بازدید 2623

افزایش بهای نفت در بازارهای جهانی

کد خبر: ۸۰۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰ 08 June 2018

در آستانه نشست مهم سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و با توجه به بدتر شدن اوضاع صنعت نفت در ونزوئلا، بهای نفت خام در بازارهای جهانی در پایان معاملات روز پنجشنبه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، بهای ‏هر بشکه نفت خام سبک ‏دریای شمال (برنت) که ‏از آن به عنوان ‏یکی از مهمترین مراجع قیمت گذاری ‏نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهای بین المللی و پایه ای برای قیمت ‏گذاری دیگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده می شود برای تحویل در ماه اوت با یک دلار و 96 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 77 دلار و 33 سنت رسید.

در معاملات الکترونیک بازار نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏‏شیرین آمريکا (وست تگزاس اینترمدییت‏) که بیشتر برای ‏‏قیمت گذاری نفت مصرفی ‏‏آمریکا، به کار ‏برده می ‏شود در پایان معاملات ‏بازار نفتی ‏نیویورک، ‏برای تحویل ‏در ماه ژوییه با یک دلار و 22 سنت افزایش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به 65 دلار و 95 سنت رسید.

اوپک و شرکای این سازمان اوایل سال دو هزار و هفده به منظور جلوگیری از افزایش عرضه نفت به بازار در چارچوب توافقی متعهد شدند که تولید نفت خود را کاهش دهند. اما روسیه و عربستان سعودی به تازگی از قصد خود برای افزایش تولید نفت خبر داده اند. اعضای اوپک و شرکای این سازمان نیز قرار است در نشست 22 ژوئن در وین این موضوع را بررسی کنند. با این حال وزیر نفت عراق روز پنجشنبه اعلام کرد افزایش تولید نفت هنوز در دستور کار اوپک قرار ندارد.

‏‏«اولیویه جاکوب» ‏‏‏کارشناس مسائل نفتی و انرژی از ‏شرکت مشاور سرمایه گذاری و ‏کارگزاری بازار نفت « پترو ‏ماتریکس » در این مورد گفت: اوپک می تواند برای جبران کاهش تولید نفت ونزوئلا، تولید خود را افزایش دهد بدون آنکه تغییری در اهداف سطح تولید خود در مجموع ایجاد کند.

گمانه زنی ها در مورد اوضاع صنعت نفت ونزوئلا ادامه دارد و بر اساس اطلاعاتی که رسانه ها در آغاز هفته منتشر کردند این کشور در ماه ژوئن قادر به پاسخگویی به سفارشات مشتریان خود نخواهد بود.

مت اسمیت از شرکت مشاور مدیریتی و تحلیل ‏های آماری « کلیپردیتا» که ‏‏اطلاعات ‏و تحلیل‌های ‏لازم ‏در خصوص مسائل نفتی ‏و ‏‏انرژی را نیز ارائه ‏می‌کند، گفت: «صنعت نفت ونزوئلا با مشکلات عدیده ای مواجه است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست