بازدید 12152
۳

اختلال در پرداختی تاکسی آنلاین «تپسی» به رانندگان +جوابیه

کد خبر: ۸۰۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 27 May 2018
یک راننده تاکسی اینترنتی «تپسی» از مشکلات مالی حوزه کاری‌ خود و اختلال در پرداختی شرکت به رانندگان خبر داد.

به نوشته تین نیوز، این راننده تاکسی، با مطرح کردن مشکلات مالی تاکسی‌های آنلاین گفت: پرداختی‌های آنلاین مسافران طبق روال گذشته واریز نمی‌شود و این واریزی در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۴۸ ساعت طول می‌کشد؛ اما گاه دیده شده که پرداختی شرکت به راننده‌ها تا یک هفته هم زمان برده است.

وی افزود: در سال جدید قوانین جدیدی هم برای تاکسی‌های آنلاین اجرا شده است و روال کاری تاکسی‌های آنلاین تغییر کرده است.

این راننده عنوان کرد: «تپسی» طی اطلاعیه‌ای به رانندگان مشغول به کار در این اپلیکیشن جابه‌حایی مسافر عنوان کرده است که «به‌زودی به جز پورسانتی که راننده‌ها به شرکت پرداخت می‌کنند، از پرداختی‌های روزانه به رانندگان نیز مالیات کسر می‌شود.»

راننده دیگری که در سامانه تاکسی آنلاین «اسنپ» فعالیت می‌کند نیز، مشکل اختلال اینترنت را موجب کندی روال عادی کار عنوان کرد.

وی گفت: مشکل اینترنت باعث کاهش تعداد مسافران روزمره شده که با توجه به مشکلات مالی این حوزه، درآمد رانندگان تاکسی‌های آنلاین را کاهش داده است.
 
پاسخ شرکت تپ‎سی به خبر

پیرو خبر منتشر شده با عنوان «اختلال در پرداخت تاکسی اینترنتی «تپ‌سی» به رانندگان» در تاریخ 6/3/97، موارد زیر برای روشن کردن افکار عمومی اعلام می‌شوند:

1. برخلاف ادعای طرح شده در این خبر، پرداختی‌های شرکت تپ‌سی به رانندگان به صورت روزانه تسویه می‌شوند. خوشبختانه، طی 6 ماه گذشته، تمام پرداختی‌ها به صورت روزانه انجام شده و تنها در 4 نوبت تاخیری کوتاه پیش امده بوده، که در این 4 نوبت نیز، برخلاف ادعای گوینده‌ی ناشناس خبر، تاخیر از 48 ساعت فراتر نرفته است.

2. شرکت تپ‌سی هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای مبنی بر کسر مالیات از حق الزحمه‌ی رانندگان در هیچ‌کدام از کانال های رسمی خود منتشر نکرده و چنین خبری کذب است. بر اساس آخرین اعلام رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در سال 96، رانندگان دارای یک خودرو که در تاکسی‌های آنلاین مشغول فعالیت هستند، از پرداخت مالیات بر درآمد خودرو معاف هستند. تا این لحظه - 8 خرداد 97 - نیز هیچ بخشنامه‌ی جدیدی در این زمینه اعلام نشده و قوانین مالیاتی در این حوزه به روال سال گذشته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
پس منظور یک مقام دولتی از سر و سامان دادن به استارت آپ های آنلاین همین گرفتن مالیات بود
کلا هر وقت میگن یه چیزی می خواد هدفمند بشه یا سرو سامان داده بشه دو معنی داره یکیش اینه که میخوان پول بگیرند و دیگه اینکه میخواد بی سرو سامان بشه
تپسی فقطبه فکرمال خودش هست ازمسافران نقدی دریافت کنین وگرنه تپسی میخوره یه آبم روش هیچ پیگیریم نداره
بابا تپسی خوبه من خودم الان یک میشه با اسنپ کار میکنم که تو این یک ماه بخاطر مشکل نرم افزاریش در کل چند روزش رو کارکردم که ۷۶هزارتومن پرداخت انلاینی بوده که اصلا به حسابم نریختن فقط کمیسیون کم کردن که ۴۸تومنشم کسر کمیسیون بود که بجا ۲۷تومن الان ۱۰تومنش مونده موندم ۱۷تومنش کجا رفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار