بازدید 1885

تأسیس شعبه ای از دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور سنگال

کد خبر: ۸۰۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 17 June 2018

تأسیس شعبه ای از دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور سنگال در ملاقات قائم مقام وزیر در امور بین الملل با سفیر سنگال در ایران مطرح شد.

به گزارش مهر، به نقل از وزارت علوم، حسین سالارآملی قائم مقام وزیر در امور بین الملل با «باباکار با» سفیر جمهوری سنگال در کشورمان ملاقات کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های علمی بین المللی بین دو کشور گفتگو و راه های ارتقاء آن را بررسی کردند.

مسائل دانشجویان بورسیه سنگالی در ایران از جمله در رشته های مرتبط با نفت و گاز، مورد دیگری بود که در جلسه مطرح و بر رسیدگی به آنها تأکید شد.

موضوع تأسیس شعبه ای از دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور سنگال نیز مطرح و پیشنهاد شد در صورت تأمین ساختمان مناسب برای آن، توسط طرف سنگالی، امکانات فنی و اساتید آن توسط ایران تأمین شود.

سفیر در این ملاقات تعهد خود را برای پیگیری جدی این موضوع اعلام کرد. صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای هم ضمن معرفی اجمالی تاریخچه، امکانات، تعداد دانشکده ها و آموزشکده ها و دانشجویان آن دانشگاه، بر آمادگی کامل آن دانشگاه در جهت توسعه همکاریها با سنگال تأکید کرد.

در این ملاقات پیشنهادی از سوی سفیر برای تأسیس مرکز ایران شناسی در سنگال ارائه شد تا تمام علاقه مندان این حوزه در کشورهای غرب آفریقا و نه فقط سنگال بتوانند از آن طریق با فرهنگ و آموزش عالی کشورمان بیشتر آشنا شوند که مقرر شد این پیشنهاد توسط معاونت گسترش زبان فارسی و ایرانشناسی مرکز همکاریهای علمی بین المللی بررسی و اقدام لازم انجام شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر