بازدید 2954

کاهش نسبی قیمت نفت با افزایش تولید آمریکا و روسیه

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز کاری هفته گذشته) نسبتا کاهش یافت و به ۶۵.۵۵ دلار رسید. از دلایل کاهش نسبی قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش تولید نفت توسط آمریکا و روسیه اشاره کرد. 
کد خبر: ۸۰۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶ 11 June 2018

کاهش نسبی قیمت نفت با افزایش تولید آمریکا و روسیهروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز کاری هفته گذشته) نسبتا کاهش یافت و به ۶۵.۵۵ دلار رسید. از دلایل کاهش نسبی قیمت نفت در روز جاری می توان به افزایش تولید نفت توسط آمریکا و روسیه اشاره کرد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه  با ۴ سنت افزایش بشکه ای ۷۶.۵۰ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش نسبی ۸ سنتی بشکه ای ۶۵.۶۶ دلار صورت گرفت. 

بر اساس گزارش های منتشر شده، افزایش تولید نفت خام توسط آمریکا و روسیه دلیل کاهش نسبی قیمت نفت آمریکا در روز جاری بوده است. در این رابطه باید اشاره داشت که در هفته ی گذشته تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا افزایش داشته و به مجموع ۸۶۲ عدد رسیده است. این تعداد از دکل نفتی فعال در آمریکا از ماه مارچ سال ۲۰۱۵ تا کنون بی سابقه بوده و نشانگر افزایش احتمالی میزان تولید نفت این کشور در آینده است. گزارش های رسمی حاکی از آن است که میزان کنونی تولید نفت خام آمریکا ۱۰.۸ میلیون بشکه در روز بوده و این کشور پس از روسیه به دومین کشور بزرگ تولید کننده ی نفت در دنیا تبدیل شده است. 

افزون بر این، آمارهای موجود نشان می دهد که میزان تولید نفت روسیه در اوایل ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این در حالی است که این کشور در ماه می سال جاری حدود ۱۱ میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. همچنین، بانک جی پی مورگان آمریکا پیش بینی کرده  که اعضایی که عضو اوپک نیستند مانند روسیه، برزیل، کانادا و قزاقستان قصد دارند به طور قابل توجهی تولید نفت خام خود را در سال ۲۰۱۹ افزایش دهند. از سویی دیگر، قرار است که اعضای اوپک در روز ۲۲ ژوئن در رابطه با افزایش احتمالی میزان تولید نفت در وین اتریش به طور رسمی تصمیم گیری کنند. 

این در حالی است که افزایش میزان تقاضای نفت در آسیا از تند شدن شیب کاهش قیمت نفت جلوگیری کرده است. در این رابطه، باید خاطر نشان گردد که میزان تقاضای نفت توسط چین روزانه بیش از ۹ میلیون بشکه بوده و هند به عنوان دومین کشور بزرگ خریدار نفت در دنیا در ماه می ۳.۴ درصد میزان تقاضای خود را افزایش داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار