بازدید 5225

رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای در کشور

عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت با انتقاد از رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای در کشور، تصریح کرد: هیچ اقدام جدی از سوی وزارت علوم درخصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۰۰۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 19 May 2018

عضو کمیسیون شوراها در مجلس گفت با انتقاد از رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای در کشور، تصریح کرد: هیچ اقدام جدی از سوی وزارت علوم درخصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز صورت نگرفته است.


محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سوال ملی خود از منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که در صحن علنی اعلام وصول شده است، گفت: سوال از وزیر علوم به دلیل عدم تهیه آیین نامه‌های اجرایی برای مصوباتی است که در قانون ششم توسعه در خصوص دانشجویان دکتری به صورت قانون در آمده است.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشجویانی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند، باید به صورت تمام وقت در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرند؛ از این رو با مشکل مالی مواجه بوده و بسیاری از آنها مشغول کار دوم هستند که عدم توجه به معیشت این دانشجویان باعث ضربه خوردن به ادامه تحصیل آنها و بروز مشکلات آموزشی برای آنها خواهد شد.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: باید برای این دانشجویان مقطع دکتری که تمام وقت در حال پژوهش در اختیار دانشگاه‌ها هستند، حقوق درنظر گرفته شود؛ البته وزیر در جلسه‌ای از افزایش حقوق آنها از 300 هزار تومان به 600 هزار تومان خبر داد ولی این رقم برای آنها بسیار ناچیز است و با توجه به اینکه در قانون برنامه ششم برای این مسئله مصوباتی وجود داشته، باید وزارت علوم اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات دانشجویان دکتری اتخاذ می‌کرد.

وی ادامه داد: سوال دوم از وزیر درباره رواج پایان نامه‌های اجاره‌ای است؛ اصولا این پایان نامه‌ها کپی برداری شده و هیچ کار پژوهشی در آن صورت نگرفته است؛ بنابراین چرا باید سیستم آموزشی درگیر چنین معضلاتی باشد و چرا با این مراکز یا افراد برخورد نمی‌شود و دانشجویان به راحتی دسترسی به چنین پایان نامه‌هایی دارند و با پرداخت مبلغی ناچیز آن را به نام خود به دانشگاه‌ها ارائه می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این مدت هیچ اقدام جدی از سوی وزارت علوم درخصوص شناسایی این مراکز غیرمجاز صورت نگرفته و وزیر باید پاسخگوی اقدامات خود در این خصوص باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار