بازدید 11081
«نیویورک مگزین» عنوان کرد؛

کارت‌های بازی پوتین در دیدار ۱۵ جولای با ترامپ چه خواهند بود؟

نشست برنامه ریزی شده رئیس جمهور دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند، در پانزدهم جولای، به عنوان فرصتی برای کاهش تنش های دیپلماتیک، ترمیم روابط و پرداختن به تعدادی از مسائل بین المللی از جمله ایران، سوریه و اوکراین مورد توجه قرار گرفته است. به نظر می رسد، پوتین در این دیدار فهرستی از درخواست های خود مطرح خواهد کرد و ترامپ نیز به دنبال راه اندازی مذاکراتی با پوتین در مورد پرونده های مختلف از جمله سوریه و ایران است.
کد خبر: ۸۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۹ 29 June 2018

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است در 15 جولای (حدود دو هفته دیگر) در هیلسینکی فنلاند با یکدیگر دیدار کنند؛ دیداری که در راستای کاهش تنش میان دو کشور و بهبود روابط دو جانبه انجام خواهد شد.

به گزارش «تابناک»؛ روز گذشته، جان بولتون به دنبال دیدار با پوتین به خبرنگاران گفت سفرش به مسکو به درخواست ترامپ صورت گرفته که می‌خواست احتمال برپایی نشست را بررسی کند.

در همین زمینه، پایگاه آمریکایی «نیویورک مگزین» در تحلیلی به دیدار رؤسای جمهور آمریکا و روسیه پرداخته و نوشت: پوتین در این دیدار به دنبال حفظ تمام کارت های بازی خود در برابر ترامپ است.

در ادامه این مطلب آمده است:نشست برنامه ریزی شده رئیس جمهور دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در هلسینکی فنلاند، در 15 ژوئیه، به عنوان فرصتی برای کاهش تنش های دیپلماتیک، ترمیم روابط و پرداختن به تعدادی از مسائل بین المللی از جمله ایران، سوریه و اوکراین مورد توجه قرار گرفته است. مسکو اکنون انتظارات را مدیریت می کند و می گوید، آنها امیدوارند جلسۀ گفت وگو بین دو دولت دوباره برقرار شود، ولی انتظار نمی رود پیشرفت زیادی حاصل شود.

به نظر می رسد، پوتین در این دیدار فهرستی از درخواست های خود را مطرح خواهد کرد و ترامپ نیز به دنبال راه اندازی مذاکراتی با پوتین در مورد پرونده های مختلف از جمله سوریه و ایران است.

ترامپ ظاهرا روی کاغذ، همان سیاست های سخت گیرانه باراک اوباما در قبال روسیه از جمله تحریم های اعمال شده در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین و الحاق کریمه را در پیش گرفته است؛ با این حال، هیچ رهبر جهانی تاکنون به اندازه پوتین از تحسین های ترامپ در مورد خود منفعت نبرده است. ترامپ حتی متملقانه پیروزی پوتین در انتخابات ماه مارس را به او تبریک گفت.

کارت های بازی پوتین در دیدار 15 جولای با ترامپ چه خواهند بود؟

پوتین احتمالا در هیلسینکی، کاهش یا قطع کمک های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین، رفع تحریم های علیه روسیه و باز گذاشتن دست مسکو در سوریه را از ترامپ خواهد خواست. به نظر می رسد این مورد آخر بیشتر مورد توجه ترامپ قرار خواهد گرفت؛ کما اینکه ترامپ در دیدار اخیر خود با عبدالله دوم پادشاه اردن به عقب نشینی نظامیان آمریکا از سوریه اشاره کرده است. با این حال، ممکن است توافقی میان آن ها برای خروج نیروهای ایران از سوریه نیز به دست آید.

بدتر اینکه این دیدار بلافاصله پس از نشست ناتو در بروکسل و سفر رسمی ترامپ به لندن برنامه ریزی شده است که می تواند به عنوان دور جدیدی از کج خلقی های او در برابر متحدان آمریکا قلمداد شود و شکاف میان او و متحدانش را دوچندان می‌کند‌.

ترامپ پیش از این گفته بود، به این دلیل که همه در کریمه به زبان روسی صحبت می کنند، کریمه احتمالا متعلق به روسیه است؛ لذا دور از انتظار نیست که در این دیدار ترامپ حاکمیت روسیه بر کریمه را به رسمیت بشناسد و سپس زمینه های بازگرداندن روسیه به گروه ۷ را نیز فراهم کند. در همین زمان او فعالانه در تلاش برای بی‌ثبات کردن اتحادیه اروپا و تشویق بازیگران کلیدی آن به ترک این اتحادیه است؛ به مانند روسیه که به دنبال تضعیف یا نابودی آن است.

آیا پوتین نوعی سازش یا نفوذ شخصی را بر ترامپ اعمال خواهد کرد؟ یا اینکه آن ها برای دور انداختن نظم لیبرال فراآتلانتیکی توافق خواهد کرد؟ به نظر می رسد پوتین هم اکنون تمایلات ترامپ را به خوبی شناخته است و قصد دارد نفوذ خود را بر او اعمال کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۹
ایران، ایران و ایران
بعد دیدار ترامپ و پوتین...اصلاح طلبان از خیانت روسیه خواهند گفت!! اینا انتظار دارند پوتین ترامپ رو بگیره کتک بزنه به خاطر ایران!! خخخ
شما به همان کنسرت مشغول باشید و در موضوعات استراتژیک دخالت نکنید ...کم ضربه نخوردیم تو این سالها از سطحی نگری شما غربگراها..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
خودت فهمیدی چی گفتی؟؟؟
کارت های بازی پوتین در دیدار 15 جولای با ترامپ چه خواهند بود؟
من میگم تک خشت رو میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
آقایان افراطی کم کم زمان پاسخگویی شما فرا می رسد
انها در این دیدار بیشتر روی اختلافات فی مابین وحل مسکلات اقتصادی وسیاسی ونظامی ومحدود کردن گسترش سلاحهای کشتار جمعی بحث ومذاکره خواهتد نمود البته محورمذاکرات بیشتر روی مسائل اقتصادی وتجارت دوطرف خواهد بود شاید روی مناطق نفوذ وحل مشکلات سیاسی ونظامی در خاورمیانه هم گفت،و هایی داشته باشند به هرحال جهان منتظر دیدار این دوقدرت جهانی ونتیجه وخروجی دیدار انهاست انشالله بنفع صلح جهانی باشد وکمی از اختلافات موجود در جهان بکاهد
کارت مارتی در کار نیست!!! جدا از موضوعاتی که روسیه در اوکراین و کریمه درگیره، موضوع اصلی این ملاقات ایران و سوریه هستش. متاسفانه با وجود تمام هزینه های جانی و مالی که ایران در سوریه کرده، این دو کشور در خصوص عدم حضور ایران به توافق می رسن
پوتین رییس جمهور سوریه است!؟ لطفاً اصلاح بفرمایید.
ایران
هواپیماهای سوخو عراق تو جنگ با ایران یادتون رفته
مطمئنا همه را نگه ميدارد جز ايران مثل دوره قبل كه به همه قطعنامه هاى سازمان ملل بما راى داد و s300را تحويل نداد وحالا هم كه كمى از ان را داده و عملياتى نيست به تركيه وعربستان s400 را معامله كرده،
عادت این روس ها است که از پشت خنجر بزنند......
پاسخ ها
فرزاد
| Netherlands |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
روس‌ها از پشت خنجر میزنند، مگه ما ناتوانیم که به دفعات گول روسها را بخوریم، یا پوست کلفتیم و زود یادمون میره.
بی شک اولین قربانی ایران و سیاست ایرانی هست.
حالا دوباره تحریم‌های جدید اعمال بشه و هی بگیم قطعنامها کاغذ پاره است و بگردیم که اونا را دور بزنیم ، مسبب هزینهای هنگفتی بشیم ملت رو به خاک سیاه بکشیم ، تو وقت اضافه فلاکت ، بریم نرمش و چرخش کنیم یه عهدنامه تو مایهای برجام هم انجام بشه ، دوباره نقطه سر خط.
آمریکا ایها دست چدنی دارند و روس هاهم خنجر
ما باید امیدمون به خدا باشه.
روسیه میدونه تا ایران در سوریه حضور داره اسرائیل و آمریکا نمیزارن اوضاع پایدار بشه و روسها هم نمیخوان بیش از این درگیر مباحث نظامی سوریه بشن٬ هدفشون بیشتر پایداری سوریه و بهره برداری از منافع اقتصادی ناشی از بازسازی هست. خوب یا بد باید قبول کنیم که دو قدرت جهانی بر خروج ما از سوریه معامله کردن
چرا پوتین با آمریکا مذاکره میکنه، ولی ایران نمی تواند مذاکره کنه؟؟؟ این تابوی مذاکرات برای چیست؟؟ مردم خسته شدن، زندگی عادی میخوان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار