بازدید 2023

استراحت در شب امتحان لازمه بالا بردن بازدهی ذهن

کد خبر: ۸۱۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 22 June 2018

استاد روانشناسی دانشگاه رفاه تاکید کرد: دانشجویان در شب امتحان باید به ذهنشان استراحت بدهند تا بتوانند در جلسه امتحان بالاترین بازدهی را داشته باشند.

به گزارش آنا، دکتر میرسعید جعفری گفت: افکار و احساساتی که دانشجویان در زمان درس‌خواندن دارند تاثیر مستقیم بر راندمان فکری آنها می‌گذارد.

وی افزود: دانشجویان باید حفظ آرامش را تمرین کنند چراکه اگر آرامش نداشته باشند، نمی‌توانند نتیجه مطلوب بگیرند. دانشجویانی بودند که به دلیل نداشتن تمرکز و آرامش سوالات را جابه‌جا پاسخ دادند یا دیر به جلسه امتحان رسیدند و این موضوع بر نتیجه آزمون اثر منفی گذاشت.

استاد روانشناسی دانشگاه رفاه گفت: دانشجویان در مدیریت فرصت امتحان باید هر چه را که بلدند، پاسخ دهند، بعد سوالاتی که بر روی پاسخشان تردید دارند بروند و بعد از آن می‌توانند سوالات سخت یا دشوار را حل کنند، این‌گونه از زمان حداکثر استفاده را خواهند داشت.

وی به دانشجویان توصیه کرد: حتما شب امتحان خواب کافی داشته باشند چراکه نداشتن خواب کافی حتما بر عملکرد آنها اثر بد می‌گذارند و اجازه مدیریت ذهن برای پاسخگویی به سوالات را نخواهد داد.

جعفری تصریح کرد: بهتر است شب آخر مرور‌ها انجام شود و بعد از آن استراحت کامل در برنامه دانشجویان باشد تا ذهن آرام و بانشاط شود و در جلسه امتحان بالاترین بازدهی را داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر