بازدید 4039

تاکید دوباره سراج بر هک شدن سایت ثبت سفارش

کد خبر: ۸۰۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 20 June 2018

بعد از آنکه وزارت صنعت موضوع هک شدن وب‌سایت مربوط به این وزارت خانه را رد کرد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور مجددا بر هک شدن این سایت ثبت سفارش تاکید کرده است.

به گزارش تسنیم، موضوع پرونده قاچاق خودرو با استفاده از ثبت سفارشهای جعلی برای نخستین بار توسط خبرنگار تسنیم افشا شد اما بعد از گذشت چند ماه از رسانه ای شدن آن هنوز نتیجه مشخصی از مسببان و منتفعان این پرونده منتشر نشده است.

دو روز قبل رئیس سازمان بازرسی کل کشور بعد از آنکه روسای گمرک و سازمان توسعه تجارت کلیات این موضوع را پذیرفته بودند بار دیگر به این پرونده اشاره کرد و از ترخیص تعداد زیادی از این خودروها خبر داد. نکته مهم اینکه رئیس سازمان بازرسی کل کشور برای نخستین بار از هک شدن سایت وزارت صنعت پرده برداشت اما وزارت خانه مذکور در یک اقدام عجیب این موضوع را تکذیب کرد.

در حاشیه جلسه اخیر ستاد اقتصاد مقاومتی چه گذشت؟

حالا شهباز حسن پور عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفتگو با خبرنگار تسنیم روایت تازه ای را از جلسه اخیر این ستاد مطرح کرده که بر اساس آن سراج مجددا بر موضع قبلی خود یعنی هک شدن سایت وزارت صنعت تاکید کرده است.

به گفته حسن پور، رئیس سازمان بازرسی کل کشور معتقد است، سایت وزارت صنعت هک شده و سودجویان از این طریق اقدام به ثبت سفارشهای غیر قانونی برای واردات خودرو کرده اند.

وی ادامه داد، رئیس سازمان بازرسی کل کشور موضع گیری معاون وزیر صنعت را قبول نداشته و از برخورد جدی با تمام مسببان این پرونده قاچاق خبر داده است.

واکاوی اقدام وزارت صنعت در تکذیب هک شدن سایت ثبتارش

گفتنی است در صورتی که موضوع هک شدن سایت وزارت صنعت صحت داشته باشد صحت و سقم فرایندهای تجارت خارجی کشور که نیازمند ثبت سفارش هستند با ابهامات مهم رو به رو خواهد شد. چرا که اگر هک شدن سایت منجر به صدور مجوز ثبت سفارش خودرو شده است این سوال به وجود می‌آید که چگونه باید از صحت سایر فرایندها مربوط به حوزه تجارت مطمئن بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر