بازدید 3449

تلاش پردیس البرز برای ارتقا سطح کیفی آموزش

کد خبر: ۸۰۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 06 June 2018

رییس پردیس البرز دانشگاه تهران از تلاش این مرکز برای افزایش سطح کیفی آموزش دانشجویان تاکید کرد و گفت: در این راستا تمامی هزینه‌های دریافتی از دانشجویان صرف امور کیفی آنها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر یونس نوربخش رئیس پردیس البرز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران که به منظور توسعه فعالیت‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و بین‌المللی منعقد شد، گفت: در حال حاضر مشکل علم یک مشکل اجتماعی است و چنانچه علم با بدنه اجتماع در ارتباط باشد می‌تواند مفید واقع شود. لذا توسعه پایدار با علم پایدار همراه است و این گونه نیست که علم دفعتاً ایجاد شود.

وی افزود: در راستای اشاعه علم، پردیس البرز در تلاش است تا سطح دانشجویان خود را به سطح سایر دانشجویان دانشگاه تهران ارتقا دهد. در این زمینه، پردیس در نظر دارد پولی را که از دانشجویان اخذ می‌کند، صرف کیفیت بخشیدن به فعالیت‌های خود کند.

رئیس پردیس البرز با اشاره به سایر فعالیت‌های این مجموعه طی سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح علمی پردیس و دانشجویان، فعالیت‌هایی توسط پردیس البرز تعریف شده که برگزاری کلاس‌های زبان خارجی برای دانشجویان دکتری، راه‌اندازی آموزش الکترونیک با همکاری مرکز آموزش‌های الکترونیکی، تلاش برای همکاری با کرسی‌های یونسکو به منظور حمایت از طرح‌های ارائه شده از سوی این کرسی‌ها و توسعه میان‌رشته‌ای از آن جمله این فعالیت‌هاست.

وی همچنین به تلاش پردیس البرز برای ورود به حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: این مرکز تاکنون در حوزه پژوهش ورود نکرده ولی در تلاش است تا با مراکز پژوهشی دانشگاه از جمله پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک همکاری کند و به نوعی رابط بین دانشجویان پردیس و این مراکز باشد تا طرح‌های مشترک پژوهشی توسط دانشجویان پردیس البرز با استفاده از امکانات مراکز یادشده انجام شود.

دکتر نوربخش در ادامه تاکید کرد: در این راستا تاکنون دو طرح یکی حمایت از تحقیقات دانشجویان پردیس البرز و دیگری جذب هیات علمی وابسته و ارائه گرنت ویژه جهت تقویت بعد پژوهشی پردیس به تصویب رسیده است که امیدواریم با همکاری مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک بتوانیم زمینه را برای ایجاد فرصت‌های پژوهشی در زمینه‌های مختلف برای دانشجویان دکتری فراهم کنیم.

در پایان این مراسم دکتر علی اکبر موسوی موحدی رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران پیشنهادهایی از جمله برگزاری کارگاه‌های تولید علم برای اعضای هیات علمی و دانشجویان دکتری به منظور ارتقای مقالات علمی و پذیرش و انجام طرح‌های پژوهشی بر اساس سفارش مراکز خارج از دانشگاه مطرح کرد که مورد موافقت رئیس پردیس البرز قرار گرفت.

گفتنی است که پردیس البرز در همکاری با بنیاد حامیان دانشگاه تهران و به پیشنهاد رئیس بنیاد، در تجهیز ساختمان جدید بیوانفورماتیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک مشارکت داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی