بازدید 6258

احتمال امتناع برخی بانک های آلمان از معامله با ایران

بر اساس گزارش های منتشر شده، پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه این کشور، بنگاه های تجاری اروپا شاهد سخت تر شدن روز افزون همکاری های بازرگانی با ایران هستند.
کد خبر: ۸۰۳۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴ 28 May 2018

احتمال امتناع برخی بانک های آلمان از معامله با ایرانبر اساس گزارش های منتشر شده، پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران و اعمال مجدد تحریم های اقتصادی علیه این کشور، بنگاه های تجاری اروپا شاهد سخت تر شدن روز افزون همکاری های بازرگانی با ایران هستند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، نشانه ها حاکی از آن است که نهادهای مالی بزرگ آلمان با توجه به مجازات های اعمال شده در خصوص نقض تحریم های آمریکا در حال امتناع از معامله با ایران هستند. به طور مثال، بانک های بزرگ آلمان مانند Deutche Bank و Commerzbank پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ به دلیل مبادله با ایران به طور قابل توجهی جریمه شدند از معامله با این کشور دست کشیدند و اکنون دیگر نهادهای عمده ی مالی هم ممکن است که روند مشابهی را در پیش گیرند. 

احتمال امتناع برخی بانک های آلمان از معامله با ایران


این در حالی است که به گفته ی برخی روزنامه های آلمان بانک های کوچک تر این کشور مایل به استفاده از فرصت معامله با ایران بوده و به ادامه ی همکاری های خود با این کشور علیرغم مجازات های درنظر گرفته شده توسط آمریکا ابراز تمایل کرده اند. در این خصوص، پاتریزیا ملفی مدیر یک نهاد بین بانکی (KCI) اذعان کرده است که ''ما به ارائه ی خدمات به مشتریان خود (برای مبادلات تجاری با ایران) ادامه خواهیم داد''. 

همچنین، اخیرا بانک مرکزی آلمان در بیانیه ای به این نکته اشاره داشته است که وضعیت کنونی مبادله با ایران در مقایسه با وضع به وجود آمده پس از برجام تغییری نکرده است. این بانک با تاکید بر اینکه باید منتظر ماند و دید موضع بروکسل در رابطه با تحریم های اعمال شده علیه ایران چیست افزوده است که  ''این تنها ساختار تحریم های اتحادیه ی اروپا است که (می تواند برای تصمیم گیری) تعیین کننده باشد (و نه تحریم های اعمال شده توسط کشورهای دیگر)''. 

در پایان باید خاطر نشان گردد که بر اساس تصمیم دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، این کشور از توافق هسته ای با ایران خارج و تحریم های اقتصادی سابق مجدد علیه ایران برقرار شد. همچنین،  به موجب این تصمیم، کشورهای معامله کننده با ایران باید مراقب باشند که با معامله ی تجاری با این کشور تحت شمول تحریم های ثانویه ی آمریکا قرار نگیرند. این در حالی است که برخی مراودات مالی با ایران به یورو انجام شده و روابط تجاری با این کشور که در آن خدمه ی بنگاه های تجاری دارای تابعیت آمریکا یا گرین کارت این باشند اساسا شکل نمی گیرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی