بازدید 18913
کار از زمزمه فراتر رفته و اعتراضاتی به دنبال داشته؛

طراحی یک نقشه عجیب برای تعویق انتخاب شهردار تهران!

در حالی که تا مرحله نهایی انتخاب شهردار تهران چند ساعت بیشتر نمانده، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حکایت از نادیده گرفتن آن برنامه عریض و طویل دارد؛ زمزمه که نه، اخباری که موجب شده برخی افراد نزدیک به شورا، ابراز نگرانی کنند و هشدار بدهند!
کد خبر: ۷۹۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰ 12 May 2018
در حالی که تا مرحله نهایی انتخاب شهردار تهران چند ساعت بیشتر نمانده، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حکایت از نادیده گرفتن آن برنامه عریض و طویل دارد؛ زمزمه که نه، اخباری که موجب شده برخی افراد نزدیک به شورا، ابراز نگرانی کنند و هشدار بدهند!
 

به گزارش «تابناک»؛ پروسه طولانی و پیچیده انتخاب شهردار تهران که با تشخیص شورای پنجم شهر طراحی شده و طی هفته‌های اخیر در دست اجراست، به آخرین ساعات خود نزدیک می‌شود، اما ظاهرا برخی از این موضوع به شدت آشفته شده‌اند تا جایی که می‌کوشند همه چیز را بر هم بزنند.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که با استعفای دوباره نجفی از شهرداری تهران و مجاب شدن اعضای شورا با رفتن وی، طرح انتخاب جانشین وی به این صورت کلید خورد: ابتدا اعضای شورا گزینه‌های مورد نظرشان برای تصدی پست شهردار تهران را معرفی کنند و تضمین دهند که افراد معرفی شده، برنامه‌های خود را برای اداره شهر تهران ارائه خواهند داد و به اصطلاح جا نخواهند زد.

اتفاقی که البته در نهایت با نواقصی رقم خورد و امثال وزیر کشاورزی که در زمره کاندیدا‌ها قرار داشت، ترجیح داد پس از مدت طولانی، بناگاه قید شهرداری را بزند و به شورا نرود.

مرحله بعد، رأی گیری از اعضای شورای شهر برای برگزیدن چند تن از کاندیدا‌ها برای مرحله بعد بود. برای دعوت از ایشان به صحن شورا و گوش فرادادن به برنامه‌های ایشان برای اداره شهر تهران و در نهایت رأی گیری دوباره و انتخاب دو گزینه نهایی. مرحله‌ای که در انتهای آن، افشانی و حسینی‌مکارم به مرحله فینال راه یافتند!

 
طراحی یک نقشه عجیب برای تعویق انتخاب شهردار تهران!

بر اساس برنامه‌ای که از ابتدا اعلام شده بود، در این مرحله دو کاندیدای نهایی، به کمیسیون‌ها دعوت شدند تا به تفصیل با اعضای شورا به بحث و تبادل نظر بپردازند و در نهایت در مرحله نهاییِ رأی گیری، یکی از ایشان با آرای اعضای شورا به عنوان شهردار تهران برگزیده شود. مرحله‌ای که بر اساس برنامه، فردا، یکشنبه ۲۳ اردیبهشت از راه خواهد رسید و تمام!

اما نه، ظاهرا قرار نیست همه چیز تمام شود! آن گونه که شنیده می‌شود، برنامه‌های جدیدی تدارک دیده شده تا نشست فردای شورای شهر تهران به سرانجام نرسد و شهردار، انتخاب نشود. برنامه‌هایی مفصل که ممکن است فتح بابی جدید در عرصه انتخاب شهردار، حتی فراتر از تهران باشد. ابتکاری جدید برای بر هم زدن هر طرح و برنامه‌ای برای همیشه!

اخبار رسیده حکایت از آن دارد که دو حزب مهم اصلاح‌طلبِ «مشارکت» و «کارگزاران» از آنجایی که هیچ کاندیدایی برای رسیدن به جایگاه شهردار تهران ندارند، با یکدیگر به توافق رسیده‌اند که رأی سفید، آن هم ده عدد به گلدان بیندازند تا فرایند انتخاب شهردار تکرار شده و امکان انتخاب فرد دیگری فراهم شود.

یعنی تلاش برای رأی نیاوردن همزمان مسعود افشانی، معاون فعلی وزیر کشور و همچنین حسینی مکارم، سرپرست فعلی شهرداری تهران. تلاشی از نوع کارشکنی و البته همراه با نوعی نوآوری که هرچه باشد، عمل کردن به برنامه‌ی از قبل تعیین و ابلاغ شده نیست. برنامه‌ای که ظاهرا برخی اعضای شورا خود را مقید به اجرایش نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند منویات شخصی خودشان را پیگیری کنند.

موضوعی که موجب شده برخی افراد نزدیک به شورا، چه اعضای سابق این نهاد و چه افراد سرشناس سیاسی و رسانه‌ای که از نزدیک دستی بر آتش شورا دارند و فعالیت هایش را رصد می‌کنند، نسبت به وقوع آن هشدار داده و با هرگونه تغییری در برنامه‌ی از قبل تعیین شده، به شدت مخالفت کنند. مخالفت‌هایی از جنس مخالفت با نفوذ تفکرات بیرون از شورا در پروسه انتخاب شهردار تهران که می‌بایست فردا پایان بیابد.

انتخابی که اگر فردا به هر دلیل صورت نگیرد، باید ریشه آن را در زد و بند‌های فراوان شورا و احیانا رأی‌های سفیدی دانست که برخی برایش برنامه ریزی کرده‌اند؛ آرایی که امیدواریم فردا با درج اسم افشانی یا حسینی مکارم به گلدان انداخته شود تا پایتخت بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی شهردارش را بشناسد، نه اینکه به سیر تسلسلی گرفتار آید که هدف از آن هرچه باشد، انتخاب مدیر ارشد شهری تهران نیست!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۹
شورای شهر بعد از 1 سال هنوز نتونسته 1 شهردار مناسب انتخاب کن
تاسیس شوراها از زمان خاتمی یک کار اشتباه و بدعت بدی بود
چه اشکالی داره مثل خیلی از شهر های بزرگ دنیا در اروپا و آمریکا شهردار ها با رای مستقیم مردم انتخاب شوند
تبریک به مردمی که نشناخته رای میدن.
ظاهرا این. شهرمسول نداشته باشد بهتر اداره می شود. الان چند ماه است شهر. ده میلیونی شهردار ندارد اتفاق خاصی هم رخ نداد است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۴
فکر کنم شما زمان بارش برف و زلزله تهران نبودید تا نحوه مدیریت رو ببینید
و آن چیزی که مهم نیست حل مشکلات مردم است!!!!
خودشان انتخاب کردند و خودشان هم پای نتیجه انتخابشان باید بایستند.
نمی تونند یه شهردار انتخاب کنند. تهران کم مشکل داره تازه آقایون دنبال سیاسی کاری هاشون هستند
خدا رو شکر برای خدمت به اسلام و ایران اسلامی تلاش میکنند نه برای مال دنیا
ادعاهای اصلاح طلبان در مورد مدیریتشان همواره توخالی بوده است.
اﺻﻮﻝ ﮔﺮاﻫﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﺩاﺭﻱ ﺑﻠﺪ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ و اﺻﻼﺡ ﻃﻠﺐ ﻫﺎ ﻛﺸﻮﺭ ﺩاﺭﻱ
اگر چنین شود قبلا مردم از اصول گرایان نا امید شده بودند و این طوری از اصلاح طلبان هم نا امید می شوند و این برای کشور خوب نیست
حيف راي كه به اصلاح طلب ها داديم. هميشه سر منافع شخصي و گروهي دعوا دارند. يكبار ديگر همين رفتارهاشون باعث شد تا مملكت به دست امثال احمدي نژاد افتاد. هر چند اين دولت هم دست كمي از دولت قبل نداره.
جنگ جنگ قدرت است و ثروت،
بعضی که در این شرایط کشور فقط به منافع خودشون و جناحشون فکر می کنند.....
قول میدهم اگرشهرتهران بدون شهرداربماند وضع بدترنمیشود چه بسابهترهم شود دیدیم شهرداران محترم قبلی باشهروهوای شهرو مردم چه کم لطفی هائی کردنداکنون ماچیزیراکه دیدیم ولمس کردیم باورمیکنیم بقیه گفته ها حرف بی خریداراست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
یعنی هفت خط مترو زد تو ضرری کردی یعنی اتوبان امام علی زد تو ضرر کردی پل طبیعت چرا انقد ..
حیف از رای مردم شریف تهران .
انشااله هیچکدوم از این دو فرد رای نیارن. مقاله و تحلیل شما هم کاملا جانبدارانه است.
جمع کنید بابا دعواهایتان را . مردم خسته اند. مردم خیلی از شهرها فقیر ند. .
شورای شهر اصلاح طلب به جای درگیری های سیاسی بد نیست یه مقدار هم به فکر امورات شهر باشن
آقای افشانی وقتی استاندار فارس هیچ کاری نکرد وتمام خ مات استاندار قبلش را به نام خود زد
دقت کنید هیچگونه تفاوتی در شهر در این دو ماه بدون شهردار داشتن با 7 ماه قبلش در شهر شاهد نیستیم .. فقط مانورهای رسانه ای و شخصی شهردار کم شده که اون هم در اداره شهر هیچ اثری ندارد.

افتتاح طرحها و انتظار بوستان و طرح های جدید و افزایش خدمات شهری و ...هم که دیگه نداریم همینطوری فقط حفظشون کنند کافیه
از اعضاء شهری که قالبا افراد ناشناس در مملکت و حتی تهران بودن و صرفا به خاطر مسائل سیاسی در یک لیست قرار گرفتن و به لطف همین لیست رای آوردن توقع اینکه سیاسی کاری نکن خیلی بیجاست
این دوستان اگر بخوان دور بعد هم باشن و یا در همین دوره به کارشون ادامه بدن یا باید از دستورات بزرگان خودشون اطاعت کنن
اي بابا يكيو انتخاب كنيدشهرو فشل نكنيد
دیگه واقعا باید بگم پشیمونم از رایی که دادم!
خجالت بکش تابی
ظاهراً همش توهم بود چون شورا با اکثریت قریب به اتفاق ، شهردار را انتخاب کرد.
چرا مردم فکر میکنن اصلاح طلبا مدیرت بلدن چیکار کردن یک دوتا کار مفید انجام دادن نکن ژآپن اینا اباد کردن
با رفتن قالیباف تمام پروژه ها متوقف شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل