بازدید 2422

ممنوعیت اخذ وجه از اولیاء هنگام ثبت‌نام

کد خبر: ۸۰۹۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 21 June 2018

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دریافت وجه هنگام ثبت نام را به هیچ وجه قبول نداریم گفت: معتقدیم مکانیزم‌های مشارکت‌ مردمی باید به گونه‌ای باشد که توهم ثبت نام مشروط را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کمرئی با بیان اینکه هر ساله یکی از موضوعات مورد شکایت، اخذ وجه به هنگام ثبت نام مدارس است اظهار کرد: طی آسیب شناسی که از چهار سال فرایند ثبت نام انجام دادیم مشخص شد، اخذ وجه اجباری از اولیا که ممنوعیت دارد یکی از آسیبهاست.

وی افزود: البته بسیاری مدیران مدارس تلاش می‌کنند در زمان ثبت نام هیچ شرطی وجود نداشته باشد. دریافت وجه به هنگام ثبت نام را به هیچ وجه قبول نداریم و معتقدیم مکانیزم‌ های مشارکت‌ مردمی باید به گونه‌ای باشد که توهم ثبت نام مشروط را از بین ببرد.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به راه‌های ارتباط مردم با آموزش و پرورش برای ثبت شکایات اظهار کرد: ما در همه مناطق و استان‌ها ادارات پاسخگویی به شکایات داریم و شماره‌های تماس آن در دسترس مردم قرار دارد.

کمرئی ادامه داد: ضمنا مردم می‌توانند در سامانه ثبت شکایات اعتراضات خود را به صورت موردی ثبت کنند.

وی تاکید کرد: موظفیم در سطح مناطق و در یک بازه زمانی معین به شکایات پاسخ دهیم که در صورت نیاز به صورت اتوماتیک به سطوح بالاتر استانی و وزارتخانه می‌رسد تا به فوریت مورد بررسی قرار بگیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
اگه راست میگن اخذ پول بعد از ثبت نام رو اجباری نکنن.
هر سال اینو می گید گوش کسی هم‌بدهکار نیست. خانواده های بیچاره هم برای انکه فرزندانشون الاخون والاخون نشن این پول زوری رو میدن.
اگه راست میگین مامور بذارین برا ثبت نام. البته اگه با مسوولین مدرسه تبانی نکنه
تمام مدارس این وجه پول را می گیرند حتی از خود فرهنگیان که فرزند دانش اموز دارند بدون هیچ سند ثبتی همان فیش
اولویت ثبت نام با کسانی است که بیشترین مبلغ را در فرم پیش ثبت نام قید کرده باشد .
سلام
متاسفم. دو تا از چک هام برای سال اینده تحصیلی فرزندم پاس شد. به اموزش و پرورش مراجعه کردم هیچ کمکی نکردند. خود اموزش و پرورش مقصر هست. ما مردم ساده ای هستیم.
با سلام به مدیر کل ارزیابی یک پیشنهاد داشتم چرا هزینه های مدارس شفاف لیست نمی کنید که چقدر کجا و برای چه چیزی خرج می کنید(در طول یکسال کل هزینه ها را در جدولی مشخص کنید)؟ بیایید شفاف سازی نمایید من که کارگرم یک روز بیایم دیوار مدرسه را رنگ بزنم و ان یکی بیاد جوشکاری که بلده انجام و دیگری لوازم التحریر فروشی داره کاغذ و خودکار و غیره را می دهد و الی ماشا ا........... انوقت می بینی که مردم خودشان تمایل هم دارند در کمک رسانی به مدارس
هر سال این خبر رو آموزش و پرورش منتشر میکنه و هر سال هم مدارس پول میگیرن..........ما هم به این وضعیت عادت کردیم
بنده مدیر یک مدرسه دولتی هستم و قبول دارم بیشتر مردم وضع مالی خوبی ندارند ولی وقتیکه از ابتدای سال تحصیلی تا همین الان یک ریال سرانه از طرف دولت به حساب مدرسه واریز نشده چطوری هزینه های مدرسه را تامین کنیم. ازیه طرف به مردم میگن پول ندید و از طرف دیگه به ما میگن هزینه هاتون رو خودتون تامین کنید.
اتفاقا. به مدارس سر بزنید. دستگاه پوز هنگام ثبت نام موجود است خودم 200 هزار پرداخت کردم به عنوان کمک به مدرسه سقفش 350 است که باید پرداخت بشه. چرا این اخبار رو منتشر میکنید
مدیران مدرسه هم می گویند اموزش و پرورش بودجه نمی دهد و می گوید که هزینه های مدرسه رو باید خودتان تهیه بکنید ، ما موندیم دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
پارسال با وجود اینکه مدرسه دولتی بود ولی کارت ورود به امتحانات دختر منو ندادن گفتن تا 500000 تومان پولتون رو تسویه نکنید، توی امتحانات آخر ترم نمیتونید شرکت کنید!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر