بازدید 3185

عدم افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه تهران

کد خبر: ۸۱۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 29 June 2018

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت:ستاد دانشگاه در این سال‌ها ظرفیتی را بر ظرفیت اعلامی توسط گروه‌ها و واحدهای این دانشگاه اضافه نکرده است.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه تهران، حسین حسینی در نشست مشترک شورای معاونین آموزشی و دانشجویی دانشگاه تهران گفت: به‌رغم برخورداری از یک سابقه خوب در دانشگاه، در حوزه خدمات و به‌ویژه خدمات دانشجویی به دلیل اتفاقاتی که در مقاطعی رخ داده است دچار مشکل هستیم، هر چند به‌همت تلاش‌های صورت گرفته در واحدهای دانشگاه این اشکالات به حداقل رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سیاست ما توسعه کمی آموزش در دانشگاه نیست، افزود: دانشگاه تهران در یک مقاطعی توسعه کمی آن فراتر از حد انتظار و شرایط پیش بینی شده بوده است و حتی جمعیت دانشجویی در این مقاطع تا حدود ۶۰ هزار دانشجو نیز رسیده است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: اما در سال‌های اخیر با کاهش جمعیت دانشجو مواجه بوده‌ایم و ستاد دانشگاه در این سال‌ها ظرفیتی را برظرفیت اعلامی توسط گروه‌ها و واحدها اضافه نکرده است.

حسینی با اشاره به ماموریت‌های دانشگاه در برنامه سوم توسعه اظهار داشت: هر کدام از این ماموریت‌ها به حوزه معاونت‌های آموزشی و دانشجویی نیز مرتبط می‌شود. که در این راستا نکاتی از جمله ساماندهی پذیرش دانشجو و آمایش رشته‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند.

وی با تصریح اینکه در زمینه تحولات آموزشی در مجموع کشور در یک دوره انتقال قرار دارد، گفت: این تحول هم در سطح دانشگاه وهم به صورت یک نیاز ملی نسبت به گذشته بیشتر مورد توجه است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: در گذشته دانشگاه‌ها در مباحث آموزشی کمتر شاهد تحول بوده‌اند، اما امروز ما در مقابل یک خواسته ملی قرار گرفته‌ایم که در این حیطه ورود به برنامه‌های آموزشی و اصلاح آنها به‌عنوان یک ماموریت مهم مورد توجه است.

به گفته حسینی تغییرات در محتوای آموزشی امروزه جزو ضرورت‌های اقدامات حوزه آموزش است که در این زمینه به تجمیع رشته‌ها و گرایش‌ها باید اهمیت داده شود.

وی عنوان کرد: در برگزاری دوره‌های کهاد، دانشجو علاوه بر گذراندن درس‌های رشته خود می‌تواند دروسی را نیز از سایر حوزه ها اخذ کند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: ظرفیت‌هایی که بر اساس این دوره‌ها برای دانشجویان و در نهایت دانش‌آموختگان فراهم می‌شود، قطعا یک ظرفیت فوق‌العاده است. این برنامه در سال‌های اخیر در دنیا تجربه‌های موفقی را به‌همراه داشته است و دانشگاه تهران با جامعیت خود و با پیشگامی در این راه می‌تواند موفق‌ترین الگو برای اجرای این برنامه در سطح کشور را ارائه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی