بازدید 2217

اجلاس G7 چه تفاوتی با G20 دارد؟

شما احتمالا در مورد اجلاس G7 شنیده‌اید. این یک دیدار سالانه است که در آن رهبران جهان گرد هم می‌آیند و در مورد مسائل بین‌المللی بحث می‌کنند. اما G8 و G20 چطور؟
کد خبر: ۸۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 10 June 2018

شما احتمالا در مورد اجلاس G7 شنیده‌اید. این یک دیدار سالانه است که در آن رهبران جهان گرد هم می‌آیند و در مورد مسائل بین‌المللی بحث می‌کنند. اما G8 و G20 چطور؟

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شما احتمالا در مورد اجلاس G7 شنیده‌اید. این یک دیدار سالانه است که در آن رهبران جهان گرد هم می‌آیند و در مورد مسائل بین‌المللی بحث می‌کنند. اما G8 و G20 چطور؟

G7 یا گروه ۷ بیشتر در حوزه مورد مسائل سیاسی فعال است و ب. پس از اولین شوک نفتی در دهه ۱۹۷۰، اقتصادهای سراسر جهان در حال رنج کشیدن بودند و رهبران جهان می‌خواستند کاری در قبال این وضعیت انجام دهند. بنابراین گروهی از مقامات دولت‌ها تصمیم گرفتند با هم دیدار کنند و راه حل مسائل را بیابند. اعضای این گروه کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و ایالات‌متحده هستند. به علاوه رییس انجمن اروپا و رییس کمیسیون اروپا، نماینده اتحادیه اروپا در اجلاس G7 هستند.

در سال ۱۹۹۸ روسیه به این گروه ملحق شد و آن را به G8 تبدیل کرد، اما پس از تسخیر کریمه در سال ۲۰۱۴، از این گروه بیرون رانده شد. بنابراین ما دوباره به G7 بازگشتیم. هرچند رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، روز جمعه گفت که روسیه باید دوباره در مذاکرات جG7 عضو شود.

G20 کلا در مورد پول است و ۲۰ عضو دارد. اعضای آن دارنده ۸۵ درصد کل تولید اقتصادی جهان هستند و کمی کمتر از جG7 انحصاری است. اعضای این گروه آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، آلمان، فرانسه، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، انگلستان، ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا، می‌باشند.

هر دو اجلاس‌ معمولا اعتراضات و خشم گروه‌های فعال در مقابله با سرمایه‌داری و نژادپرستی  را بدنبال دارد.

اجلاس G7 امسال در کبک کانادا و در روزهای جمعه و شنبه برگزار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار