بازدید 2463

ناکامی اتحادیه اروپا در محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس

در پی فشارهای رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا از صدور بیانیه ای در محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی بازماند.
کد خبر: ۷۹۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 12 May 2018

در پی فشارهای رژیم صهیونیستی، اتحادیه اروپا از صدور بیانیه ای در محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی بازماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه ۱۰ اسرائیل، اتحادیه اروپا در برابر فشارهای اسرائیلی تسلیم شده و از صدور بیانیه ای در محکوم کردن انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به قدس بازمانده است.

بر اساس این خبر مجارستان، جمهوری چک، مجارستان و رومانی در همکاری با اسرائیل مانع صدور بیانیه اتحادیه اروپا شده که با درخواست فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر در اتحادیه اروپا مطرح شده بود.

فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر از اتحادیه اروپا خواسته بودند با صدور بیانیه ای چند روز مانده به انتقال سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به قدس با این اقدام مخالفت کنند. بر اساس این خبر در پیشنهاد مطرح شده از سوی فرانسه اعلام شده بود که باید بر این اصل در این بیانیه تأکید شود که قدس پایتخت دو دولت باید باشد و وضعیت قدس باید همچنان قابل مذاکره باشد و تنها از طریق مذاکرات وضعیت آن مشخص شود و بند سوم هم این باشد که کشورهای اروپایی مانند آمریکا سفارت خود را به قدس انتقال نخواهند داد.

اتحادیه اروپا پیشتر از اقدام ترامپ برای انتقال سفارت کشورش در اراضی اشغالی به قدس انتقاد و تأکید کرده بود که این تصمیم در تعارض با تلاش ها برای پایان دادن به نزاع فلسطینی ها و اسرائیلی ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی