بازدید 32097
پس از تعطیلی بازار منتشر شد؛

اسامی واردکننده تلفن همراه با ارز 4200 تومانی؛ 220 میلیون یورو به جیب چه کسانی رفت؟ / مردمی که تلفن همراه گرانقیمت خریده‌اند، از این طریق رقم اضافه را پس بگیرند

این وزارتخانه با اعلام فهرستی از 40 شرکت واردکننده گوشی همراه در بیانیه‌ای نوشت: از ابتدای سال 97 تا 29 خردادماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است؛ 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند. وزارت ارتباطات اعلام نکرده بر چه مبنایی به این شرکت‌ها دلار 4200 تومانی تخصیص داده شده و بر چه مبنا به شرکت‌ها دیگر اختصاص داده نشده است؟!
کد خبر: ۸۱۱۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 24 June 2018

پس از آنکه آذری جهرمی وزیر ارتباطات از شرکت‌هایی گفت که گوشی موبایل را با ارز 4200 تومانی وارد کرده‌اند و با ارز 8000 تومانی در بازار به فروش می‌رسانند و در پی تعطیلی بازار موبایل به واسطه وضعیت متزلزل بازار ارز و بی‌ثبات بودن قیمت‌ها متاثر از قیمت ارز آزاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست اسامی واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی را اعلام کرد؛ شرکت‌هایی که باید واردات‌شان را متکی بر این قیمت ارز، ارزش‌گذاری می‌کردند و وارد بازار می‌نمودند اما اکنون با قیمت روز دلار، اجناس‌شان را به فروش می‌رسانند.

به گزارش «تابناک»؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته در کرمان گفته بود که «گرانیهای غیرمعمول گوشی تلفن همراه در کشور نشان می‌دهد که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی 4200 تومانی گوشی وارد کرده‌اند اما براساس بهای ارز آزاد محاسبه و به مردم عرضه می‌کنند.» و امروز پس از تعطیلی پاساژهای فروش موبایل از جمله چارسو و علاالدین، مسئولان دولتی تلاش کردند از خود رفع اتهام کنند.

در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با گذشت تنها چند ساعت از بازدید آذری جهرمی از بازار موبایل چارسو در خیابان جمهوری تهران که فروشندگان آن به دلیل گران شدن قیمت این محصول و کاهش فروش محصولات خود (ناشی از کاهش قدرت خرید مردم و نوسانات شدید نرخ ارز) کسب‌وکارشان را تعطیل کرده بودند و قول وزیر ارتباطات برای تأمین ارز این تجهیزات، فهرست اسامی واردکنندگان گوشی تلفن همراه که ارز دولتی دریافت کرده‌اند را منتشر کرد.

این وزارتخانه با اعلام فهرستی از 40 شرکت واردکننده گوشی همراه در بیانیه‌ای نوشت: از ابتدای سال 97 تا 29 خردادماه به 40 شرکت وارد کننده گوشی تلفن همراه، ارز دولتی تخصیص داده شده است؛ 30 شرکت از این فهرست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی تلفن همراه کرده‌اند. وزارت ارتباطات اعلام نکرده بر چه مبنایی به این شرکت‌ها دلار 4200 تومانی تخصیص داده شده و بر چه مبنا به شرکت‌ها دیگر اختصاص داده نشده است؟!

رقم کل ارز اختصاص یافته به 40 شرکت مذکور 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو بوده که تاکنون محموله‌هایی با مجموع رقم 75 میلیون و 283 هزار و 860 یورو با عاملیت 30 شرکت وارد کننده از گمرک ترخیص شده است. لیست اسامی این شرکتهای دریافت کننده ارز 4200 تومانی به شرح دو جدول زیر است:

اسامی واردکننده تلفن همراه با ارز ۴۲۰۰ تومانی

اسامی واردکننده تلفن همراه با ارز ۴۲۰۰ تومانی

آذری جهرمی وزیر ارتباطات همچنین در گفتگو با خبر ساعت ۲۱ از سه راهکار ضربتی وزارت ارتباطات برای تنظیم بازار خبر داد و مدعی شد، علاوه بر انتشار لیست شرکت‌هایی که از ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات بهره برده‌اند در راستای استیفای حقوق مصرف کنندگان، از طریق سامانه *۷۷۷۷#، امکان استعلام شماره سریال تلفن همراه و دریافت پاسخ در خصوص تامین گوشی تلفن همراه از طریق ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم شده است که بدین ترتیب افرادی که زیان دیده هستند می‌توانند از طریق تعزیرات زیان خود را جبران کنند و برای خریدهای آتی می‌توانند از نحوه واردات گوشی مطلع شوند.

او گفت، همچنین در راستای مقابله با فساد، عملکرد وارد کنندگان و شبکه توزیع در کارگروه پروژه رجیستری که متشکل از وزارت اطلاعات، صنعت، اقتصاد، ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است بررسی و موارد تخلف برای رسیدگی به مرجع ذیصلاح اعلام خواهد شد.

باید دید پس از ادعاهای وزیر ارتباطات و این نمایش شفاف سازی آیا اتفاقی در عمل نیز رخ می‌دهد و کسری از هزینه طیف گسترده‌ای از مردم که متضرر شده‌اند، بازمی‌گردد؟ همچنین باید دید وضعیت خریدارانی که اکنون قصد خرید دارند اما با عدم عرضه گوشی تلفن همراه مواجه هستند، چه خواهد شد و وزارت ارتباطات برای محتکرین چه راهکاری مد نظر دارد؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۳۵
با منت و دو ساعت صف و معطلی 500 یورو دادن به ما
فکر کردیم زرنگیم نگو میلیون میلیون میگیرن
چه عجب یه کار درستی انجام شد، اگر بجای حروف رمزی و الفبای زبان زرگری اسامی رانت خواران و مفسدین هم با ماژیک نوشته شود در اصلاح امور بسیار موثری است
باید ضمن نظارت کامل بر واحدهای فروش،فروشندگانی که با ارز دولتی گوشی وارد کرده اند ملزم به نصب تابلو شوند تا دیگر بهانه ای برای گرانفروشی نداشته باشند و رانت ایجاد نشود
شفافیت بهترین راه برای مبارزه با گرانی و فساد است ممنون آقای وزیر
موقع خرید جنس باید سریع پول رو پرت کرد تو صورت فروشنده و دوید بیرون مبادا قیمت تو اون چند لحظه افزایش پیدا کنه... دیگه چانه زدن که بماند
عجب دولت عاجز است. بجای توبیخ شرکتها به اعلام عموممی و لابد خجالت کشیدن شرکتها رو آورده ...
خوب که چی؟ مثلا قیمت الان اومد پایین...اخه اینم شد راه حل
خب اگر مشخص بشه اینا گوشی بارز 4200 وارد کردن و با ارز ازاد میفروشن والا بخدا اینا مفسد فی العرض هستن.تمامشون باید اعدام کنید .دزدی اشکار و بدون برخورد
خوب که چی! فردا پس میدند یا گوشی ارزون میشه! هروقت اقوام و وابستگان پس دادند اینها هم رسیدش را میفرستند تابناک!
دقیقا بمقدار یک سوم از ارز های دریافتی را کالا وارد کرده اند امیدواریم دریافت کنندگان نسبت به باقی مانده از ارز دریافتی که بالغ بر ۱۵۰ میلیون یور است را بهمان قمدار کالا وارد کشور کنند .
اما در این بین امیدواریم دولت تعهد الزام آور از دریافت کنندگان ارز اخذ کرده باشد.
بازهم مدیریت نوین دولت تدبیر و امید گل کرد. خب حالا دادی یکی از کارمندات یک همچین اکسلی درست کرد. چی کارش کنیم؟ نگاش کنیم مشکل حل میشه؟ آدرس دادی بریم یقشون رو بگیریم؟ حداقل توضیح میدادی اینا دوست و آشنای کی بودن اینطور ارز بهشون دادی.
مثلا که چی؟! جایی که باید نظارت داشته باشه وجود نداره! انتظار دارن مردم برن یقه اشونو بگیرن؟!
تصورش تن ادمو می لرزونه که بعده این یه گوشی 350 دلاری یه گوشی میان رده تو ایران میشه
حدود 4 میلیون تومن اکثر گوشی های پرچمدار 700 دلار به بالا هستن یعنی 7 میلیون به بالا خدایا چه غلطی کردیم که ایرانی شدیم
پول حروم ... خدا لعنتتون کنه
مگر فقط موبایل هست. کل قطعات وارداتی هر چی فکر کنید بالای 100 درصد رفته بالا
اعلام کردن کافی نیست باید اخلال گر اعدام و ساقط شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مرد میخواهد وارد مبارزه با این افراد شود1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حتي يك گوشي هم با قيمت قبل به مردم داده نخواهد شد و دولت بايد كل اجناس را از آنها بگيرد و خود بفروشد مثل زمان جنگ .
منتظر برخورد قاطع با گرانفروشان هستیم
بسم الله
اسامي خريداران دلار بالاي ١٠ هزار تا رو هم اعلام كنيد، مگر نه اينكه بالاي ١٠ هزار دلار قاچاق هست ، پس چرا قاچاق چي ها رو به مردم اعلام نميكنند؟
١٤٠ ميليون باقيمانده چي ميشه؟
یعنی این دولت ... عرضه برخورد با واردکنندگان سودجو و کلاهبردار فوق را نداره و فقط اسمشون رو فاش می کنه؟
خوب ملت چیکار کنند؟
اسلحه بزارند رو شقیقشون بگن یا با ارز 4200 بهمون گوشی بفروشین یا شلیک میکنیم؟
بازرسی و نظارت به نظرتون لازم نیست آیا؟
خب که چی
این اسامی به چه درد مردم میخورد
اینارو باید بگیرند و آویزان کنند
اگر آقازاده نباشند
گند زدید به مملکت
انتشار این لیست، چیزی از مسئولیت نظارتی دولت در کنترل و پایش ارز تخصیص داده شده به خواص کاسته نمیشه.
وگرنه یه شهروند عادی و خریدار گوشی با مشاهده این لیست چه کار میتونه بکنه.
اگر دولت همینا رو به عنوان محتکر بگیره بقیهدرست کار میکنن ولی چون همه اینا دستشون اینور اونور بنده برا همین هیچ کسی کاریشون نداره و بازار ریخته بهم
خب ! الان من چیکار کنم ؟؟
با بروبچ محل تیم تشکیل بدم بریم با متخلفین برخورد کنیم ؟!!
عجب شرکتهای خوش شانسی
كجا هستند اين گوشي ها وبقيه ارز را چيكار كردند كسي اينها را زير نظر داره؟!
آن موقعی که به بهانه رجیستری بازار را برای این شرکت ها انحصاری کردند باید فکر این روزها را میکردند.
اگر واقعا به فکر حق و حقوق دولت بودند حداقل برای واردات مسافری سقف تعیین نمیکردند تا هم جلوی قاچاق و نپرداختن گمرکی گرفته شود و هم جلوی انحصار و سودجویی این شرکت ها گرفته شود.
مساله فقط افزایش قیمت موبایل نیست .قیمت خوردرو چرا زیاد شده ؟ مسکن و طلا و دلار چی گن؟ باید همه بررسی بشه .چرا وارد کننده ای که ارز دولتی میگیره کالا رو با ارز آزاد می فروشه؟
این اسامی مهم نیست اسامی افراد حقیقی پشت نام این شرکت ها را بنویسید
یعنی الان چی میشه با دلار 4200 تومنی یعنی نصف قیمت جهانی ؟؟؟ یعنی الان از دوبی برای خرید میان ایران ؟؟؟
منو این همه خوشبختی محاله
سهامداران این شرکت ها چه کسانی هستند؟ نام این متخلفان ذکر شود و در دادگاه مانند یک دزد محاکمه و مجازات شوند.
نوشتن اسامی چه سودی دارد کشور تقسیم شده بین خودیها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر