بازدید 7169

پاسخ قاطع متحدان آمریکا به اعمال تعرفه توسط ترامپ

بر اساس گزارش های منتشر شده، با نهایی شدن تصمیم دولت آمریکا نسبت به اعمال تعرفه بر روی واردات آلومینیوم و فولاد، برخی متحدان این کشور از جمله کانادا و مکزیک نسبت به اتخاذ تصمیمات مقابله جویانه اقدام کردند و اتحادیه اروپا نیز آماده ی ارائه پاسخی مناسب می باشد.
کد خبر: ۸۰۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ 01 June 2018

پاسخ قاطع متحدان آمریکا به اعمال تعرفه توسط ترامپبر اساس گزارش های منتشر شده، با نهایی شدن تصمیم دولت آمریکا نسبت به اعمال تعرفه بر روی واردات آلومینیوم و فولاد، برخی متحدان این کشور از جمله کانادا و مکزیک نسبت به اتخاذ تصمیمات مقابله جویانه اقدام کردند و اتحادیه اروپا نیز آماده ی ارائه پاسخی مناسب می باشد. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، به گفته ی ویلبور راس وزیر بازرگانی آمریکا تعرفه های  ۲۵ و ۱۰ درصدی که به ترتیب قرار بود بر روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال شود از ساعت ۴ صبح روز جمعه اجرایی شده است. وی همچنین بر این نکته تاکید کرده است که آمریکا به مذاکرات خود با کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا برای حل و فصل سایر مسائل ادامه خواهد داد! روز گذشته نیز دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا طی اعلامیه ای جدید اظهار داشته بود که روزهایی که در آن از آمریکا در مبادلات تجاری سو استفاده می شد به سر آمده است. 

این در حالی است که کانادا و مکزیک به عنوان متحدان آمریکا در پیمان نفتا به سرعت نسبت به اجرایی شدن این تعرفه ها واکنش نشان دادند. به گفته ی کریستیا فریلند وزیر امور خارجه ی کانادا، این کشور به عنوان بزرگترین صادرکننده ی فولاد به آمریکا تعرفه هایی جدید به ارزش ۱۶.۶ میلیاد دلار در پاسخ به اقدامات دولت آمریکا علیه واردات کالا از این کشور اعمال خواهد کرد. تعرفه های اعمال شده به طیفی از کالاهای وارداتی از آمریکا از جمله فولاد و آلومینیوم تعلق خواهد گرفت. 

همچنین، دولت مکزیک در اقدامی متقابل تعرفه هایی مشابه را بر روی کالاهای وارداتی از آمریکا در حوزه ی کشاورزی و صنعتی اعمال خواهد کرد. کالاهایی که به واردات آن ها از آمریکا تعلق گرفته شامل سیب، پنیر، فولاد، انگور و برخی کالاهای دیگر می گردد. به گفته ی وزارت اقتصاد مکزیک، تا زمانی که دولت آمریکا تعرفه ها را علیه مکزیک ملغی نکند اقدامات تلافی جویانه ی مکزیک ادامه خواهد یافت. 

افزون بر این، گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که اتحادیه ی اروپا تصمیماتی اتخاذ کرده که به موجب آن در صورت لغو معافیت های تعرفه ای، این اتحادیه نسبت به اعمال عوارض گمرکی ۲.۸ میلیارد یورویی (۳.۴ میلیارد دلار) اقدام خواهد کرد. در این رابطه برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه اذعان کرده است که ''این به خود آمریکا بستگی دارد که آیا می خواهد وارد یک مناقشه ی اقتصادی با بزرگترین متحد خود یعنی اروپا بشود یا خیر''. 

در پایان باید خاطر نشان گردد به گفته ی تام داناهیو رییس اتاق بازرگانی آمریکا سیاست های اقتصادی کنونی دولت آمریکا می تواند ''توسعه ی اقتصادی'' را به خطر انداخته و به از بین رفتن بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی در همان ایالت هایی منجر گردد که به دونالد ترامپ و نمایندگان جمهوری خواه کنگره رای داده بودند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان