بازدید 2309

تامین خوابگاه برای تمامی دانشجویان روزانه دانشگاه تهران

کد خبر: ۸۱۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 30 June 2018

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر برای دانشجویان روزانه این دانشگاه در تمامی مقاطع خوابگاه تدارک دیده شده است.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه تهران، حسن به نژاد در نشست مشترک شورای معاونین آموزشی و دانشجویی دانشگاه تهران گفت: یکی از سیاست‌های کلان دانشگاه ارائه خدمات رفاهی از جمله خدمات خوابگاهی با کیفیت و مطلوب است و در راستای رسیدن به این هدف گام‌هایی برداشته شده است و امید داریم بتوانیم شرایط بهتری را فراهم آوریم.

وی افزود: ما برای جلب نظر دانشجویان و برطرف کردن دغدغه‌های معاونین آموزشی واحدها به دنبال یک الگوی مناسب هستیم و بر حسب نیازها و مشکلاتی که در اجرا وجود دارد باید برنامه‌های خود را تدوین و شرایط را بر اساس امکانات و نیاز دانشگاه پیش ببریم.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حال حاضر برای دانشجویان روزانه در تمامی مقاطع خوابگاه تدارک دیده شده است، خاطر نشان کرد: برای دانشجویان خارجی، پسادکترا، فرصت‌های مطالعاتی و استادان فرصت‌های مطالعاتی خوابگاه در نظر گرفته شده است.

به نژاد اظهار داشت: تنها مشکل ما درباره دانشجویان نوبت دوم است که البته در این زمینه برای دانشجویان دکتری با افزودن بیش از یک هزار تخت خوابگاهی مشکل حل شده است.

وی عنوان کرد: با ظرفیت‌سنجی‌های استانداردی که صورت می‌گیرد و با اجاره فضاهای خوابگاهی کمبودهای اضافه بر آن ظرفیت جبران می‌شود و به دلیل نبودن فضای خوابگاهی کافی در سال‌های گذشته هزینه‌هایی برای اجاره خوابگاه پرداخت شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه به دانشجویان شبانه اگر خوابگاه و تغذیه ارائه شود، همه هزینه شهریه‌ای که در راستای حل مشکلات دانشگاه برنامه‌ریزی شده برگشت داده می‌شود، افزود: در سال گذشته برای اجاره هر تخت ۳۳۰ هزار تومان هزینه و برای هر شخص سالیانه حدود چهار میلیون تومان اجاره خوابگاه پرداخت شده است.

به نژاد افزود: البته با در نظر گرفتن تغذیه باید گفت تمامی شهریه سالیانه دانشجو به‌گونه‌ای عودت داده می‌شود. در صورتی که برای خوابگاه و تغذیه این دانشجویان دولت هیچگونه هزینه‌ای را به دانشگاه پرداخت نمی‌کند.

به گفته وی اگر در شوراها این نکته اثبات شود، که ارائه خدامات رفاهی به دانشجویان نوبت دوم از لحاظ اقتصادی به نفع دانشگاه نیست، می‌توان ظرفیت خالی را با دانشجوی روزانه تکمیل کرد که در این راستا هم دولت سرانه بهتری خواهد داد و هم دانشگاه می‌تواند بر اساس رتبه و شرایط دانشجویان برتر را پذیرش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار