بازدید 2579

بحران حاشیه‌نشینی در قزوین

کد خبر: ۸۰۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 16 June 2018

معاون عمرانی فرماندار قزوین با اشاره به افزایش میزان حاشیه‌نشینی در این شهر گفت: بسیاری از افراد برای ایجاد یا تامین مسکن مجبور به نقل مکان به روستاهای نزدیک به شهر قزوین هستند و افراد ساکن در ناحیه منفصل شهری به دلیل درآمد نامناسب و اندک خود با معضلات بسیار زیادی روبرو هستند.

به گزارش ایسنا، جواد جلیلوند در یک برنامه رادیویی با اشاره به وضعیت حاشیه نشینی در شهر قزوین، گفت: شهرستان قزوین در سال‌های گذشته با بحران حاشیه نشینی درگیر نبود، ولی امروزه این موضوع در این شهرستان به یک بحران تبدیل شده است.

وی همچنین در ادامه افزود: تاسیس شهرک صنعتی البرز در حوزه اشتغال نگاه‌های مختلف را به خود معطوف کرده است. در ایام دفاع مقدس نیز شهرستان قزوین مهاجران داخلی بسیاری را از سمت استان‌های غربی کشور پذیرفت که در همین راستا موضوع حاشیه‌نشینی در این شهرستان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ دانشگاه غیر انتفاعی در شهرستان قزوین مشغول ارائه خدمات هستند، افزود: با توجه به نزدیکی این استان به پایتخت کشور و سهولت انتقالی‌های دانشگاهی، افراد مختلف و متعددی به قزوین مهاجرت کرده و ضریب حاشیه نشینی در این شهرستان را بالا برده‌اند.

جلیلوند همچنین در ادامه تصریح کرد: طی ۳۰ سال گذشته آمار جمعیت روستایی شهرستان قزوین حدود ۷۰ درصد و جمعیت شهری نیز ۳۰ درصد بود، ولی امروزه وضعیت برعکس شده و ۷۰ درصد از جمعیت شهرستان قزوین ساکنان شهری هستند.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت شهری در چند سال اخیر در قزوین میزان حاشیه‌نشینی در این شهر را افزایش داده است، گفت: روستاهای نزدیک به شهر تحت‌عنوان ناحیه منفصل شهری به شهر وصل شده و جمعیت حاشیه نشین را در خود جای دادند.

معاون عمرانی فرماندار قزوین در پایان با اشاره به افزایش نرخ مسکن و اجاره‌بها در شهرستان قزوین توضیح داد: بسیاری از افراد برای ایجاد یا تامین مسکن مجبور به نقل مکان به روستاهای نزدیک به شهر قزوین هستند و افراد ساکن در ناحیه منفصل شهری به دلیل درآمد نامناسب و اندک خود با معضلات بسیار زیادی روبرو هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار