بازدید 1622
انتقاد کارشناس فوتبال از شعارهای غیرواقعی:

نه جوانگرایی کرده‌ایم نه نسلی تغییرکرده

این کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر این نکته که کادر فنی تیم ملی متناسب با پیشرفتی که مدنظر فوتبال ایران است، نمی تواند باشد، افزود: جوانگرایی برای تیم ملی فوتبال ایران واجب است اما نه با این روش و راهکار. با این برنامه ریزی راه به جایی نمی بریم، نه می توانیم دلخوش به قهرمانی در آسیا باشیم و نه حتی امیدوار به صعود به جام جهانی 2014 .
کد خبر: ۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۱ 04 January 2010
کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد تیم ملی در زمان حضور افشین قطبی نه جوانگرایی کرده و نه تغییر نسل داده است.

طرح این پرسش که "با توجه به شرایط فعلی چه آینده‌ای را برای فوتبال ایران پیش بینی می کنید؟"، پاسخی متفاوت از مجتبی تقوی به مهر را به دنبال داشت: اخیرا برخی دوستان خیلی موضوعی به تیم ملی نگاه می کنند و از یکسری الفاظ و عبارات بهره می برند که از واقعیت به دور است. آنها مدعی هستند نسل فوتبال ایران عوض شده است، آنهم در حالیکه تیم ملی همان تیم زمان علی دایی است و تغییر خاصی در این تیم نداشته‌ایم. تیم ملی زمان دایی هم با همین بازیکنان بازی می کرد، فقط مهدوی کیا و هاشمیان را داشت، علی کریمی هم اصلا در آن دوره برای تیم ملی بازی نمی کرد.

وی با تاکید دوباره بر اینکه فوتبال ایران در زمان افشین قطبی تغییر نسل نداشته است، افزود: متاسفانه دوستان معنی تغییر نسل را نمی دانند و یا تعریف درستی از تغییر نسل ندارند. تغییر نسل یعنی کاری که در کره جنوبی بعد از جام جهانی 2006 انجام شد. تیم ملی این کشور با حضور یکسری بازیکن جوان چهره‌ای تازه به خود گرفت، حتی در مرحله انتخابی جام ملت‌های 2007 به تیم ملی ایران باخت در این رقابتها سوم شد اما مزد این تحول را با صعود مقتدرانه به جام جهانی 2010 گرفت.

یادآوری تغییر نسل فوتبال ایران با پرویز دهداری در دهه 60 موردی بود که تقوی از آن به نیکی یاد کرد و در خصوص فرصت دادن به کادر فنی تیم ملی برای ساختن این تیم گفت: نباید به فرد فرصت داد، باید فرصت در اختیار سیستم و تفکرات قرار گیرد. متاسفانه من این تفکرات را در تیم ملی نمی بینم. کادر فنی منفعل و متناسب با اتفاقاتی که در فوتبال ایران رقم می خورد کار می کند. کادر فعلی تفکرگرا، با برنامه و اصولگرا نیست. متاسفانه سرمربی تیم ملی با الفاظ بازی می کند و در حالیکه مدعی جوانگرایی است، هر زمان که بازیکنان باتجربه در اختیار تیم ملی باشند، از وجود آنها در ترکیب تیم ملی استفاده می کند. قطبی در شرایطی که اعتقاد به بازیکنان با تجربه دارد، نباید از جوانگرایی دم بزند.

این کارشناس فوتبال ایران با تاکید بر این نکته که کادر فنی تیم ملی متناسب با پیشرفتی که مدنظر فوتبال ایران است، نمی تواند باشد، افزود: جوانگرایی برای تیم ملی فوتبال ایران واجب است اما نه با این روش و راهکار. با این برنامه ریزی راه به جایی نمی بریم، نه می توانیم دلخوش به قهرمانی در آسیا باشیم و نه حتی امیدوار به صعود به جام جهانی 2014 .

"من اگر جای مسئولان تصمیم گیرنده فدراسیون فوتبال بودم یک مربی را برای هدایت تیم ملی انتخاب می کردم که برنامه‌ای دراز مدت برای هدایت این تیم داشته باشد"، تقوی در ادامه با بیان این دیدگاه افزود: امروز سرمربی تیم انگلیس که مهد فوتبال دنیاست، فابیو کاپلو ایتالیایی است. مسئولان فدراسیون فوتبال انگلستان عاشق فابیو کاپلو و افتخاراتش نیستند. آنها شیفته تفکرات این مربی هستند که بی نهایت منظم و تاثیرگذار است.

تقوی با طرح این موضوع که انتخاب افشین قطبی برای هدایت تیم ملی به جا نبوده است، خاطرنشان کرد: من برای افشین قطبی احترام قائلم اما اعتقاد دارم او طی چند ماهی که سرمربی تیم ملی بوده، هنوز فوتبال ایران را نشناخته است و در هر بازی یک ترکیب را به میدان می فرستد. من تا به امروز تیم ملی را این اندازه متغیر و نامنظم ندیده بودم. متاسفانه امروز شکست سنگاپور و اردن دغدغه و معضل ما شده است و اینکه به جام ملتهای آسیا صعود کنیم.

وی با انتقاد از افرادی که مدعی هستند بضاعت فوتبال ایران همین است و بیش از این نیست، افزود: تیم علی دایی به مراتب بهتر و روانتر از امروز بازی می کرد. اینکه با الفاظ بازی کرده و مردم را گمراه کنیم اصلا درست نیست و عواقب آن ناامنی و بی اعتنایی مردم فوتبالدوست نسبت به تیم ملی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی