بازدید 14165
هشدار مشابه آمریکا و انگلستان به شهروندان خود؛

احتمال جدی حمله تروریستی قریب‌الوقوع در جام جهانی

ایالات‌متحده آمریکا و همچنین نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا در خصوص سفر شهروندان خود به روسیه و دیدن مسابقات جام جهانی در ورزشگاه‌های این کشور هشدار داده‌اند و به شکلی جالب‌توجه، ایالات‌متحده آمریکا هشدار تهدید حملات تروریستی در روسیه را در «سطح 3» قرار داده است. این امر به معنی آن است که احتمال یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی در جام جهانی بسیار بالاست.
کد خبر: ۸۰۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 17 June 2018

ایالات‌متحده آمریکا و همچنین نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بریتانیا در خصوص سفر شهروندان خود به روسیه و دیدن مسابقات جام جهانی در ورزشگاه‌های این کشور هشدار داده‌اند و به شکلی جالب‌توجه، ایالات‌متحده آمریکا هشدار تهدید حملات تروریستی در روسیه را در «سطح 3» قرار داده است. این امر به معنی آن است که احتمال یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی در جام جهانی بسیار بالاست.

احتمال جدی حمله تروریستی قریب‌الوقوع در جام جهانی

به گزارش «تابناک»؛ هنوز هشداری در این خصوص از سوی وزارت امور خارجه کشورمان و همچنین نهادهای اطلاعاتی و امنیتی ایران مخابره و منتشر نشده، ولی وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین گزارش مشورتی برای سفر شهروندان این کشور بیان کرده است: «به‌هیچ‌وجه به قفقاز شمالی از جمله مناطق چچن و مونت البروس به دلایلی از جمله بی‌ثباتی مدنی سفر نکنید، از سفر به کریمه به‌ واسطه اشغال خارجی و سوءرفتارها و سوءاستفاده‌های نهادهای اشغالگر خودداری کنید. گروه‌های تروریستی همچنان در پی طراحی حملات تروریستی در روسیه هستند. این حملات ممکن است بدون هشدار قبلی یا با نشانه‌های بسیار اندک صورت پذیرد و اهداف اصلی آن محل‌های توریستی، هاب های حمل‌ونقل، فروشگاه‌های بزرگ و تأسیسات محلی است. بمب‌گذاری در محل تجمعات عمومی محتمل است».

هرچند اشاره بند آخر از هشدار مشاوره‌ای وزارت امور خارجه آمریکا نه به شکل مستقیم اما تلویحی و ضمنی بیان‌کننده آن است که استادیوم‌های ورزشی محل برگزاری جام جهانی می‌تواند یکی از اهداف احتمالی حملات تروریستی در روسیه باشد.

اداره امور خارجی و مشترک‌المنافع بریتانیا بیان کرده است؛

«جام جهانی 2018 از 14 ژوئن تا 15 جولای در روسیه برگزار می‌شود. اداره امور خارجی و مشترک‌المنافع برخی توصیه‌های ایمنی و امنیتی را برای مسافرانی که قرار است برای بازدید از این مسابقات به روسیه بروند در نظر آورده است. همچنین انجمن طرفداران فوتبال نیز راهنما و دستورالعملی مفید برای مسافران جام جهانی و محل‌های برگزاری مسابقات تهیه کرده است. به‌واسطه تنش سیاسی موجود میان روسیه و انگلستان، مراقب رفتارهای ضد بریتانیایی و آزار و اذیت‌های احتمالی در این ایام باشید. همچنین در نظر داشته باشید که رویدادهای بزرگ بین‌المللی همچون جام جهانی اهداف جذابی برای تروریست‌ها هستند و ممکن است تروریست‌ها در جام جهانی محل‌هایی نظیر ورزشگاه‌ها، محل تجمع طرفداران فوتبال در خارج از ورزشگاه، محل‌های توریستی، هاب های حمل‌ونقل، و سایر محل‌های عمومی را هدف حملات خود قرار دهند.»

به شکلی مشابه، نهادهای اطلاعاتی بریتانیا نیز در خصوص سفر شهروندان بریتانیا به چچن، داغستان و برخی دیگر از نقاط کشور روسیه هشدار جدی داده و بیان کرده است که قبلاً مسکو و سن‌پترزبورگ اهداف جدی حملات تروریستی بوده‌اند. آمریکا روز جمعه، و بریتانیا روز شنبه هشدارهای امنیتی خود در این خصوص را صادر کرده‌اند.

هرچند صدور هشدارهای امنیتی از سوی نهادهایی مانند وزارت امور خارجه کشورهای مختلف، در خصوص سفرهای شهروندان این کشورها، عمومی و متعارف محسوب می‌شود، مشابهت‌های فراوان میان هشدارهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و بریتانیا در خصوص محل‌های مورد هدف احتمالی تروریست‌ها می‌تواند نشانه‌هایی از برخی احتمالات جدی در خصوص وقوع یک حمله تروریستی در روزهای آینده در روسیه باشد.

احتمال جدی حمله تروریستی قریب‌الوقوع در جام جهانی

به شکلی جالب‌توجه به ‌ویژه در افغانستان دیده‌ایم که نهادهای اطلاعاتی آمریکایی و اروپایی، قبل از انجام حملات تروریستی ـ چه از سوی القاعده و داعش و چه از سوی طالبان و سایر گروه‌های شورشی منطقه ـ هشدارهای جدی به شهروندان خود در این مناطق داده‌اند. در آخرین نمونه، در حمله طالبان به هتل اینترکانتیننتال در کابل، در دی‌ماه سال قبل، سفارت‌خانه‌های آمریکا، انگلستان و آلمان، همگی از یک هفته قبل در مورد یک حمله تروریستی احتمالی که هدف آن یکی از هتل‌ها یا فرودگاه‌های شهر کابل باشد، هشدار داده بودند.

گفتنی است، گروه تروریستی داعش قبل از شروع جام جهانی به انجام حملات تروریستی در این فستیوال جهانی و به شکلی ویژه، کریستیانو رونالدو پرتغالی و لیونل مسی آرژانتینی را در پوسترهای خود تهدید کرده بود. این گروه همچنین در آستانه شروع جام جهانی، بار دیگر این مسابقات را تهدید کرد و با انتشار پوسترهایی خبر از شروع حملات تروریستی خود داد.

احتمال جدی حمله تروریستی قریب‌الوقوع در جام جهانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۹
خدایا فاز این جماعت چیه ؟؟؟
روسیه این احتمالات را دفع خواهد کرد و آمریکا و انگلیس را ضایع خواهد کرد .
از کجا می فهمن اینا ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
چون دستشون در دست داعش و القائده است قبلا به انها اطلاع رسانی میشه
چون کار عمال خودشان است بهتر می دانند.
مگر داعش و طالبان و القاعده را خودشان در راستای اهداف خودشان به وجود نیاوردند.
اما ایرانی ها را نترسانید. در هر بمب گذاری ترکیه چند ایرانی شهید دادیم و باز هم می دهیم و هرکز ترکیه رفتن را رها نخواهیم کرد.
بالاخره نفهمیدیم این داعش کیه وازطرف چه کسی حمایت می شه؟
دقیقا معلومه که تروریستها توسط همین دو کشور هدایت میشوند چون هر جا که یکی از این دو کشور هشدار داد بلافاصله یک حمله تروریستی رخ داد لعنت خدا بر بوجود آورندگان گروههای تروریستی که برای رسیدن به امیال پلید خود از کشتار مردم بیگناه هیچ ابایی ندارند .
خدا خشک کنه ریشه هرچی تروریسته
دیشب بود که یک تاکسی به حدود، ده ، پانزده ، نفر در پیاده رو حمله کرد ،وتعدادی را کشته ،ومجروح نمود ، اقدام تروریستی که کسی ضن آنرا نمیکند ؟ باید برای جلوگیری از این نوع ترور افراد بیگناه ،بین سواره روها ،وپیاده روها از بلوکهای بتونی استفاده کنند ،؟ و در ساعاتی که رفت ‌وآمد زیاد است ،منع تردد خورو را به اجرا بگذارند ؟،، و از وسیله های نقلیهٔ عمومی مانند ،اتوبوس و مترو استفاده نمایند ؟،،
اگر اتفاقی بیوفته کار دستگاه های خود امریکاست
مسلما آمریکا و انگلیس باید بدانند که که اعمال تروریستی در جام جهانی در روسیه انجام می شود زیرا آنها پدر و مادر تروریست ها هستند و زاده آنها و هرکاری می کنند با ادب و تربیت پدر و مادرشان خواهد بود. می گویند بمب بگذار و آنها انجام می دهند و می گویند بکش و می کشند.... داعش و طالبان و القاعده و بوکوحرام....
هدف خراب کردن چهره روسیه است و امنیت و سیاست روسیه را زیر سوال بردن....
احتمال داره خود امریکا هم یه نیمچه حمایتی بکنه تا داخل روسیه عملیات تروریستی انجام بشه!!! مخصوصا انگلیس بیشتر میتونه کمک کنه که الان بدجور از روسیه بدش میاد
اگر همچو برنامه ای در عمل پیاده وجنایت جدیدی در ابن رویداد تاریخی وبازی های بین المللی که هدفی جز صلح ودوستی بین مردم جهان نداردحاکی از کینه ونفرت خشن تروریست ها علیه صلح وامنیت وهمچنین حاکی از نقش موثر حامیان وپشتیبانان غربی وارتجاع عربی وسازمانهای جاسوسی وابسته بدانها وپدرخوانده های سازمان های تروریستی وپادوهای محلی شان چون چچن ها ،ازبک ها ومزدوران از عوامل اوکراینی خواهند بود
یه بار تو عمرمون بازی رو بردیم حالا داعش میخواد جام جهانی رو تعطیل کنه

نکن بابا
نکن
مرض داری مگه؟!
این هشدار جدی نشان از ان است که حتما حتما دست خود امریکا و انگلیس در کار است و ضربه ای غیر از تحریم می خواهند به روسیه وارد کنند مانند 11سپتامبر!!!!!!!!!!!!!!
داعش هیچ غلطی نمیتونه بکنه... مگه الکیه.. امنیت جام جهانی در بالاترین سطح خودشه..

امریکا خواسته یه کم جو بده.
نه عزيز دستگاه امنيتى قوى دارند. يعنى اگر ما از سفر ريگى مطلع بوديم و دستگيرش كرديم با ريگى هماهنگ و يكى بوديم؟ شما كه از سيستم هاى امنيتى بى اطلاع هستى سكوت كن
خب امریکادرست گفته چون امریکا وانگلیس عامل های اصلی هستند
با نام خدا .

با سلام .

مطمئن باشید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد . چون شخصیت های اول دنیا در سن پطرز بورگ آمد و شد مینمایند .


در ثانی . ولادیمییر پوتین بعدا" انتقام وحشتناکی خواهد گرفت . ممکن است ریشه یک کشور را بخشکاند .

با دم شیر که نمیتوان بازی کرد.................... چرا تلویزیون جمهوری اسلامی ایران اینقدر جام جهانی را سانسور میکند ؟


نیمی از مردم دنیا همه ی تصاویر را می بینند ........فقط ما چند میلیون آدم از جمله خودم نتوانیم تصاویر را ببینیم ؟

بیشتر خانوارهای ایران ماهواره دارند ..................بنده که ندارم ...........پولش را دارم .......


بگذارید مردم خودشان انتخاب کنند ............میخواهند نبینند ......خوب نبینید ..........جام جهانی فوتبال است ...........

اینقدر سانسور که ندارد ............
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر