بازدید 3597

اختلافات بر سر برجام نشانه دموکراسی است

عضو فراکسیون امید مجلس درباره آتش زدن پرچم آمریکا در صحن‌علنی مجلس گفت: فکر می‌کنم نمایندگان اصولگرا از این نظر که موضع خود را اعلام می‌کردند قابل احترام هستند اما از این زاویه که به دلیل احساسات پرچم آمریکا را در صحن مجلس آتش زدند، قابل دفاع نیستند.
کد خبر: ۷۹۸۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ 12 May 2018

 

محمود صادقی، نماینده تهران ،ری ،شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس درباره واکنش نمایندگان اصولگرا و مخالف با برجام نسبت به خبر خروج آمریکا از برجام و آتش زدن آن به همراه پرچم این کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: همان‌طور که برخی از تحلیلگران مطرح کردند ما در این بازه مسائل مختلف، دو طیف سیاسی اصلی داریم و دو نگاه متفاوت از جمله درباره برجام وجود دارد.

به گزارش اعتمادآنلاین، عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: به هر حال اصولگرایان در این خصوص دیدگاه متفاوتی داشتند و دارند و تاکید می‌کنم این اختلاف دیدگاه‌ها اول نشانگر وجود دموکراسی است و ثانیا خود یک حسن است.

رئیس فراکسیون شفافیت مجلس درباره محاسن این اختلاف‌نظرها تاکید کرد: در آمریکا حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دیدگاه‌های کاملا متضاد دارند و از این تفاوت دیدگاه در مسیر تقویت دموکراسی و مردم‌سالاری و دست یافتن به منافع ملی بهره‌برداری می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که خوشبختانه در ایران هم این فرصت وجود دارد.

صادقی در ادامه گفت: دولت هم باید از این سیاست استقبال کند.در مجلس هم من شخصا معتقد هستم که باید از این اختلاف دیدگاه‌ها استقبال کرد و آن‌ها را به رسمیت شناخت؛اما در عین حال این اختلاف‌ها نباید جایی که پای منافع ملی در میان است به تضییع این منافع منجر شود ضمن اینکه رفتارها نباید از محدوده قانون، رفتار و عرف خارج شود.

نماینده تهران با توجه به آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی مجلس بیان کرد: فکر می‌کنم نمایندگان اصولگرا از این نظر که موضع خود را اعلام می‌کردند قابل احترام هستند اما از این زاویه که به دلیل احساسات پرچم آمریکا را در صحن مجلس آتش زدند، قابل دفاع نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید براین موضوع که به هر حال این آتش‌زدن‌ها در عرف بین‌المللی باعث سوءاستفاده مخالفان نظام می‌شود؛ افزود: با نمونه این اقدامات، نمایندگان به عنوان افرادی که نزاکت بین‌المللی را متوجه نیستند، معرفی می‌شوند. علاوه بر این بهانه به دست ترامپ و امثال ترامپ می‌دهد. همچنین افرادی را که با سیاست‌های ترامپ مخالف هستند تحریک می‌کند و احساسات ضدایرانی را در آن‌ها تقویت می‌کند.

نماینده تهران در مجلس در ادامه تاکید کرد: به هر حال این پرچم متعلق به کل ملت آمریکا است و تنها به دولت فعلی آن تعلق ندارد و همان طور که همه اقشار ملت ما از آتش زدن پرچم‌مان ناراحت می‌شوند حتما این آتش زدن برای مردم آنها هم آثار خود را دارد.

صادقی درباره واکنش نمایندگان بعد از این اتفاق گفت: من بعد از این اتفاق ملاحظه می‌کردم که تعداد قابل توجهی از نمایندگان اصولگرا در صحن علنی مجلس این عمل را تقبیح و اعتراض می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار