باید همه نیرو‌های دانشگاه درگیر باشند و برای این کار لازم است تعداد زیادی جلسات توجیهی، آموزشی و مشورتی برگزار شود.

وی افزود: بخش عمده‌ای از کار فرهنگی را باید تشکل‌های قانونی دانشجویی، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، گروه‌های معارف اسلامی، هیئت‌های مذهبی اساتید و دانشجویان، استادان دلسوز و حتی گروه‌های خودجوش که عنوان مشخصی ندارند، برعهده گیرند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی باید به گونه‌ای عمل کند تا الگویی برای دیگر دانشگاه‌های کشور باشد و بتواند روح معنوی، فرهنگی و انقلابی را به جامعه تزریق کند.

وی ادامه داد: بنابراین ما نباید منتظر شویم تا ببینیم مسئولان بیرونی چه می‌کنند بلکه خودمان باید همه ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی را برای مقاصد فرهنگی به کار گیریم.

دانشگاه آزاد اسلامی از نیرو‌های ارزشی و متعهدی برخوردار است

کلانتری بر بکارگیری نیرو‌های ارزشی در حوزه فرهنگی و دانشجویی واحد‌ها تاکید کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی از نیرو‌های ارزشی و متعهدی برخوردار است و روسای واحد‌ها هم به معاونان فرهنگی و دانشجویی کمک خواهند کرد تا نیرو‌های توانمند انقلابی در این حوزه به کار گرفته شوند.

بخشنامه عفاف و حجاب تدوین شد

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اصلاح فضای عمومی دانشگاه است، گفت: ورودی دانشگاه‌ها، فضای دانشکده‌ها و به طور کلی فضای عمومی دانشگاه باید ساماندهی و نظام‌مند شود. به این منظور بخشنامه عفاف و حجاب تدوین شده است که جزئیات آن در این نشست سه‌روزه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در نظام‌مند کردن دانشگاه‌ها در موضوعات فرهنگی و دانشجویی نباید از هیاهو هراس داشته باشیم چرا که در دانشگاه‌های مطرح و معتبر جهان نیز ورود و خروج به دانشگاه ضابطه‌مند است و اینگونه نیست که دانشجویان با هر ظاهر و پوششی اجازه ورود به دانشگاه داشته باشند بلکه فرم لباس دانشجویان و رفتار آن‌ها مشخص است.

کلانتری با انتقاد از برخی روشنفکرنما‌های دانشگاهی گفت: برخی عناصر روشنفکر که استحاله شده‌اند، می‌خواهند فرهنگ غربی را به دانشگاه‌ها بیاورند، در صورتی که رفتار آن‌ها حتی از غربی‌ها هم تندتر است و می‌خواهند از آن‌ها غربی‌تر باشند. این موضوع لزوم هوشیاری مدیران فرهنگی را می‌طلبد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار