بازدید 22964
واشنگتن اینگونه حسن نیتش را اثبات می کند!

مقررات تحقیر آمیز برای ورود اتباع 14 کشور از جمله ایران به آمریکا

«به پلیس ابلاغ شده که ملاک بازرسی تابعیت افراد نیست بلکه تبار و محل تولد افراد برای اعمال قانون باید مورد نظر باشد و اگر یک پاکستانی تبعه انگلستان نیز 50 سال در لندن زندگی کرده باشد، به صرف اینکه پاکستانی است، به محض ورود به آمریکا باید از کانال ویژه بازرسی عبور کند!»
کد خبر: ۷۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۵ 05 January 2010
سرويس بين‌الملل ـ مقامات فرودگاهی آمریکا اعلام کردند مسافران 14 کشور جهان که قصد ورود به آمریکا را دارند، باید بازرسی ویژه شوند.

به گزارش «تابناک» و به نقل از «رویترز»، ایران، کوبا، پاکستان، عربستان، سوریه، یمن، لبنان و سومالی کشورهای شاخص این تصمیم بوده و به نظر می‌رسد این تصمیم ایالات متحده با واکنش‌های اعتراض‌آمیزی از سوی کشورهای یادشده روبه‌رو شود.

ایالات متحده این کشورها را «تروریست خیز» و «هوادار تروریسم» خوانده و از این پس همه اتباع آنها پیش از پای گذاشتن در خاک آمریکا، از سوي یگان ویژه مستقر در فرودگاه‌های آمریکا بازرسی مي‌شوند.

بر پایه این گزارش، کاخ سفید این تصمیم را تأيید کرده و خواهان افزایش کشورهای دیگری به این لیست 14 گانه شده است. مقامات فرودگاهی آمریکا افزودند: به پلیس ابلاغ شده که ملاک بازرسی تابعیت افراد نیست، بلکه تبار و محل تولد افراد برای اعمال قانون باید مورد نظر باشد و اگر یک پاکستانی تبعه انگلستان نیز 50 سال در لندن زندگی کرده باشد، به صرف اینکه پاکستانی است، به محض ورود به آمریکا باید از کانال ویژه بازرسی عبور کند!
 
این رفتار در واقع نوعی تبعیض نژادی در شکلی جدید به شمار مي‌رود و نشان می‌دهد که نوعی تلاش برای تحقیر برخی ملیت‌ها ملاک عمل خواهد بود و نه میزان خطر این افراد. برای نمونه یک استاد دانشگاه از کشورهای شامل این مقررات از نگاه آمریکایی‌ها خطرناکتر از یک فرد معمولی از ديگر کشورهاست.

در ادامه این تصمیم، مقامات پلیس آمریکا تلاش دارند رفت‌وآمد همه خودروهای خارجی در سطح ایالات متحده را محدود کرده و به خارجی‌ها و ایالت‌هایی که بیشترین مهاجران را در خود جای داده‌اند، اجازه رانندگی محدود را صادر کنند و مجوز رفت‌وآمد در سراسر آمریکا لغو خواهد شد، حتی ممکن است برای برخی از آمریکايی‌هایی که در فهرست 60 هزار نفری پلیس قرار دارند نیز این محدودیت اعمال شود.

تصمیم جدید پلیس آمریکا در بازرسی از اتباع برخی کشورها شبیه عملیاتی است که 8 سال پیش در آمریکا اجرا شد که در نتیجه آن شهروندی بسیاری از اتباع خارجی از جمله ایرانی‌ها از آنها سلب شد و مشکلات اجتماعی فراوانی را برای هموطنان ایجاد کرد. این نوع برخورد متناقض مقامات آمریکایی در ابراز تمایل به بهبود روابط با ایران از یک سو و اعمال رفتارهای ناشایستی همانند موضوع بالا از سوی دیگر، از جمله پرسش‌هایی است که در جامعه جهانی درباره دورنمای تاریک بهبود روابط ایران و آمریکا وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
جتور شد جتور شد همین امروز درباره ایرانی که دسگیر شده نوشتند که عراقی الاصل .............یعنی ایرانی الاصل تولد عراق وبعد تبعید شده یا خود یا خانوده به ایران یا صحیح تر برگشت به وطن اصلی خودش وتا الان به ایشان میگن عراقی الاصل وکجا در کشور ادعای اسلامیت .... کجای کار عیب است .......من یکی از همانها ولی تا الان بما میگن عربه بابا مادر وپدر ایرانی شناسنامه ایرانی اصلیتمان هم یکی از شهرهای ایران ولی جون تولد عراق بما میگن عربه .........شد
کار درستی کردن
چرا نمیگید که بقیه هم به صورت راندوم بررسی میشن ؟!
این تصمیم تحقیر امیز نیست، ملاکی برای حفظ امنیت هست، مصلما اون استاد دانشگاه این رو بیشتر می فهمه ،
وقتی تو یک کشور مثل یمن قانون وجود نداره، یا در یک کشور مثل ایران، به صورت علنی از مردم برای شرکت در گروه های استشهادی اسم نویسی می کنند، چه انتظاری دارید.
حقیقت اینه که چیزی که در ایران بهش " گروه استشهادی " می گن، توی غرب میگن " گروه تروریستی " .
می دونم با مزاج شما جور نیست، ولی چاپش کنید لطفا !
با تشکر
با سلام
بنده ساکن کوالالامپور هستم. این خبر امروز صبح در مطبوعات مالزی نیز بازتاب داشت و احتمالا کشور مالزی نیز از این قانون جدید به پیروی امریکا برای اتباع این کشورها در مبادی ورودی و فرودگاها سختگیری خواهد کرد.
این داستان هم بر می گرده به عملیات تروریستی چند روز پیش یک نیجریه ای در دیترویت امریکا...
حالا من نمیدونم چرا ایرانیها هم تو این لیست هستن!!! هرکی هرکاری تو هرجای دنیا می کنه من نمیدونم چرا ماها رو وارد داستان میکنن؟؟؟
خدا به خیر کنه ....
اتخاذ تصميمات سخيف باعث انزوا و بي آبروي تصميم گيرنده خواهد شد. تازه اين حركات آنان باعث مي شود كه براي آنهايي هم كه روشن نبود روشن شود كه آمريكا آن ناكجا آبادي كه گمانش را مي بردند نيست.
بعضی وقتها واقعا چرت می گید در حد کیهان. این چه ربطی به حسن نیت داشت؟
تا که از جانب معشوق نباشد کششی
کوشش عاشق بیچاره به جایی نرسد!
از ماست كه بر ماست . . .
این مقررات از بعداز یازده سپتامبر جاریست و برای گرفتن ویزا محل تولد اهمیت اول است ونه تابعیت.ایرانیانی را میشناسم که سالهاست تبعه بریتانیا یا فرانسه هستند ولی یا به آنها ویزا نداده اند یا ویزای کوتاه مدت داده اند باچه دردسرهایی
جالب اینکه اکثر کشورهای مذکور روابط خوبی با امریکا دارند!
آقاجان كشورش مي باشد و مي خواهد هر برنامه داشته باشد ما هم بايستي قوي شويم بعد هر كار يكه خواستيم انجام دهيم اينكه ديگه نق زدن نداره مگر اينكه بعضي ها كه مي خواهند بروند آمريكا (مسئولين) هي نق مي زنند كه واي چرا اينكار را مي كنند مگر خودتان در فرودگاه امام ره كمربند و غيره از مردم باز نمي كنيد آيا اين بد نيست حالا گير داده ايد به آمريكا بابا جان اول خودتان را اصلاح كنيد بعد به جايي ديگر گير بدهيد
چه انتظاری دارید انتظار دارید شما رو ببوسن بذارن رو طاقچه؟ به جای این طرز برخورد های خنده دار یک فکر استراتژیک کنید آقایان همه فن حریف
اين هم سوژه نيست كه شما گير اورده ايد آقاي نويسنده :
خوب اگر ما در شرایط آنان باشیم چکار میکنیم ؟؟؟؟؟؟
با سلام این نوع عملیات را تحقیرآمیز ننامید بلکه این نوع برنامه ها را بر مبنای امنیت کشورشان انجام میدهند . همه چیز را کینه ورزانه نگاه نکنیدو مگر همین فردی که اخیرا دستگیر شد تابعیت کشور دیگری را نداشت اما میخواست هواپیما بترکونه آیا اگز ما بودیم در این موقعیت همین کار را نمیکردیم ؟؟؟!!!!
مسلمانان دگم و تروریست ضربه بزرگی به چهره مسلمانان زدن من به آمریکایی ها خورده نمیگیرم که چرا این قوانین سخت گیرانه رو برای حفاظت از جان هموطنانش اعمال میکنه اما از آن دسته مسلمانانی که هنوز نفهمیدن راه پیروزی در ریختن خون مردم عادی نیست گله دارم
امريكا حق داره براي امنيت خود هر كاري لازم است انجام دهد اين به شما هيچ ربطي نداره
آخه به تو چه!!!این کار شما دخالت در امور داخلیه دیگران نیست؟!
به دولتمردان که چیزی نخواهد شد ... با پاسپورت دیپلماتیک هرجا بخوان میرن ، بدبخت مردم که باید زیر نگاه کجکاو دیگر مسافران فرودگاه‌ها از خجالت ذوب بشن ... که شما یک ایرانی‌ هستید ،،، نمیدونم... ولی‌ این انصاف نیست ... تا بحال یک ایرانی‌ به جرم افراطگری دستگیر نشده ،،،
نه آقا جان ما اتفاقا تازه از آمریکا رد شدیم. اون مامور آمریکایی با احترام اگه قیافه شما محترم میخوره شغل و دلیل سفر رو میپرسه من استاد دانشگاه هستم راحت رد شدم همراهم کامل جستجوی بدنی و جستجوی چمدان شد.
از قديم گفته اند چيزي كه عوض دارد گله ندارد
همه لطف امریکا به این بود که یک سرزمین آزاد برای همه قومیتهای مختلف سراسر دنیا باشه و همه از فرصت رشد برابر توی اون کشور برخوردار باشن( حداقل در حد شعار!) با این برخوردها آدم مطمئن می شه که آمریکا رو به سقوط و فروپاشیه!
چرا از یک زاویه دیگر به تروریسم مد نظر امریکا نگاه نکنیم بحران اقتصادی که در آن گرفتار است شاید بزر گترین دلیل برای فشار به این چهارده کشور باشه وقتی آزادی بیان در کشوری که مهد آزدی خود را می داند و اتباعی که از هر لحاظ کنترل می شوند چه طور نباید به سایر ایالات بروندیا با شکسته شدن غول اقتصادی به این فکر افتادن شاید این افراد با دیدن ایالاتی که از ایالات خود وضع بهتری دارند دست به شورش بزنند
کسی که خربزه میخوره باید پای لرزش هم بشینه. آخه آدم حسابی مگه آمریکا میره اصلا؟ اونهایی که میرن این تحقیرها هم حقشونه.
وقتي يك بچه بخواهد يك هواپيما را با 256 نفر مسافر منفجر كند و عقبه آنها هم در حال آموزش ديدن باشند ما هم باشيم همين كار را مي كنيم خداوند عقل را داده براي استفاده.
نه تنها در آمريكا بلكه در بيشتر كشورها شهروندان ايرانى در فرودگاهها از سايرين جدا شده و بيشتر مورد بازرسى قرار ميگيرند، كه اين البته بعضى از دلايلش به خود هموطنان ايرانى مربوط ميشود. مثلاً در همين سوئد كه من زندگى ميكنم، مسافرينى كه از ايران ميآيند، از بقيه جدايشان ميكنند و بدقت مورد بازرسي قرار ميگيرند كه در بعضى جاها از سگ هم استفاده ميشود، زيرا كه در بعضى موارد مسافرين از ايران مواد مخدر همراه داشته اند.
باید مقابل به مثل بشه
به اين مي گن آزادي و حقوق بشر و ... كه شما و امثال شما تابناكي ها دنبالش هستيد! عبرت بگيريد
حالا کی پول داره بره آمریکا . ولمون کن بابا!
قابل توجه آنهایی که دم از رابطه با امریکا میزنند.
توجه کنید که عربستان چقدر مطیع آمریکاست،اسلام امریکاییشان را ببینید،حمله به یمن با حمایت امریکا توسط عربستان را ببینید،اسم عربستان در لیست تروریستها رو هم ببینید....
به اسم عربستان خوب نگاه کنید نوکری تمام عیار برای آمریکا هم وجاهتی برایش نزد آنان نیاورد !!!
به نظر می آید مقرارت بسار سخت تر از آنچه که تصور می شود است و اهداف دیگری را دنبال می کنند شاید یکی از دلایل آن برجسته کردن خطر تروریسم است خصوصا بعد از اینکه اعلام دستگیری یک نیجریه ای را که قصد داشت یک هواپیما را منفجر کند که تازه هم صحت و سقم آن معلوم نیست ولی اعلام این خبر سبب ترس شدید در افکار عمومی مردم آمریکا و سیاستمداران آمریکایی گشت. تاثیر بلافصل آن مخالفت و انتقاد ملی نسبت به سیاست های دولت آمریکا در ادامه جنگ و هزینه های آن در افغانستان بود شاید خواسته اند با برجسته کردن خطر تروریسم سرپوش بر روی اعتراضات و انتقادات به ادامه سیاست های فعلی آمریکا در اشغال افغانستان باشد و یا هدف های دیگری را دنبال می کنند.
این آمریکا کی میخاد دست از سر ما برداره آخه
باسلام و تحیت من به اتباع سیزده کشور دیگر کاری ندارم ولی ایرانیهای اصیل و با اصالت ( نه آنها که بصراحت ادعا میکنند دارای ملیت آمریکایی ایرانی هستند و بآن هم افتخارمیکنند مثل ضیا خواننده طاغوتی که حالا سیاستمدار شده است ) باید سعی کنند به آمریکا مسافرت نکنند تا در مقابل پلیس جنایتکار ینگه دنیا تحقیر نشوند .
چرا هر جا که می خواهیم مردم را تحریک کنیم می گوییم قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت یا اقدام ضد ایرانی آمریکا یا ...... اما در باقی موارد آن چیز که ارزش ندارد ایران و ایرانی است؟ چرا؟
درسته که یک بخش عظیم این کار ها و فول سرویس دادن ها به قول خودشون سیاسی هست ولی این شامل خود آمریکایی الصل هایی که از این کشور ها به آمریکا بر می گردن هم میشه ...
کافی است وارد یکی از ادارات ایران شوید تا ببینید حراست انجا با شما که یک ایرانی هستید چگونه برخورد می کند.من به انها حق می دهم که اینقدر به فکر امنیت مردم خود هستند
ما رو راه بدن توی امریکا هر جا رو میخوان بگردن !! از امارات بدتر نیست که باید توی صف چک مردمک باستیم که
تازه فهمیدین؟8 ساله تابناک عقبیا!
آقا جان
از ماست که بر ماست
چرا به ژاپنی ها گیر نمیدن؟؟ ۶۰ سال پیش ژاپن به آمریکا حمله کرد
چرا به روسها
چینی ها
و.........
اگر به متن خبر توجه شود چنیین استنباط می شود که آمریکا این کشورهارا تروریسم خیز وهوادار تروریسم می داند حال کشور ما کجای این مقوله است؟ ازقدیم گفته اند سری که درد نمی کند دستمال نمی بندند
آمریکایی ها خودشون این ماجرای بمب گذاری تو هواپیما رو درست کردند که بهانه داشته باشند توی یمن دخالت کنند! آخه مگه با 80 گرم مواد منفجره تو لباس زیر میشه هواپیما منفجر کرد؟؟؟؟ این همون سناریوی 11 سپتامبره ولی این دفعه زورشون اومد چند تا قربونی هم بدن!! (این دفعه چاپ نکنید دیگه نمی نویسم!)
خب اینجاست که باید شورایه امنیت ایران وارد عمل بشه و اتباع کشور امریکا رو به روش تحقیر امیزتر بازرسی کنه و حتی ازشون انگشت نگاری هم بشه .اصلا باید پلیس بیاد اینا رو از صف جدا کنه تا حسابی خجالت بکشن .....
مطمعنا اگه این کارو بکنن امریکا سر یه هفته اسم ایرانو از تو لیستش حذف می کنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار