بازدید 2296
۲

داریوش ارجمند خواهان توقف کشتار اسب‌های باربر شد

کد خبر: ۷۹۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 14 May 2018

به دنبال انتشار گزارش‌های پیشین تسنیم درباره کشتار اسب‌های باربر در مناطق مرزی، داریوش ارجمند، ضمن ابراز تاثر از تصاویر و فیلم‌های منتشر شده، طی یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، خواستار توقف کشتار این قربانیان نجیب قاچاق در کشور شد.

به گزارش تسنیم، به دنبال انتشار گزارش‌های پیشین تسنیم درباره کشتار اسب‌های باربر در مناطق مرزی، داریوش ارجمند، بازیگر پیش‌کسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، ضمن ابراز تاثر از تصاویر و فیلم‌های منتشر شده، طی یادداشتی که در اختیار این خبرگزاری قرار داد، خواستار توقف کشتار این قربانیان نجیب قاچاق در مناطق مرزی کشور شد.

یادداشت این هنرمند را در ادامه می‌خوانید:

بدون شک فیلم و تصاویر لاشه‌های خونین اسب‌هایی که این روزها به عنوان «قربانیان نجیب قاچاق» در کشور شناخته می‌شوند، قلب هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد. چارپایانی که پس از عمری خدمت به قاچاقچیان کالا و حمل بار سنگین در برف و باران و باد مناطق صعب‌العبور، در نهایت با چنین سرنوشت مظلومانه‌ای با حیات وداع کرده و تصاویر دلخراش لاشه‌هایشان این پرسش را در ذهن تداعی می‌کند که این حیات و ممات دردناک به چه جرمی برای این مخلوقات بیگناه خداوند که به جز خدمت به آدمیزاد نمی‌دانند رقم زده شده است؟

از تمامی نهادهای اجرایی، قضایی و قانونگذار درخواست دارم، راهکاری جایگزین برای حذف اسب‌های باربر از مناطق مرزی در نظر گرفته و به منظور جلوگیری از تکرار این کشتار ناگوار، برنامه‌ای در راستای مصادره و به مزایده گذاشتن این چارپایان در دست اجرا قرار دهند؛ چارپایانی که کشتارشان علاوه بر زیر پا گذاشتن اخلاق و انسانیت، بستری برای گسترش آلودگی محیط زیستی فراهم کرده و از سوی دیگر چهره‌ای ناخوشایند از کشورمان در مجامع بین‌المللی به تصویر می‌کشد که نه لایق ملت ایران است و نه در شان مسئولان.

به یاد داشته باشیم که بخش عمده‌ای از تمدن بشر مرهون خدمات همین چارپایان است.

به گزارش تسنیم، کشتار اسب، قاطر و الاغ که کاسبکاران آنها را "دَوّاب" می‌خوانند هر از گاه با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از لاشه‌های خونین، استخوان‌های پوسیده و پالان‌های رنگ‌باخته در مناطق مرزی، خبرساز شده و انتقادات اقشار مختلف را به همراه می‌آورد. تا کنون بسیاری از نمایندگان مجلس از جمله احمدعلی کیخا، عضو کمیسیون اجتماعی، عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده و اشنویه، سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی، شکور پورحسین شقلان، عضو کمیسیون اجتماعی، محسن بیگلری نماینده سقز و بانه، رسول خضری، نماینده سردشت و پیرانشهر و همچنین امید کریمیان نمایندهٔ مجلس نهم از حوزهٔ انتخابیهٔ مریوان و سروآباد با تاکید بر اینکه کشتار چارپایان باربر با قانون همخوانی ندارد خواهان راهکاری جایگزین برای حذف دواب از مناطق مرزی شده‌اند. با این حال هنوز نمایندگان مجلس و مسئولان نهادهای ذی‌ربط از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی نتوانسته‌اند با هم‌اندیشی با نیروی انتظامی و اتخاذ تدابیر و ایجاد بستر لازم برای اجرای برنامه‌هایی مانند مصادره و به مزایده گذاشتن چارپایان باربر، گامی در راستای جلوگیری از کشتار خونین این قربانیان نجیب قاچاق که پس از تحمل یک زندگی رنج آور با شلیک گلوله زیر کوله‌باری از گناه ناکرده جان می‌سپارند بردارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یکی از نمایندگان بعد از چند دوره بالاخره تو مجلس تنها نطقی که ازش شنیده شده بود این بوده که «لطفا پنجره های ساختمان مجلس را باز کنید تا هوا تهویه شود»
حالا حکایت بعضی دوستان با این همه اتفاق و کشت و کشتار مردان و زنان و کودکان، همینه.
آقای ارجمند. ایراد گرفتن به این و آن و این نهاد و اون نهاد و ارگان هنر نیس و کاری نداره. اگه راه کاری بهتر واسه جلوگیری از قاچاق کالا داری ارائه بدین. پدر مردمو قاچاق درآورده و خیلی ها رو بیکار و خونه نشین کرده. البته شما که درک درستی از شرایط یه آدم بیکار و شرمنده خونواده نداری پس لطفاً ساکت باشید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس