بازدید 60343
۹

کشف منابع جدید آب در سیستان و بلوچستان

کد خبر: ۷۹۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲ 16 May 2018

سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: مطالعات خوب و منجر به نتایج مثبت در حوزه آب های ژرف داشتیم که آقای ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور هم خوشبختانه دو روز قبل به من گزارشی داد مبنی بر این که می توانیم به منابع جدید آب در سیستان و بلوچستان دست پیدا کنیم.

به گزارش روزنامه خراسان، محمد باقر نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال خراسان مبنی براین که برای طرح انتقال آب از دریای عمان چه اقداماتی صورت گرفته و برنامه دولت در خصوص ایجاد آب شیرین کن های بزرگ برای اجرای این طرح چیست؟ با بیان این که الان مقداری از آب منطقه را آب شیرین کن ها از دریای عمان تامین می کند، اظهار کرد: برای این که این آب شیرین کن ها گسترش پیدا کنند الان یک ردیف بودجه برای مطالعاتش وجود دارد ضمن این که در کنار آن ما استفاده از آب های ژرف را هم در دستور کار داریم. رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین با اشاره به تشکیل کارگروهی در اواخر سال گذشته برای بررسی راه های تامین منابع آب با شیوه های مختلف ، خاطرنشان کرد: این کارگروه ها در استان ها هم شکل می گیرد تا دستگاه ها برای تامین آب اقداماتی انجام دهند و پروژه های تامین آب که یکی از روش های آن تبدیل آب شور به شیرین هست، پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: الان استفاده از آب دریای عمان در ساحل این دریا انجام می شود اما این که آب به فلات مرکزی هم منتقل شود و چقدر هزینه دارد و برای چه مصارفی باشد در حال مطالعه است ضمن این که ما هم به هیچ وجه در تامین آب مردم سستی به خرج نمی دهیم و تلاش می کنیم هرچیزی را که به مردم در این زمینه اطمینان بدهد ، در سازمان برنامه و بودجه حمایت و مشکل را حل کنیم.یادآور می شود که در باره استحصال آب های ژرف اما و اگر های جدی وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۹
انتقال آب هر چقدر هم هزینه داشته باشه هزینش خیلی کمتر از مهاجرت مردم و خالی شدن شهرها و روستا و پیامدهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی آن است!!!
امیدوارم استان سیستان به عنوان پایلوت در زمینه بهینه سازی در مصرف آب ، کشاورزی و بازیافت دوبارع فاضلاب تبدیل شود
خدا حافظ توسعه پایدار. دست زدن به آب عمیق و فسیلی در کشور خیانت به آیندگان است. اگر این آبها استخراج شوند هیچگاه تجدید نخواهند شد. باید الگوی مصرف و سیاست های درست اتخاذ گردد. استفاده از آب های عمیق و فسیلی راه غلطی است که کشورهایی مثل عربستان و لیبی رفته اند.....
در سواحل عمان زمین هایی در اختیار چند استان گرفتار در موضوع کم آبی قرار داده شود و انها با تاسیس شرکت های بزرگ تصفیه آب اب صنعتی آن استانها را تامین کنند و صنایع ان استان سهامدار ان شرکت ها باشند و بر مبنای مقدار سهم حق ابه دریافت کنند
پاسخ ها
کمانگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
درود بر شما. آفرین
یک طرح غلط دیگه
سلام اگر مهندسی آب و سد سازی مطالعاتی در مورد هدر رفت آبهای سطی داشته باشند و در مسیل ها سدهای مخزنی درونی خفر نمایند علاوه بر کاهش هزینه های انتقال آب با تقویت حفره های آبهای زیر سطحی و جلوگیری از آسیب های سیل ذخیره کافی برای آب آشامیدنی و کشاورزی می توانند داشته باشند
آبهای ژرف!!!! واقعا خجالت داره. به چه قیمتی میخواین این آبها رو دوباره تجدید کنید؟ استفاده از آب شیرین کن ها هرچقدر هم هزینه بر باشه بسیار کم هزینه تر از استفاده از منابع آب تجدید ناپذیر هستش.
فلات مرکزی ایران بسیار مرتفع است و هزینه انتقال آب به شهرهایی مثل یزد و یا کرمان بسیار زیاد خواهد بود. دولت آب را به قیمت بسیار ناچیزی به مصرف کنندگان می فروشد و اگر قرار باشد به قیمت واقعی آب قروخته شود بسیاری از اقشار کم درآمد بشدت دچار مشکل می شوند و نارضایتی ایجاد می شود. این تناقضی است که باعث شده تولید آب از طریق آب شیرین کن تا امروز پیشرفت مهمی نداشته باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان