بازدید 19739

وقتی از خلق شادی های کوچک «در حد لایی زدن به پیکه» هم ناتوانیم!

در اوج همه سوالات بی پاسخی که ایرانیان از نحوه اداره حکومت توسط دولت و دیگر نهادهای انتخابی و انتصابی دارند،در اوج این همه بی تفاوتی که مقامات و نه مسئولان به کوچک شدن سفره های مردم دارند و در نهایت این همه حرصی که مقامات و نه مسئولان از مردم در می آورند،جام جهانی فوتبال همچون مسکنی است که دردها را برای مدتی به محاق برده است؛مسکنی که آنقدر طبیعی و معمولی است که عارضه اش برای حکومتگران در حد صفر است!
کد خبر: ۸۱۰۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 23 June 2018

تابناک؛محمود ملکی؛بازی ایران و اسپانیا اگر چه باید فقط یک بازی فوتبال ساده بین دو تیم ملی در جام جهانی باشد، اما برای ما ایراانیان،آنقدر که جزئیات این بازی مهم است، خود بازی مهم نیست؛نکته آخر را همین اول بگویم ما هنوز هم لایی که وحید امیری به پیکه زد بارها و بارها به هم نشان می دهیم و با دیدنش احساس غرور و شادی می کنیم؛ما ایرانیان به این حد کم توقع ایم!

به گزارش«تابناک» در اوج همه سوالات بی پاسخی که ایرانیان از نحوه اداره حکومت توسط دولت و دیگر نهادهای انتخابی و انتصابی دارند،در اوج این همه بی تفاوتی که مقامات و نه مسئولان به کوچک شدن سفره های مردم دارند و در نهایت این همه حرصی که مقامات و نه مسئولان از مردم در می آورند،جام جهانی فوتبال همچو مسکنی است که دردها را برای مدتی به محاق برده است؛مسکنی که آنقدر طبیعی و معمولی است که عارضه اش برای حکومتگران در حد صفر است! این مسکن،درس ها دارد برای مقامات و البته نه مسئولان!

اول : جام جهانی فوتبال نشان می دهد که آنچه که ما گم کرده ایم هویت ملی است؛ما از پس از جنگ تا کنون،به تدریج،گاهی آرام و خیلی وقت ها هم تند و سریع،آن هویت یکپارچه ملی را از دست داده ایم! آنقدر که بین این ملت بذر خودی و غیر خودی را کاشته ایم!آنقدر عده ای از مردم را بر عده دیگر شورانده ایم و خط و خطوط تفرقه را بین مردم کشانده ایم،بین مردمی که برخی از آنان را به صرف نزدیکی به ما خوب و برخی دیگری را به صرف دوری از افکار و عقاید ما بد تلقی کرده ایم؛ جام جهانی نشان می دهد که ما دنبال هویت ایرانی مان هستیم؛زیر یک پرچم و به یک نام و آن هم ایران.ایرانیانی که از سرتا سر دنیا و البته از ایران با همه مشقاتش به روسیه رفته اند، این روزها فارغ از رنگ ها و حزب ها و ایدئولوژی ها با یک نام،فقط یک نام،با هم ارتباط برقرار می کنند؛ایران!شاید هیچ چیز دیگری جز ایران نتواند مردم این کشور را اینگونه مستحکم به هم پیوند زند! کافی است به تصاویر و ویدیوهایی که از زنان و مردان ایرانی،چه آنان که در روسیه اند و چه آنان که در خیابان های تهران به عشق تیم ملی کشورشان،شادی می کنند؛ نگاهی بیندازیم؛ایرانی این همه متحد و رنگارنگ، به ندرت دیده ایم این سالیان!

دوم: جام جهانی فوتبال،برای ما گشایشی است که هم نگرانی و اضطراب وجود دارد و هم امید و امیدواری؛هم شکوه و حماسه دارد و همه شادی و تلخی! این مردم  همواره در طول هزاران سال با این احساسات متعارض،زیسته اند و ایران را بدین جا رسانده اند؛اتفاق کوچکی چون لایی زدن وحید امیری به پیکه،چنان آنان را غرق شادی و خوشی می کند که تا روزهای روز از آن برای همدیگر می گویند و از خوشحالی موقتی شاد می شوند؛سئوال این است که این همه مقام و نه مسئول،چرا نمی توانند به اندازه یک لایی مردم را خوشحال کنند؟اگر یک فوتبالیست،آن هم در یک بازی که اتفاقا نتیجه نهایی آن هم باخت است،می تواند به این میزان شادی و خوشحالی برای مردم به ارمغان آورد، چرا مقامات نمی توانند با همه کبکبه و دبدبه شان این کار را در طول سالیان انجام دهند؟راه دوری نمی رویم از آغاز سال جدید تا کنون،این همه مقام با آن همه خدم و حشم،برای چه کاری و چگونه لبخند را روی لبان مردم نشان  داده اند؛دقت کنید از توقعات بالا و بیش از توان مقامات سخن نمی گوییم، در حد خوشحالی لایی انداختن،امیری به پیکه سخن می گوییم!

سوم:کارلوس کیروش،مربی خارجی تیم ملی فوتبال،مخالف و منتقد کم ندارد؛ تیم او به اسپانیا باخت،اما همه دنیا به احترام او و تیمش ایستاد؛چرا؟ کیروش مهره مار ندارد!فقط کاری را که به او سپرده اند را به درست ترین شکل ممکن انجام داده و به آنجام درست آن متعهد بوده است.فهم زیاد و یا پیچیده ای نمی خواهد؛مردم ایران مسوولی را که با تخصص عمیق خود،تعهدی حرفه ای به انجام کارش داشته باشند را دوست دارند و حتی در باخت و ناکامی در کنار او می ایستند! کارلوس کیروش نقطه مقابل مدیران رانتی بی تخصصی است که ناکامی های خود را از سازمانی به سازمان دیگر،از وزارتخانه ای به وزارتخانه دیگر و از نهادی به نهاد دیگر منتقل می کنند؛از بد اقبال و بخت ایرانیان،مدیریت رانتی و فاقد تخصص، بیماری مسری است که خیلی زود هم سرایت می کند و همه را درگیر خود می کند! باور کیروش برای مردم ما سهل و آسان است؛او از همان اول در بدو ورودش به تهران،گفت که نیامده است که از کوه های پر از برف تهران لذت ببرد(زمان ورود کیروش به تهران کوه ها گویا برف داشته اند!)، بلکه آمده است که فوتبال ایران را گامی به جلو حرکت دهد و ظاهرا هم لحظه ای از این قول و وعده و وعیدش کوتاه نیامده است و با ریز و درشت ورزش این کشور،درگیر شده است تا بتواند وظیفه اش را به درستی انجام دهد! شوربختانه مردم بعد چهل سال از انقلاب،این احساس را به دست نیاورده اند که مقامات برای تحقق وعده های آنان،حتی لحظه ای با خودشان،درگیری ذهنی و وجدانی پیدا کرده باشند.

چهارم: روزگاری در ایران پس از دوم خراد،شعار حزب مشارکت،ایران برای همه ایرانیان بود؛این شعاری است که نباید شعار یک حزب باشد؛این شعار باید برنامه عملی دولت و حاکمیت باشد؛تیم ملی فوتبال،برای همه ایرانیان است؛در روسیه کسی را به دلیل عقیده اش،ظاهرش و یا اعتقادش،از حمایت از تیم ملی منع نمی کنند؛هر ایرانی با هر مرام و عقیده ای و با هر ظاهر و قیافه ای،قلبش برای تیم ملی کشورش می تپد. تا زمانی که برنامه عملی دولت و حاکمیت،ایران برای همه ایرانیان نباشد، این ملت چیزی را کم دارد؛ ناقص است و هویتیش هم کاریکاتوری است! 

در اوج همه سوالات بی پاسخی که ایرانیان از نحوه اداره حکومت توسط دولت و دیگر نهادهای انتخابی و انتصابی دارند،در اوج این همه بی تفاوتی که مقامات و نه مسئولان به کوچک شدن سفره های مردم دارند و در نهایت این همه حرصی که مقامات و نه مسئولان از مردم در می آورند،جام جهانی فوتبال همچون مسکنی است که دردها را برای مدتی به محاق برده است؛مسکنی که آنقدر طبیعی و معمولی است که عارضه اش برای حکومتگران در حد صفر است! این مسکن،درس ها دارد برای مقامات و البته نه مسئولان!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۴۴
همش سوال
چرا اینجوریه
چرا اونجوریه
جرات داری جوابشو بنویس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
تابناک . از خودتان شروع کنید . برای مردم خبر های شاد دنیا را بگذارید . مگر در دنیا غیر از سیل و جنگ و طوفان خبری نیست ؟ خبر های شما را مسئولان می خوانند . بهشان تلنگر بزنید . چرا در تلویزیون و رادیو همیشه خبر از غم و اندوه است . چرا صدای ساز ایرانی می آید ولی تصویرش نیست . چرا از سریالهای شاد پشتیبانی نمی شود و همه شده غم و اندوه ؟ بله مردم با یک لایی به پیکه شاد می شوند چون نیاز به نمایش غرور ایرانی خود دارند . از خوتان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
همه مشکل را می دانند ولی منافع و پست و مقام اجازه بیان واقعیت را نمی دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
دقیقا می خواستم همین رو بنویسم که دیدم اولین نظر همین هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شما پس قبول دارید فیلم و سریال ها تاثیر گذار هستند
پس چرا وقتی به فیلم های منحرف ماهواره ای بود همتون موضع می گرفتین و از انها دفاع می کردین؟
پیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
احسنت تابناک
محمود این را فهمید
بخاطر همین گفت با دادن یارانه به همه مردم یا پیگیری حضور بانوان در ورزشگاه یا بازگشت ایرانیان خارج کشور و...مایه خوشحالی شود
اما تکفیرش کردیم چون ازش خوشمان نمی آمد
متاسفم
ناشناس
| Iraq |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
واقعا درست ترین تحلیلی بود کە در این ارتباط میشد نوشت و باید یک کپی از این نوشتە رو بە تک تک مسولان (نما) بدن نە برای یادگیری بلکە یک کم احساس شرمندگی. پیشنهاد میکنم ایشون یک مقالە هم بعد خوندن نظرات خوانندگان محترم بنویسند کە بفهمیم تا بە چە حدی از قهقرا رسیدیم کە حتی تحمل یک نوشتە علمی و تحقیقی رو هم نداریم و اون رو هم میکنیم فرصتی برای تفرقە. مردمان خوشحالی نیستیم!
40 ساله که شاد نبودیم که یاد داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
مطمئنم که سنت زیر 40 ساله.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شادی از نظر شما چی هست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
ناشتاس ۱۰:۵۷
برعکس من مطمئنم سن شما زیر چهل ساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
من هم فکر کنم سنش زیر یک سال است و در این یکسال خیلی خبرهای خوبی نبود
!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
مشکلات اقتصادی رو حل کنید - کمی ثبات به جامعه بدید -خود مردم شادی خودشونو خلق می کنن و به کسی برای شادی احتیاج ندارن
آدم خوبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
متاسفانه غم پرستی جز خوی ایرانی هاست و در تاریخ همواره ما سوگ داشته ایم بر خلاف خیلی از کشورهای دیگر حتی برخلاف کشورهای عربی که مرده پرستی ندارند و مراسم سوگ ندارند. ما همه چیز رو به اسلام ربط می دهیم ولی راه رو داریم اشتباه میریم مشکل از اسلام نیست بلکه به خودمون بر می گرده و اسلام رو بهانه کردیم. سوگ سیاوش که داستانی افسانه ایست رو به یاد بیاورید. لطفا رگ تون هم باد نکنه طبق معمول . باید واقعیت رو پذیرفت و نه مثل گذشتگانمون فقط ادعا داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شما به مطلب توجه کن ، به سن نویسنده چکار داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
جناب ادم خوبه سوگ ساووش فقط و فقط یک روز در سال بوده باقی سال با جشنها گزران میشده دیگه خواهشا شما ننداز گردن نیاکان
عین واقعیت و بی طرفی نگارش شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
خداوکیلی آخه لایی زدن به پیکه این همه ذوق کردن داشت؟ گزارش حماسی برای یک بازی فوتبال مثلا اعتماد به نفس ایرانی ها را افزایش داد؟ چرا این همه ذوق مرک شدن و خودبرتر انگاری فقط در یک بازی فوتبال - که فقط یک بازی است - نمود پیدا میکند و چرا در مسائل حیاتی مانند اقتصاد هیچ یک از مسئولان و مردم کار برجسته و مشکل گشا نمیکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
بله خوشحالی داشت!!! در کشوری که هم و غم مسئولان این شده است که در میان انبوه تنگناهای که خودشان و بیگانگان برایشان درست کرده اند، فقط حقوق کارمندانشان را بدهند و اول و اخر سال را به هم برسانند، خوب طبیعی است که مردم به هر چی چنگ بزنند تا ادای آدم های دلخوش را در بیاورند. همه را فدای آرمانگرایی ها کرده ایم، و این هم نتیجه آن.
کاش یه عزم ملی صورت بگیره و توی هر پستی یه کی روش با اختیارات کامل از خارج بیارن. اول از همه هم از بانک ها شروع کنن مخصوصا بانک کشاورزی.کاش یکی جرات کنه و این کار رو انجام بده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
این نوع نگاه کاملا اشتباه است. نویسنده محترم منظورش از نوشتن این مقاله احساس مسئولیت و زیر بار مسئولیت رفتن مقامات می باشد و نه از خود بیگانگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اونی که پرچم مرگ بر آمریکا هم داری، کم ندیدیم مثل شما بشینن در کشورهای بیگانه و دم از خودبیگانه نشید بزنن
مطلب درستی است. همه ما دنبال هویت گمشده ایرانی خودمون هستیم. میدونید چرا؟...
"غم" ایران رو فراگرفته میخواید قبول کنید میخواید قبول نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
غم؟ ملت با باخت به اسپانیا نمی دونن از خوشحالی چه کار کنند؟! کدوم غم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
مهمترین غم اینه که من شخصا احساس میکنم هیچ .مدیری و مسوولی برایش سرنوشت مردم مهم نیست.
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
با احترام
امثال ناشناس 10:58 هستند که سرنوشت ما به اینجا کشیده که از درک این نکته غافلند که این ملت در نهایت غم و غصه و خلاء های روانی است که با کوچکترین شادی به اینگونه واکنش نشان میدهد . این درست همان چیزی است که نویسنده محترم سعی در فهماندن آن به این مخاطب داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
سیزده بدر رو یادت بیار، همه غمگین ها می ریزن بیرون
دانشجو دکترا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اینا که قبول ندارن ایران کشور غمگینی هست خیلی برام عجیبن! سال ها با اقتدار تو زمینه غمگینی طبق آمار یا اول هستیم یا دوم بعد یکی میاد میگه 13 به در داریم
!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
به ناشناس 1058 : کار من از گریه گذشته بدان میخندم
افرين نويسنده.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
مردم الان مدیر روحیشون عمل وحید

امیریه
از بس لایی خوردیم تو این سالها
تمام بیماریهای ما از همین نداشتن شادیه
کمردردها
ناراحتی های اعصاب
ناراحتی های روحی روانی
تجاوز پدر به پسر 6 ساله
تجاوز پدر به دخترش
تجاوز گروهی
تجاوز جنایت ، پرخاشگری ایرانیان
همه از نداشتن شادیه!
همش از برکت افرادی است که خود را مسئول بهشت رفتن ما می دانند!
ایکاش بهشتی وجود نداشت!
بطوری که من شنیده ام دین اسلام دین شادی و طراوت است
حال چرا برخی از برادران ایرانی ما خود را کاسه داغتر از اش کرده و دین را درمقابل ازادی قرار داده اند !
و به هنگام شادی چند تا مداح با شادی که فقط دست زدن دارد باعث مسخره کردن ایارنیان در بین تمام مردم جهان می شود!
اگر اسلام دین شادی است بسم الله
این شادی را از مردم دریغ نکنیم
و با کسانی مثل کیهان که به هر طریق ممکن هزینه برای مملکت ومردم تراش می زنند ومخالف شادی هستند برخورد کنیم وروزنامه اش را حتی برای پاک کردن شیشه ها هم نگیریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یعنی برای خوب شدن یک سری باید حذف شوند؟
مشکل به نظر من همین راه حل ها است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اگر میشد یک میلیون مثبت میدادم چون این دقیقتر من و خیلی از کسانی هست که من میشناسم اینکه با غمگین کردن جامعه مردم را بزور به طرف بهشت هل میدهند. ما اگر نخواهیم برویم بهشت باید کی را ببینیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
به نظر شما الان چه چیزی بر پایه ی اسلام هست
فقط نام اسلام مانده
مطمن باشید اسلام اگه کاملا اجرا بشه واقعا شادترین ملت هم هستیم
بی ارزش شدن پول ملی و از دست دادن سرمایه در یک شب و بیکاری میلیون ها نفر در کشور که دارای منابع نفتی و معدنی است به چه معناست . مدیریت نالایق و ناشایست .
وقتی ما با مربیگری کی روش سقف آرزوها می شود باخت مقابل آرژانتین در ۲۰۱۴ و امسال هم باخت مقابل اسپانیا ۲۰۱۸ یعنی دستاورد آنچنانی در این ۴ سال نداشته ایم . و نباید خود را گول بزنیم که کی روش با وجود نقاط مثبتش در کار دفاعی چیزی در کارهای هجومی به تیم اضافه نکرده و هنر این مربی در بازی با پرتغال ثابت خواهد شد که مرد روزهای سخت است یا با یک تساوی یا باخت آبرومندانه ما را دلخوش به پیشرفت مصنوعی کنند . باید صبر کرد و دید عیار کی روش چه میزان ارزش دارد .
شادی در اسلام حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اسلام واقعی رو نه تو فهمیدی نه من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
خودتو مسخره کن.
دانشجو دکترا
| Netherlands |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
واقعا حرامه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
ناشناس 10:42
. ایشالا میفهمی ولی فقط اسلام نیست که نفهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
ناصرجان خودتی؟؟؟؟
در خانه اگر کس است، یک حرف بس است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
حرف رو همونی میزنه که در خانه است. کار نمی کنن فقط حرف می زنن.
جناب تابناک . همه مردم دنیا در همه کشور ها مشکلات دارند . ولی دولتها با خلق شادی بین مردم باعث می شوند غم مردم کم شود . در همه دنیا شادی های مثل جام جهانی در همه ماه هاست و مختض جام جهانی نیست . این مشکل حکام ماست که به بهانه از بین رفتن اسلام جلوی خلق شادی مخصوصا شادی های خانوادگی را می گیرند . همه مناسبت های شاد مختص خانواده های مذهبی و هیاتی است . همه مراسمهای غم و اندوه با تمام قوا اجرا می گردد . با تمام مراسمهای شاد ایرانی با تمام قوا مخالفت می شود . خبر های تلویزیون و رادیو همه از طوفانها و سیلها و زلزله هاست و هیچ خبری از شادی دیگر مردم دنیا نیست . انگار هیچ خبر شادی در دنیا نیست . در تلویزیون هیچ خبری از ساز و آواز شاد نیست . ساز ها را بدلیلی که فلان مجتهد حرام کرده نشان نمی دهند ولی میزنند . خنده دار نیست ؟ انگار نوازنده با شکمش صدای آهنگ را در می آورد . صدای ساز موسیقی اصیل شادی آور است . تمام سریالها پر از غم و اندوه است . دیگر خبری از سریالهای شاد عطاران ها و صالحی ها در رمضان نیست . خدا را خدا را ... چشمانتان را باز کنید قبل از اینکه دیر شود و فرهنگ این مردم تبدیل به فرهنگ بیگانه و اندوه ناک شود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شادی خانوادگی
!!!!
انوقت افسردگی انجا را چی کار میکنند؟
خودکشی هاشون که بیشتر از اینجا هست؟
تعداد بالای قتل هاشون چطور؟
عزیز اخبار را که از رسانه دنبال میکنی واقعیت های انجا را بگرد و ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
جمعیيت كفر از پريشاني ماست
آبادي بتخانه زويراني ماست
اسلام به ذات خود ندارد عيبي
هرعيب كه هست از مسلماني ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
نه با با
کجا جلوی همه مراسم شادی گرفتند؟
مثلا الان همش رقص و اواز شد و فیلم ها همش رقص شد شادی براتون می اید و یا دارید خودتون را گمراه میکنید با این تلقین ها
مرگ بر دزد وطنی
آب همیشه پشت سد نمیمونه بالاخره راه خودشو پیدا میکنه ولی وقتی پیدا کنه تبدیل به سیلی شده که بزرگ تا کوچک رو نابود میکنه

نه امروز نه فردا ولی یک روز...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
این مردم اینقدر ترسو بی بخارن که اگر سد هم بشکنه باز جرات پیدا نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اتفاقا همیشه آستانه ی تحمل تا یه حدی هس از حدش ک بگذره دیگه نمیشه جلوش رو گرفت
تجربه تلخ حداقل سی سال گذشته به ملت شریف ایران ثابت نموده مدعیان راه امام جز تلخی وفشارهای لجام گسیخته اقتصادی واجرای سیاستهای قرون ویطایی و غصه دادن هنردیگری ندارند وپیوسته برای ناکارامدی وبی کفایتی خودشان سعهی وتلاش مفتضحانه دارند تا بی لیاقتی وناکارامدیشان رابه گردن دشمن بیندازند
مطلبی تکراری وبی سروته!ظاهرا این کی روش خیلی منت سرمان گذاشته که بااین دستمزدهنگفت که ازجیب مردم وبادرایت!فدراسیون ووزارت ورزش میگیرد این فوتبال دفاعی محض وتحقیرآمیزوبی هدف راارائه میکنیم! بدون هیچ گل زده ای!واقعاچقدرخودمان راکوچک میدانیم ۰خلایق هرچه لایق۰
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اتفاقا کی روش خوب کار کرده شما انتظار داشتین اسپانیا را گل باران کنیم . همین بازی خوب که انصافا ایران هم می توانست برنده بازی باشد مردم ایران را خوشحال کرده و همه از کی روش راضیند. هر چه هم بهش دادند نوش جانش. وقتی در این مملکت با این سیستم اقتصادی بعضی ها در عرض یک ماه ده ها میلیارد به جیب می زنند و عرصه را بر هم وطنشان تنگ می کند باید آقای کی روش را که با بازی آبرومندانه و نظم در دفاع و البته خلق موقعیت در حمله ستود. اگه جای مردم آرژانتین بودین چی می گفتین ؟!!!!! وای بر مدیرانی که با رابطه پستهای مدیریتی را اشغال کرده اند و این وضع وخیم را به وجود آورده اند . شاید فکر کنند حقوق حلال می گیرند. انسان با شرف کاری که توان و تخصصش را ندارد قبول نمی کند.
درود بر کی روش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یک کم فقط به نتایج تیمهای آسیایی نگاه کن. چشمت را باز کن و عقلت و منطقت را به کار بنداز. اینقدر حرفهایی را که تو صف نانوایی می شنوی تکرار نکن.
مردم چگونه اعلام کنند که تمایلی به ادامه مدیریت به سبک رییس جمهور سابق را ندارند؟ آیا جز در پای صندوق رای؟ اگر چنین است، چرا ایشان بلافاصله پس از اتمام مسئولیت در یک نهاد دیگر، منصوب شدند؟
سلام

چه زيبا كفته است ابو سعيد ابوالخير:

جمعيت كفر از پريشاني ماست

آبادي بتخانه زويراني ماست

اسلام به ذات خود ندارد عيبي

هرعيب كه هست از مسلماني ماست
پاسخ ها
دانشجو دکترا
| Netherlands |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
خوبه والا یه چیزی هم بدهکار شدیم! هر عیب هست از ماست!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یه چیزی هم در شعر داریم به اسم ایهام و کنایه :)
گریه و گریاندن شغل قشری است که قدرت را در دست دارند اینها کلا با شادی مشکل دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یک سری حرفهای کلی دقیقا مثل همین مطلب. یک عده ای هستند که نمی گذارند... تا کی دروغ و عوام فریبی؟!
ناشناس.
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
برای اینکه شما در هیچ مجلس واقعا شادی اثری از این آقایان نمی بینید
کی روش نتیجه تصمیم کیست ؟
شمایی که روزی یک مطلب بر علیه احمدی نژاد ننویسید روزتون شب نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شما هم منتظر فرصت باشید تا کوچکترین امتیاز مثبت رو به کارنامه سیاه احمدی نژاد اضافه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
بیخیال بعد هشت سال گند زدن میخواست یه کار درستم نکنه بگو دیگه چیکار کرد که بدرد بخوره
چرا خوشحال نباشیم با این دولتی که داریم دولتی که فقط به فکر محرومین است الان چند دلار با نرخ های متفاوت برامون درست کرده دلار ۸ هزار تومانی برای بچه های سرطانی ۴۲۰۰ برای وارد کننده خودرو و شکلات و کود انسانی ۳۷۰۰ برای حجاج محترم
بزودی دیر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
حتا همین الان هم خیلی دیر شده داداچ!!!! خخخخخخخ
تنها هنر حاکمان فعلی فشارزندگی و گریاندن ملت وبه زانو درآوردن اقشارآسیب پذیر زیرفشاراقتصادی کمرشکن است و خودشان در نازونعمت بسرمیبرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
غم و عزا داری اساس تفکر و ایدئولوژی ماست
اکثر مسئولین رده بالای نظام آنقدری که به عزاداری و گریه در آوردن مردم اهمیت می دهند به شاد کردن مردم فکر نمی کنند و حتی آن را مکروه می دانند پس دقیقا طبق خواست آنها اوضاع به پیش می رود و همه چیز درست است.
پاسخ ها
سینا
| United States of America |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
عجیبه هنوز کسی نگفته شما مخالف اهل بیت و اسلام و.... هستید! این رایج ترین ابزار بعضی ها در ایرانه که هرجا حرف مخالفشون زده بشه اون حرف رو در مقابل مقدسات قرار میدن
آفرین
با سلام ممنون از مقاله شما اما من از اظهار نظر مردم خيلي لذت بردم وحتي براي لحظاتي اشك در چشمانم جمع شد چه درد مشتركي ما داريم!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اظهار نظرات ابکی که یک روز اینور یک روزی هم ان ور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
ناشناس ۱۱،۵۰ شما وامثال شما حتی تحمل نظرات مخالفان خود را ندارید و در همه امور خود را بحق و درست ترین میدانید
شما هنوز کی روش رو نشناختید در دنیا آدم هایی هستند که عقلشان از یه ملت بیشتره کارلوس کی روش مربی بازنشسته ای بود که دنبال جایی می گشت که دوباره به فوتبال برگرده با حس جهانگردی ایران رو پیدا کرد که فوتبال نداره اما عاشق فوتبال و نفت داره الان برای کی روش مهمه که ثابت کنه هنوز زنده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
بارکلا.
تو کدوم صف بودب اینا را یک عده برات گفتند؟
صف خرید سکه؟ دلار؟ نانوایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
کی روش 2 بار پشت سر هم ایران رو به جام جهانی برد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
دو بار البته بدون اگر و انشالله و دقیقه نودی
کنون کاری بکن که دولتت هست به دست
این دولت و ملک می رود دست به دست
آنقدر بین این ملت بذر خودی و غیر خودی کاشته ایم و آنقدر عده ای از مردم را بر عده دیگر شورانده و خط و خطوط تفرقه را بین مردم کشانده ایم؛ بین مردمی که برخی از آنان را به صرف نزدیکی به ما خوب و برخی دیگری را به صرف دوری از افکار و عقاید ما بد تلقی کرده ایم. این یک حقیفته بخدا به پیر به پیغمبر من وخانواده ام بشدت انقلابی بوده وهستیم ولی به دلیل اینکه درسفره ما نان حرام نبود ونخوردیم ونمیتوانیم بخوریم الان خون دل میخوریم اما کسانی که ریا کاری ونفاق را بلد بودند درکاخهای شاه واطرافیانش زندگی میکنند هرچند اموال شاه وبستگانش بایستی به نفع ملت مصادره میشد ولی نمیباست فلان وفلان وفلان با ثمن بخس ویا بعنوان غنیمت جنگی آن ویلاها واموال را مال خود کنند بدترین تجاوزها به حقوق انسانیت درکلیساها وتحت عناوین دینی شده است
ببخشید فوتبال ما مگر جهانی هست که این طور در مقابل بهترین فوتبالهای جهان بازی خوب میکنند خوشحالی نکنیم
چه چیزهای بی ربطی به هم میزنید
اقای امام جمعه انشاءالله که به گفته تو تمام دنیا نابود بشه اما ما نه !!!
بعدش چی ؟کی می خواد درستش کنه خب اگه می خوای درست کنی ؟که بسم‌الله شروع کن ،بعد می گیم دمت گرم تونست
نمیدونم نویسنده چقدر از فوتبال سر در میاره ولی بعد از بازی اسپانیا دل پیرو بازیکن مشهور ایتالیایی سبک تیم ایران را مشابه باری های دهه ۸۰ دانست یعنی حدود ۴۰ سال پیش باید گفت نویسنده بعلت عدم شناخت فوتبال نمیداند که فوتبالمان هم مانند حکومت داریمان مال ۴۰ سال پیش است و به هم می ایند. اتفاقا کسانی که تیم شان میبازد و با یک لایی به خیابان می آیند و شادی میکنند هم به آن حکومت و آن فوتبال دفاعی دهه ۸۰ هم می آیند. خلاصه فعلا حکومتمان فوتبالمان و شادی کنندگانمان همه به هم می آیند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
موضوع شادی ملت بود نه کارشناسی فوتبال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
شما پاشو بیا از انگلیس اینجا بعد صحبت کن
معلوم نیست تو که اونجایی چرا برای جایی دیگه نظر میدی.
مقامات در ایران . اگر شجاع باشند و همه مطالب را با مردم درمیان بگذارند و به خواست عقلا به علاوه اهتمام به اکثریت تن بدهند ، همه چیز حل خواهد شد.
واقعا که چه تحلیل کارشناسی .!!!!البته همه ما امیدواریم این مربی بزرگ کار بزرگی هم برای ما انجام بدهد و ما صعود کنیم ولی تحلیل شما هم بوی نا میده !!!!!!اینقدر سیاه نماییییی!!! داداش مشکل هم هست راه حل دیگری دارد!!!!!نه اینقدر تحقیر خودی!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
فکرشون همینه که دیگران سر تر از ما هستند
دوستان . توجه کنید ما زیر سایه یک حکومت ایدئولوژیک زندگی میکنیم . 99 درصد به جمهوری اسلامی رای دادیم . . اگه شادی میخواید با عمل صالح نهایتا به بهشت خواهی رفت و تا ابد کیف خواهی کرد .این موضوع بار ها و بارها در قرآن کریم اشاره شده . اگر به قران اعتقاد داریم نباید دنبال شادی زود گذر دنیوی باشیم برادر من . به فکر آخرت باشید.ممنون که حرفم را گوش دادید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
اگر شادی این دنیا مهم نیست مادیات این دنیا چطور؟آیا قراره ما که از همه نعمات این دنیا محرومیم به بهشت برویم یعنی اگر در ویلا های ۱۰۰۰و۱۰۰۰۰متری زندگی میکردیم چطور؟
دیگه هر کسی یه تخصصی داره... مقامات ما و نه مسئولین، استاد ایجاد غم و ناراحتی هستن...... فقط نگاه کنید به این همه جوون بیکار مجرد و سن بالا... قیمتایی که ساعتی فرق دارن...
تمام چهل سال و تمام مسئولین را زیر سوال بردن خلاف انصاف است بوده اند و هستند مسئولانی که در طی سالها با نهایت اخلاص امور سپرده شده را به نحو احسن به سرانجام رسانده اند اما درباره این 5سال اخیر و مقامات بلندپایه آن باید گفت ناکارامدترین دولتها بوده اند که جز برای رفاه مردم همه کاری کرده اند و اتفاقا" همین آقایی که این مقاله را نوشته اند جزو رای دهندگان هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
احیانا شما محمود احمدی نژاد نیستید؟
سلام
واقعیت این است که انگار مردم ایران نباید شادی کنند حتی در حد متعارف ان
برای شادی کردن نیاز به هزینه زیاد نیست با کمترین هزینه ها می شود شادی را به خانه های مردم اورد. می شود جلوی افسردگی . بیماریها . اعصاب خوردی ها را گرفت .
مشکل ما این است که برای کنترل یک جامعه کافی است یک نفر مخالف شادی مردم راس کار قرارداد دیگر نیاز نیست شادی کرد چون همه باید تابع ان یک نفر شوند و بر اساس رفتار ایشان عمل کنند..
از قدیم هم گفته اند خنده بر هر دردی دواست . ولی ما نمی دانیم چرا حالا میگویم گریه کردن بر هر دردی دواست و این از تعصب کورکورانه بعضی از افراد خاص می باشد.
متاسفانه مادر گذشته به سر میبریم و به اینده ایی که قعطا در ان نیستیم برنامه ریزی کرده ودر ان سیر می کنیم و این یکی از دلایلی است که فرصت شادی نخواهیم داشت. چون باید کار کرد و پس انداز کنیم برای دو نسل خودمان . درصورتیکه ما متعهد به زندگی در حال حاضر خودمان هستیم ولی از ان بهره نمی بریم و نسلهای بعدی خود را هم با این تفکر از شادی کردن وشادی داشتن محروم میکنیم . این تغییر تفکر باید توسط دولت مردان ما صورت گیرد و مسیولیت تامین نسلهای اینده دولت است نه خانواده هاولز به نوعی دولت انرا به دوش مردم گذاشته است.
شاید جای این حرف اینجا نباشد ولی به دلایلی انرا بیان میکنم. که شادی چقدر تاثیر گذار در روحیه می باشد.
یکی از دوستان تعریف می کردکه در یک عملیات جنگی خیلی سخت دشمن با اتش تیربار خود نیروهای ما را زمین گیر کرده بود . در یک لحظه یک نفر شروع کرد به اوازخواندن بعد از اتفاق موشک های ارپیچی بود که به سمت سنگر دشمن شلیک می شد و سنگرها یکی پس از دیگری از بین میرفتند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یعنی الان شما معتقد هستید که اواز باعث هدایت ارپی جی می شود..عجب
مردم فقط موقع انتخابات مهم میشن ... بقیه موارد نه و فدای سرمون که سر هر کوچه یه نفر سر کرده توی زباله ها و دنبال روزی میگرده
الله اکبر
الله اکبر
پوند از مرز ۱۰۰۰۰ تومان عبور کرد
خلق این حماسه عظیم را تبریک میگم خدا وکیلی الان چند روز بود دنبال میکردم ببینم این لامصب میخواد از ده هزار تومن بره بالا یا نه تا بالاخره امروز رفت
ما ملت گریه هستیم ، یعنی اگر شخصی از دنیا برود مراسم خاک سپاری ، سوم ، هفتم ، چهلم ، عید اول ، شب جمعه آخر سال و سالگرد اول و دوم و سوم دارد اما اگر ازدواج کند فقط عقد و عروسی است اگر دستش به دهانش برسد مراسم نامزدی هم می گیرد
مشخصه نویسنده محترم نگاهی سطحی داشته و نه از سیاست سر در می آورد و نه از فوتبال. اولا تیم فوتبال کشوری اگر موفق باشد( که هنوز برای اعلام موفقیت زود است) دلیل بر موفق بودن سیاست در آن کشور نیست مثال نیجریه یا برزیل با خیل عظیم فقیر در آن کشورها! فوتبال در کشورهای مختلف کارکرد متفاوت دارد در کشورهای پیشرفته فوتبال پولساز بوده و به صنعت و اقتصادشان کمک میکند در حالیکه در کشورهای عقب مانده مث ایران پولخور و گول زننده مردم از تفکر در باره اوضاع اقتصادی کشور خود! ضمن آنکه اگر کسی فکر کند با یک باخت و یک گل بخودی مراکش فوتبالمان پیشرفت کرده سخت در اشتباه است چرا که نحوه بازی ایران از فوتبال روز دنیا سالها عقب است و شادیها فقط برای تودهنی زدن به کسانی است که در شرایط عادی مانع شادی میشوند و این شادی عمیق و از سر خوشبختی واقعی نیست!
امروز2تیر.گردوغبارعراق ته حلق خوزستانی ها نشسته.علی برکت الله
به نظر ميرسه كه منظور نويسنده از تكرار مرتب ،،، مقامات و نه مسئو لان،،،،،،جان كلام اين مقاله باشه.
مگر در نظام مقدس جمهورى اسلامى ايران ، ما مقاماتى داريم كه باز هم، از مسئوليت مبرى هستند؟؟؟؟
داداش داري اشتباه مي زني!
میگن آبادان بوده اهواز بوده دولت آب دریا میداده به مردم از سیستم لوله کشی شهری بعد قبض آب میفرستاده در خونه ها ملت چند ماهی آب میخوردن تا یه نفر نماینده میره پیش روحانی میگه چطوره آب شور میدی پول هم می گیری حالا بعد از مدت ها دولت قبول کرده پول آب یک ماه رو نگیره مردم حالا خوشحال شدن
تا مردممی خواهند به یک بهانه شادی کنند ، ماموران وارد شده و مردم را متفرق می کنند ، اصلاً اینها نمی فهمند شادی چیه عین یک آدم آهنی
خواهش‌مندم در باب تفاوت مقامات و مسولان کمی توضیح داده شود..........
خیابانهای تهران نه. تمام ایران.
تهران ایران را ویران کرد.
ببینید میتونید همین رو هم از مردم بگیرید یا نه
تو المان و ایتالیا و انگلیس که جزو پیشرفته ترین کشورهای دنیا هستند برید ببینید مردم برا فوتبال چکار میکنند.
تو کشوری که به مراسم عزا و غم بیشتر اهمیت می دند نتیجه اون میشه یک کشور افسرده و پرخاشگر.شما لطفاً بدون تعصب نگاه کنید برای محرم یه 15 روز عزاداری داریم بعدش 10 روز ماه صفر رو داریم و بعد یه 4 روز رمضان و شب قدر رو داریم و یه 10 الی 12 روز ایام فاطمیه داریم. اکثر شهادتها هم که تعطیل می کنند و تولدها تعطیل نیست که این هم جای سوال داره.پس نتیجه می گیریم تو این کشور بیشتر به فکر گریاندن و غم و اندوه مردم هستند تا به فکر شادی مردم.جامعه ای که افسرده باش و از همه جهات محدودش می کنید میشه یه جامع غم زده و ماتمکده با انسانهائی بی انرژی و پرخاشگر. در کنار این مسائل مدیریت رانتی و پارتی بازی هم که تا دلتون بخواهد تو تمام کشور مار خنه کرده و نمایندگان مجلس و شورهای شهر به جای رسیدگی به مشکلات واقعی مردم به فکر پر کردن جیب خودشان و خویشاوندان هستند.از طرفی یه اقتصادی داریم که وابسته 100 درصدی به نفت هستش و خود ان فساد آور و باعث تنبلی و سستی سیستم یک کشور خواهد شد. مشکل بعدی عد م فرهنگسازی و آموزش مردم هست که در این چند سال کلا چیزی به اسم فرهنگسازی و آموزش برای مردم وجود نداشته. حال با این تفاسیر می خواهید کشوری پیشرفته داشته باشیم؟
کاملا موافقم . ولی دور از انصاف است اگر نگوییم کارلوس کیروش را همین مقامات نه مسئولین ، سر کار آورده اند
تابناک هم هر موضوعی رو فوری ناموسی میکنه که چیزی گفته باشه!
با نام خدا .

با سلام .

آقای رحیم مشائی معاون جناب آقای احمدی نژاد چند سال پیش گفته بود :

هویت ایرانی . ما ایرانی هستیم . اسلام بر ایران وارد شده یا ایران بر اسلام وارد شده ؟ کدامش درست است . ؟

در هر شرایط ما ایرانی هستیم . مردم مکزیک مکزیکی هستند . مردم پرو ، سرخ پوست هستند .

مردم ایسلند وایکینگ اند و و مردم آمریکا کابوی ........ما ایرانیان اهل کتاب بودیم در دوران کورش . مدرسه دارالفنون .

آمریکا کجا بود ؟

اما علم و دانش را دنیای غرب تصاحب کرد ...و تبدیل به ثروت نمود ...
شادی واقعی این است که با یاد امام راحل باشیم و در راستای فرمایشات ایشان قدم برداریم.
این گونه انسان شاد میشود و احساس آرامش میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
حالت خوبه یا طعنه میزنی
مردم زمانی میتونن شاد باشند که جلو خانواده شرمنده نباشند نه برخی از خدا بی خبر که اصلا شرمندگی حالیشون نیست
پاسخ ها
سهراب
| France |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
منفی اشتباه زدم شرمنده
سلام
یک سوال اساسی دارم. آیا مطمئنید در بین مدیران ایرانی افراد کاربلد وجود دارد؟ چرا سراغ مربی خارجی رفته ایم؟ چون اذعان داریم که مربیان داخلی ما با آن همه پیچیدگی فوتبال امروز توان مدیریت تیم ملی خودمان را در سطح جهانی ندارند. آیا ‍وقتی ما توان مدیریت یک تیم ملی فوتبال یا والیبال را در سطح جهانی نداریم توان مدیریت اقتصادمان را در سطح جهانی و رقابت جهانی داریم؟؟؟؟ بیایید با خودمان روراست باشیم. اقتصاد امروز پیچیدگی بسیار بالایی دارد لذا حتی در صورتیکه مدیران کاملا سالمی از نظر اخلاقی داشته باشیم آیا توان مدیریت در سطح جهانی را دارند؟!!! همدیگر را تخطئه نکنیم. واقع بین باشیم. چرا در ایران خودرو یا سایپا از مدیران لایق خارجی و با کارنامه و باتجربه استفاده نکنیم تا مدیران جوان ما در کنار آنان کارآزموده شوند؟ آیا پیچیدگی اداره یک بنگاه خودروسازی در دنیای بسیار پیچیده و پر از رقابت امروز آسانتر از هدایت یک تیم فوتبال است که دایما آنرا بین مدیران داخلی از جناحهای مختلف دست به دست می کنیم و هریک بدتر از دیگری آن را ادره می کنند.
درود بر نویسنده متن تابناک . ..مسولان ما گویا با گریه و مرگ زندگی میکنند .
تابناک يه نگاه به خودت بنداز. همين خود تو چه نقشي در شادي داري؟؟؟ همش اخبار تلخ همش نا اميدي . همش حوادث ناگوار. من يه مدت صبحها ميومدم سايت شما اما ديدم دريغ از يه خير شاد. يه تصوير زيبا. آدم کلا از زندگي نا اميد ميشه. تو تلويزيون ديگه بدتر تمام صحنه هاي فجيع با دقيقترين جزييات به مدت طولاني پخش ميشه. اما اينهمه نمايشگاههاي زيبا و جشنهاي مختلف يا اصلا خبر رساني نميشه يا اينقدر کوتاهه که نميفهمي چي شد. ميخواين ملت فکر کنن از ما بدبخت ترم هست. امريکا و اروپا هم فقط کشت و کشتار و تجاوزه. نظرم رو تاييد نمي کني
یک چهارم جمعیت کشور به گفته وزیر بهداشت افسردگی دارن !! مطمئن باشید سه چهارم دیگه جمعیت هم افسردگی کم و بیش دارن ولی انقدر تو جامعه ما همه اینجورین که عادی جلوه میکنه و کسی نمیفهمه ما هممون افسرده ایم ! وقتی از طرف میپرسی سه تا دلخوشی یا شادی که تو زندگیت داری بگو و جوابی نداره این یعنی فاجعه ! تا چند سال آینده این افسردگی ها نتیجه شو نشون میده ، جمعیتی نا امید ، بیکار و بی انگیزه که فقط زنده هستن ولی زندگی ننمیکنن !
ممنون یکی از معدود مقاله هایی که خوندم و کیف کردم مخصوصا جمله " مقامات نه مسئولان" که اشارات خوبی باید داشته باشه اما کو مقامات نه مسئولان که اینا رو بخونن
کلا ایرانی ها الکی خوش هستند. دنیا را آب ببرد آنها را خواب می برد . آخه لایی دادن به پیکه هم شد افتخار ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
یعنی از غنی سازی اورانیوم در تشت کمتر بود؟ چقدر ملت شادی کردند یا برجام بد فرجام که همین مردم ریختن در خیابان ها و میرقصیدن
بعد از بازى با پرتغال و احتملا يك شكست افتخار آميز ديگر بازهم دلخوشى و اتحاد اين مردم از صحنه روزگار خارج مى شود و همچنان به انتظار يك فرصت همدلى و خوشحالى ديگر روزها را خواهند شمرد.اين همان افسردگى عمومى است
در ایران مقامات پاسخگو نیستند
مقاله بسيار خوبي بود كه تابناك از موضوع ساده اي مثل فوتبال شروع كرد و بجا و بحق هم ارتباطش را با ساير موارد داده بود. علت اينهم كه مطلب به دل مي نشيند از اين جهت است كه اين مقاله بيشتر به " دل نوشته اي " مبتني بر حقيقت نزديك است تا تحليل و لاجرم به دل مي نشيند. مصاديق براي درستي اين مقاله را نيز ميتوان در اتفاقاتي اقتصادي و غير اقتصادي پيش امده ظرف دو، سه ماه گذشته ناشي از هر چيزي كه هست ( كه البته ربطي به تأثير و نظر مردم ندارد) در موضوعات پول ملي، سكه، بهاي اتومبيل ، مسكن ، گراني ، سياستهاي خارجي و داخلي و كلي غيره ديگر كه مسئوليتش صرفاً با نظام هست و بس جستجو كرد. هر چه تحليل سياسي و اقتصادي و سخنراني و نظر و غيره كه از رسانه ملي و ساير رسانه هاي مجازي و غير مجازي شنيده ايم همه نه خوشحال كننده بوده و نه اميدواركننده بلكه لبخند الكي خوشي ناشي از لايي را هم به ألمان خشك كرده. به قول سهرات سپهري : دل خوش سيري چند؟
میشه یکی بگه اولین کسی که لفظ خودی و غیر خودی رو بکا برد کی بود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
بگمم چاپ نمیکنن
خداروشکر اون کسایی که باید بشنوند و کاری بکنن اصلا بین مردم نیستند که بخواهند بشنوند و یا این حرفهایی که زده میشه رو ببینن. خداروشکر که امنیت داریم!!!!!!!!!
سلام
ما ایرانیها غرور و اعتبار از دست رفتمون رو تو نمایش بازی فوتبال جستجو میکنیم چراکه مجال دیگه ای نداریم برا همین این همه تماشاچی آرزوی موفقیت تیم رو دارن و با اشک و لبخند تیم رو تشویق میکنن و حتی از لایی زدن به پیکه به عنوان فرصتی برای ابراز غرور ملی استفاده میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
کم کم داریم شک میکنیم که ما ایرانی هستیم یا عرب که البته عرب ها اصلا ما را قبول ندارند. از اینجا رانده از آنجا مانده
جناب خان؛ بنازم به غیرت پشه که به اندازه نیازش خون ملت رو میمکه
آفرین بر نویسنده
البته خوشحالی جمعی نشان از خرد جمعی دارد و اگر ایران را پیکر انسانی فرض کنیم
ناراحتی و زخم بر این تن تمام اندام را
آزرده میکند و لذت هم باعث
شادابی ان می شود
چو ایران نباشد تن من ......
تابی درباره عکس یوز رو پیراهن تیم ملی که با هدف حمایت‌از حیات وحش و محیط زیست ترسیم شده یک سوال اساسی مطرح است اینکه چرا بعضی از مردم در ایران حتی اگر حیوانی حرام گوشت مانند جوجه تیغی و گراز در کنار جاده ببیند سریع ان را شکار می کنندو از گوشت ان استفاده می کنند ولی در اروپا بارها در فیلم های مستند هم دیدیم حتی اهو و گوزن و سایر حیوانات حلال گوشت هم از مقابل انها عبور می کنند ولی دست به شکار نمی زنند؟بنظر شما فقر اقتصادی علت این کار است یا دلیل دیگری دارد؟
همین که اولین اس ام اس تهدید دیرکرد پرداخت اقساط وام بانکی میاد یا نگاهی به تقویم میکنیم و نزدیک شدن موعد پرداخت اجاره و شهریه دانشگاه و ...... صد تا از این لایی ها و حتی قهرمانی جام جهانی یادمون میره.
نویسنده محترم احتمالن مشکلات مالی و کاری نداره و دلش با همین لایی ها خوش میشه. کسانی هم که میان تو خیابون مثل من فقط برای اینه که بهونه ای هست که بچه هام رو سرگرم کنم و فقط ادای آدمهای شاد رو در بیارم.
به نظر من رسانه در جان مردم نفوذ کرده...من در قسمت بالا تری این نظر را دادم
"شادی واقعی این است که با یاد امام راحل باشیم و در راستای فرمایشات ایشان قدم برداریم.
این گونه انسان شاد میشود و احساس آرامش میکند."
گویا هیچ کی تایید نکرده...و بر عکس به بعضی ها هم برخورده ..عجب !!!!
چه بر یر مردم آمده؟؟ هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید
در اوج همه سوالات بی پاسخی که ایرانیان از نحوه اداره حکومت توسط دولت و دیگر نهادهای انتخابی و انتصابی دارند
آقا جمله رو اشتباه نوشتی درستش اینه
در اوج همه سوالات بی پاسخی که ایرانیان از نحوه اداره دولت توسط حکومت و دیگر نهادهای انتخابی و انتصابی دارند در مملکت ما دولت ها هیچ کاره اند وهر چی هست حکومت است.......
مشکل این است که مقامات اراده خود را به هشتاد میلیون ایرانی تحمیل میکنند وبه خاطر منافع خود مملکت را به این حال و روز انداخته اند و فقر وبدبختی ملت برای آنها اهمیتی ندارد
بنده کارگر شهرداری بروجرد هستم ونه ماه حقوق نگرفته ام اگر ایران قهرمان جهان هم شود شاد نمیشوم چون زن وبچه ام گرسنه اند
می تونم بگم دست مریزاد نویسنده عزیز دست مریزاد .من برای اولین بار طی سالهای اخیر در بازی ایران اسپانیا به ایرانی بودنم افتخار کردم نیاز است ما کمی هم به فکر ایران باشیم دنیا به اندازه کافی قیم دارد و قیم ها به اندازه کافی پول برای اداره دنیا دارند بیائید ما به فکر ایران و ایرانی باشیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر