بازدید 11415

در دوران «حساس کنونی»، مراقب اقدام علیه امنیت ملی باشیم!

از بدیهی ترین چالش‌های سیاسی می‌توان به خالی شدن دست مذاکره کنندگان ایران با طرف‌های غربی اشاره کرد. اینکه دست سیاستمداران ایران در دوران کنونی با انتشار یک فایل علنی شود و طرف غربی به همین سادگی به برخی از برگ‌های برنده‌ای که حاکمیت ایران قرار بود از آنها در نبرد سیاسی پیش‌رو استفاده شود، پی برد، قطعاً اقدامی برخلاف امنیت ملی است.
کد خبر: ۸۰۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵ 08 June 2018

پس از اقدامات مخرب آمریکا در روند سیاسی حل مستمر چالش‌‎های شکل گرفته پیرامون برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران و خروج ایالات متحده از برنامه جامع اقدام مشترک ایران و 5+1، رفتارهای خصمانه آمریکا و وابستگان منطقه‌ای‌اش رو به فزونی گذاشته و به شکل روزمره درآمده است؛ شرایطی تازه که دقت نظر مدیران ارشد و میانی که به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی دارند و همچنین رسانه‌هایی که از طریق این مسئولان به چنین اطلاعاتی دست می‌یابند، در جلوگیری از درز اطلاعات حساس را می‌طلبد.

به گزارش «تابناک»؛ امضای ترامپ برای خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌هایی که از سوی باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا به حالت تعلیق درآمده بود و این تعلیق تا این حرکت مخرب، استمرار یافته بود، صرفاً یک حرکت سیاسی نبود؛ این شروع علنی یک نبرد سیاسی، امنیتی و اقتصادی علیه ایران بود که از ماه‌ها پیش آغاز شده بود و اکنون با حرکت مشترک وزارت خزانه داری، وزارت دادگستری، وزارت امورخارجه و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا علیه تمامی ساختارهای جمهوری اسلامی ایران، جنبه علنی یافت.

اکنون ایران در این نبرد سیاسی، اطلاعاتی، اقتصادی که در همه ابعاد با یک عملیات روانی گسترده علیه حاکمیت ایران و به قصد تضعیف پشتوانه مردمی تصمیمات حاکمیت همراه خواهد بود، بیش از هر زمان نیاز به وحدت سیاسی همه طیف‌ها دارد. این وحدت لزوماً و صرفاً مبتنی بر به حمایت از جریان حاکم در قوای سه گانه و سایر نهادهای خارج از سه قوه نیست، بلکه به منزله همراهی با آن بخش از رویکردهای دستگاه‌های مسئول است که مشخصاً در راستای مقابله با این جنگ گسترده سیاسی و اقتصادی آمریکا و وابستگانش علیه ایران است.

در چنین شرایطی باید در نظر داشت که هرگونه درز اطلاعات حساس به مقاصد سیاسی و تعمداً یا سهواً جزو رویکردهایی است که در گام نخست باید مورد توجه مدیران ارشد و میانی کشور از جمله نمایندگان مجلس باشد. از سویی دیگر اگر مدیران ارشد و میانی در محافل خصوصی در قالب حرکت‌های توجیهی، برخی اطلاعات طبقه بندی شده را در میان گذاشتند، انتظار می‌رود این اطلاعات به عنوان ابزار سیاسی از رسانه‌های عمومی منتشر نشود و چالش‌های سیاسی و امنیتی برای کشور شکل نگیرد.

از بدیهی ترین چالش‌های سیاسی می‌توان به خالی شدن دست مذاکره کنندگان ایران با طرف‌های غربی اشاره کرد. اینکه دست سیاستمداران ایران در دوران کنونی با انتشار یک فایل (به قصد اینکه ثابت شود مذاکره کنندگان اشتباه کرده‌اند) علنی شود و طرف غربی به همین سادگی به برخی از برگ‌های برنده‌ای که حاکمیت ایران قرار بود از آنها در نبرد سیاسی پیش‌رو استفاده شود، پی برد، قطعاً اقدامی برخلاف امنیت ملی است.

چالش امنیتی نیز انتشار اطلاعاتی است که ظاهراً ساده و در دسترس عموم است اما دقیقاً می‌تواند در دوران تازه منجر به اقدامات تخریبی تازه توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی دیگر از همپیمانان آنها شود. بر اساس مستندهای منتشر شده، دشمن با ارزیابی تصاویر منتشر شده از بازدید محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت از تاسیسات اتمی که یک مانور سیاسی بود، به ساختار و تعداد آبشارهای هسته‌ای ایران پی برده و برای بدافراز اکستاکس نت چنین دستوری تنظیم شده بود که صرفاً زنجیره ای با این مشخصات مورد حمله قرار گیرد. به همین دلیل تا زمان وقوع حمله، این بدافراز عمل نکرد. به همین سادگی می‌توان به صورت ناخواسته به دشمن پاس گل داد.

بر اساس بدیهی ترین آموزه‌های امنیتی، بخش وسیعی از اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های اطلاعات در دسترس عموم است و صرفاً باید این اطلاعات را شناسایی، تجمیع و همچون یک پازل کنار هم قرار دارد و در نهایت به تصویر قابل اتکایی از اهداف اطلاعاتی و عملیاتی دست یافت. بنابراین انتشار یک فایل ویدیویی، یک فایل صوتی، یک عکس و حتی چند کلمه که حاوی فکت‌های تازه درباره برنامه‌ صلح آمیز هسته‌ای ایران یا هر گونه فعالیت‌های دیگر ایران از جمله فعالیت‌های موشکی، نقل و انتقالات مالی برای دور زدن تحریم‌ها و... باشد، می‌تواند یک اقدام جدی علیه امنیت ملی باشد.

انتظار می‌رود با این نگاه نسبت به انتشار هرگونه اطلاعات که مستقیماً به جدال تازه ایران با آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای اش مرتبط است، دقت عمل همگان را شاهد باشیم و در عین حال این انتظار وجود دارد که نهادهای مسئول، آموزش‌هایی را برای این گروه‌های هدف تدارک ببینید که دریابند در این شرایط تازه چه اطلاعاتی می‌تواند «حساس» تلقی شود و باید در کشاکش دعواهای سیاسی از انتشار آنها پرهیز کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۳
واقعا همینطوره باید اصل رازداری را رعایت نمود چون مستقیما با امنیت کشورمون رابطه دارد ولی نکته اصلی که بایستی به ان اشاره بشود خالی کردن زیر پای مسئولین توسط افراد در جناحهای مخالف است ...از این همه تخریبی که جناه مخالف دولت روحانی به برجام اعمال کردند و اونهمه بحث و کنکاوی که نمودن قطعا مخالفین خارجی بهره لارم را برده اند !!!!
هر کاسه و کوزه ای رو سر احمدی نژاد بشکنید. آن مرد بر میگردد.
خروج گونی گونی اطلاعات هسته ای کافی است
پاس گل رو اونی داد که گفت خزانه خالی تحویل گرفتیم .
کاملا درسته
اما اول از همه باید این اطلاعات از دست رس نفوذی ها
وکلایی که با یک چمدان اطلاعات ممکن است برای 5 سال به خارج بروند خارج شود
هیچ روزی نیست به یاد سرزمین های از دست رفته ی ایران نیوفتم به خاطر حماقت حاکمان و مردمان آن زمانها.
هیچ روزی نیست به یاد شکست هایی که در مقابل عثمانی یا شوروی خوردیم نیوفتم،جنگ هایی که قابل پیشگیری و پیش بینی بودن...
من نمی خوام ما نسلی باشیم که به خاطر احساسات ،اشتباهاتی مرتکب بشیم که نسل های آینده مثل امروز من هر روز به حماقت های ما فکر کنن.
باید دوباره یک "ملت" بشیم،از بالا تا پایین،و باهم این دوران سخت رو پشت سر بذاریم.تکرار می کنم،از بالا تا پایین.ملت سازی از مقامات شروع میشه،باید با ملت همدل بشن.
این مردم وطن پرست هستن،یک قدم براشون برداری با صد قدم جواب میدن.
بیان اینکه خسارت امضا نشدن برجام هر روز هزاران میلیارد دلار است اقدام علیه امنیت ملی نبود، اما انتشار حتی یک کلمه خلاف میل آقایان اقدام علیه امنیت ملی است.
کدام برگ برنده؟ همه را سیمان کردند.
استاکس نت هم که تقصیر دولت قبل است قطعا. علی برکت الله.
آقای شریعتمداری ها توجیه هستتد؟
گوشهای شنوا بشنوند
ای بابا من یه ساعت دارم میخونم ببینم چی میگه نگو میخواد بگه تقصیر احمدی نژاده از اول میگفتی دیگه
سلام.
همه با هم یک دل و یک صدا پشت به پشت تیم مذاکره کننده.
مخالفان بر جام هرچه میدانستند را در قالب مناظره و مصاحبه و ......گفتند و بگوش دشمن رساندند دیگر چیزی باقی نمانده ضمن اینکه بخصوص آمریکاییها تحلیل کاملی از اوضاع داخلی ما دارند در زمانه ای بسر می بریم که هیچ مطلبی مخفی نمی ماند خصوصا اگر حریف مهارتهای متنوع و متکثری داشته باشد تصاویری که از بازدید احمدی نژاد از نطنز منتشر شد موجب شناسایی دانشمندان هستی ای گردید
تابناک خودت رو به اون راه نزن.
شما که بهتر میدونین عده ای روسوفیل ها و دست نشاندگان روسیه تا بالاترین سطوح نفوذ کردن و ماموریتشون خراب کردن ارتباط با غربه.
شما دیگه چرا طوری حرف میزنین انگار خبر از جایی ندارین
سلام
طاعات و عبادات قبول
آقای کریمی قدوسی عنوان کردند که آقای حسن روحانی تمامی راههای دور زدن
تحریم ها را ناخواسته لو داده
لطفا مطلب بالا را به صورت جزوه درآورید و برای تمامی دستگاهها و ارگان های دولتی بفرستید
امیدوارم چاپ کنید
فقط کریمی قدوسی را بگیرید بقیه پیشکش
این هم از عوارض رعایت نکردن قواعد بازی یست تخریب طرف مقابل به هر ابزاری وزن دادن به مهرهای که وزن و ظرفیت لازم را ندارند فقط برای مقابله با جریان رقیب‌ مسأله دیگه بزرگ کردن دایره اطلاعات طبق بندی شده است که نگهداری و حفاظت از اطلاعات را پر هزینه میکنه در کشور ما از آمار مبتلایان به ایدز وحتی موضوعاتی ساده تر از آن به بالا محرمانه است و دلیل دیگه فرهنگی هست شما ببینید چند ریس جمهور توی آمریکا سر کار اومده ورفت دنبال کار وزندگیش اگه می خواستند مجمع تشخیص برای نگه داشتن اینها درست کنند شما حساب کنید چی میشد
همیشه حساس بوده آخه
قدیم ها به انتشار مدارک طبقه بندی شده می گفتند جاسوسی و جرمش خیلی سخت بود . الان برای کوبیدن رقیب ، خیلی راحت اسرار محرمانه کشور توسط مسئولین لو می ره و این کار را افتخار هم می دانند . خیلی راحت با سرنوشت کشور و مردم آن بازی می کنند و خیلی هم تحت فشار قرار گیرند می گویند عمدی نبود و سهوی بود . بعد همه هم می خندند و دوباره به زندگی خوش و خرم خودمون ادامه می دیم .
امان از دست دوستان نادان!!!!
مرحبا
خدا خیرتان دهد.
همه افرادی که در خود تابناک هم مطلب منتشر می کنند یا فارس یا تسنیم یا ...هم بهتر است توجه کنند
رمز سو استفاده از هر گونه بیان ...برهه حساس...امنیت ملی...نظم عمومی... شده رمز عذاب ملی تا امنیت ملی
500 کیلو پرونده از ما بردند اون وقت شما داری از چی می ترسونی ما را!؟
دلم برای خودم و همه هم نسلان خودم میسوزه
چون از وقتی چشم باز کردیم در شرایط حساس کنونی به سر می بردیم. لامصب تمامی هم ندارد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل