بازدید 6993

ترجمه فارسی کتاب خاطرات بی نظیر بوتو

به گزارش مهر، کتاب مزبور دربرگیرنده خاطرات و تجربیات شخصی و توصیه هایی به دنیای غرب مبنی بر لزوم تلاش جهت درک و فهم صحیح و شناخت بیشتر دنیای اسلام و پرهیز از تقابل با مسلمانان است.
کد خبر: ۷۹۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۷ 04 January 2010
کتاب آشتی؛ اسلام، دموکراسی و غرب نوشته بی نظیر بوتو رئیس فقید حزب مردم پاکستان و فرزند ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر مرحوم آن کشور است.

به گزارش مهر، کتاب مزبور دربرگیرنده خاطرات و تجربیات شخصی و توصیه هایی به دنیای غرب مبنی بر لزوم تلاش جهت درک و فهم صحیح و شناخت بیشتر دنیای اسلام و پرهیز از تقابل با مسلمانان است.

بی نظیر بوتو شدیدا نگران فرقه گرایی و ظهور گروه های اسلامی تندرو و افراطی در خاورمیانه و بالاخص در پاکستان و افغانستان بوده و به این قبیل افراد توصیه می کند راه اعتدال و میانه روی را پیشه خود سازند.

مترجم این کتاب در مقدمه آن آورده است:

بی نظیر بوتو در آغاز کتابش با قلمی احساسی اینگونه نوشته است: زمانی که روز 18 اکتبر 2007 روی باند پرواز فرودگاه "قائد اعظم" در کراچی قدم گذاشتم مغلوب احساسات خود شدم. من نیز مانند اکثر زنان سیاستمدار نسبت به حفظ آرامش و عدم بروز احساسات خود حساسیت ویژه ای داشتم. ابراز احساسات یک زن سیاستمدار یا زنی که صاحب مقام دولتی است ضعف تلقی شده و مهر تائیدی بر تصورهای کلیشه ای و کاریکاتورها می شود. اما هنگامی که برای اولین بار پس از گذشت 8 سال تنهایی و سختی در تبعید پای خود را روی خاک پاکستان محبوبم گذاشتم نتوانستم جلوی سرازیر شدن اشک هایم را بگیرم و دستهایم را برای احترام برای سپاسگزاری و دعا بلند کردم و با ترس آمیخته به احترام روی خاک پاکستان ایستادم. حس کردم باری عظیم و وزنه ای وحشتناک از روی شانه هایم برداشته شد.این احساس آزادی بود. سرانجام پس از مدتها در وطن بودم.می دانستم چرا، می دانستم چه باید بکنم...

کتاب آشتی اسلام ، دموکراسی و غرب نوشته بی نظیر بوتو و ترجمه علیرضا عیاری در 400 صفحه و در شمارگان 2100 نسخه توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است و در دسترس علاقمندان قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل