بازدید 3170

کاهش ۴ درصدی قیمت نفت در بازار جهانی

در آستانه نشست اوپک و افزایش تولید عربستان، روسیه و آمریکا و همچنین به علت جنگ تعرفه‌ای واشنگتن و پکن، قیمت نفت طی هفته گذشته 4 درصد افت کرد و به 73.44 دلار در هر بشکه در پایان معاملات روز جمعه رسید.
کد خبر: ۸۰۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵ 17 June 2018

در آستانه نشست اوپک و افزایش تولید عربستان، روسیه و آمریکا و همچنین به علت جنگ تعرفه‌ای واشنگتن و پکن، قیمت نفت طی هفته گذشته 4 درصد افت کرد و به 73.44 دلار در هر بشکه در پایان معاملات روز جمعه رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، در آخرین روز کاری بازارهای جهانی پس از اینکه دو کشور از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت اعلام کردند که ممکن است تولید خود را در نشست این هفته اوپک افزایش دهند و همچنین درحالی که صادرات نفت و محصولات پالایشی امریکا مورد تهدید تعرفه‌های احتمالی چین قرار گرفت، قیمت نفت بیش از 2 دلار کاهش یافت.

سرمایه‌گذاران نفتی در آستانه نشست اوپک در وین عصبی هستند. عربستان و روسیه اندکی میزان تولید خود را افزایش داده اند و این نشان می دهد که برای افزایش تولید در این نشست آماده هستند.

هر بشکه نفت برنت با 2.50 دلار یا 3.29 درصد کاهش 73.44 دلار فروخته شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.83 دلار کاهش 65.06 دلار معامله شد.

نفت برنت طی هفته گذشته 4 درصد و نفت خام آمریکا 1.7 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

چین اعلام کرد، در پاسخ به یک سری تعرفه‌های اعمالی از سوی آمریکا، بر 50 میلیارد از کالاهای آمریکایی تعرفه تلافی جویانه وضع کرد.

خبرگزاری شینهوآ چین گزارش داد، پس از اینکه نفت خام و محصولات انرژی در میان فهرست تعرفه‌ها قرار گرفت، برخی از تحلیلگران متعجب شدند.

طی 6 ماه گذشته، آمریکا 363 هزار بشکه نفت خام به چین صادر کرده است، همین طور که کانادا بزرگ‌ترینخریدار نفت خام آمریکاست.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت گفت: «آنها بازار فروش بزرگی بودند و ما باید این را در نظر می‌گرفتیم، زمان می‌برد که دیگر خریداران این نفت را جذب کنند.»

هر دو شاخص نفتی از بالاترین رقم 3 سال و نیم گذشته که در ماه می رقم خورده بود، فاصله گرفتند. نفت برنت نیز به علت افزایش تولید نفت آمریکا و نشست اوپک در این هفته و تمایل عربستان و روسیه برای افزایش تولید تحت فشار کاهشی قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان