بازدید 11044

فرود اضطراری هواپیمای روسی در بندرعباس

کد خبر: ۷۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۸:۵۷ 04 January 2010
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور ی از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری روسی در ساعت 13 عصر امروز در فرودگاه بندرعباس به دلیل نقص فنی خبر داد.

رضا جعفر زاده در گفتگو با مهر از فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت روسی خبر داد و گفت: این هواپیما به علت نقص فنی در سیستم ناوبری مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بندرعباس شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: صبح امروز این هواپیمای روسی که کشور روسیه را به مقصد امارات ترک کرده بود به دلیل بروز نقص فنی در یکی از دستگاههای ناوبری در ساعت 13 امروز یکشنبه مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بندرعباس شد.

جعفرزاده ادامه داد: کشور امارات در جریان بروز نقص فنی هواپیمای روسی قادر به شناسایی هواپیما نشد ودرنتیجه به آن اجازه فرود را ندادند. از این رو مسئولان هواپیمایی کشور برای حفظ جان مسافران پرواز و همچنین کمک به رفع نقص فنی هواپیمای روسی، اجازه فرود در فرودگاه بندرعباس را برای این هواپیمای روسی صادر کردند.

وی گفت: این هواپیما پس از رفع نقص فنی در ساعت 17.30 دقیقه عصر امروز فرودگاه بندرعباس را به مقصد امارات ترک کرد. این پرواز از نوع بوئینگ 737 بود که 129 مسافر نیز به همراه داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به سوال چگونگی پذیرش این هواپیما بیان داشت: به لحاظ قدرت بالای فنی و استفاده از امکانات پیشرفته کنترل فضای کشور، پشتیبانی این گونه پروازها در حال حاضر انجام می شود.

جعفرزاده در ادامه از لغو چندین پرواز در خطوط داخلی طی روز جاری نیز خبر داد و گفت: ساعت 17.20 دقیقه عصر امروز پرواز 245 مسیر تهران - رشت هواپیمایی هما به علت بدی هوای رشت مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد شد و در نهایت راس ساعت 18.20 دقیقه پروازمجدد به مقصد رشت انجام شد.علاوه براینکه پرواز 499 همین شرکت ازتهران به مقصد اردبیل نیز به دلیل بدی هوای اردبیل بدون انجام از مبداء لغو شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوراظهار داشت: همچنین پرواز 1074 هواپیمایی ماهان نیز به علت نامساعد بودن هوای اردبیل لغو و پرواز عسلویه - تبریزهواپیمایی کیش ایر نیز به علت جو نامساعد هوای تبریز وعدم دید کافی برای فرود خلبان، ساعت 12.50 دقیقه ظهر امروز در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست که مجددا ساعت 18 عصر روز جاری فرودگاه مهرآباد را به سمت مقصد ترک کرد.

همچنین ظهر روز جاری پرواز تهران - تبریز نیز به دلیل شرایط نامساعد جوی و آنچه که وزش باد شدید اعلام شد، مجبور به بازگشت به فرودگاه مهرآباد تهران شده است.

در این زمینه ناصر شفق مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز که یکی از مسافرین این پرواز بود به خبرنگار مهر گفت: پرواز تهران - تبریز که ساعت 11 صبح امروز پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد تهران حوالی ساعت 12.7 دقیقه به فرودگاه تبریز نزدیک و آماده نشستن شد که پس از باز شدن چرخهای هواپیما و کاهش ارتفاع جهت فرود در فرودگاه تبریز، به جهت وزش باد شدید و وضعیت نامتعادل هواپیما، پرواز مجبور به بازگشت دوباره به فرودگاه مهرآباد تهران شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
حالا بعدا معلوم میشه این هواپیمای روسی واقعامسافری بوده یانه!
دیروز یا امروز؟
اگه 14 دی ماه است که هنوز ساعت 13 نشده و اگر مربوط به دیروز است باید اطلاع رسانی درست شود.
دقت فرمائید
اگرهوای تبریز بد بوده نمیتونسته به یک شهر نزدیک مثل ارومیه بره؟!!!یا یک شهر نزدیک دیگه؟
یعنی تو این مملکت خلبان و کارشناس مسائل ایمنی و پرواز نداریم که آقای ناصر شفق توضیح بدهند!!!!!! ایشون به همون اوضاع نابسامان فوتبال برسند تا تبریز هم مانند تیم مشهدی چند سال پیش نشه!!!
همين باد شديد را در رشت ما درحدود 48 ساعت است داريم
شدیم مثلث برمودا !
جالبه! امارات نشناخته و اجازه فرود نداده! ما نشناخته اجازه داديم! شهر هرت ديگه! حالا اگر اين يك هواپيماي ربوده شده بود چي؟ دردسر درست نمي‌شد؟ اماراتي ها جان روسها برايشان مهم نبود! ولي ما كه براي جان مسلمانان خودمان ارزش قايل نيستيم انسانيت به خرج داديم!
آقا اجازه نمیدادید بشینه تا یاد بگیرن هواپیما درست بسازن
بازم جای شکرش باقیه که خود روسیها سوار هواپیمای روسی نبودند! وگرنه مثل مسافرین ایرانی نگون بخت هواپیمای توپولف فرصت فرود اضطراری رو هم پیدا نمی کردن!
توجه کنيد به اين نکته که این پرواز از نوع بوئینگ 737 بود و نه توپولوف و آنتونوف و بقيه هواپيماهاي ايمن توليد خودشون که به ما ميفروشند. خودشون بوئينگ سوار ميشن.
اون وقت ما می ریم از کشور روس هواپیما می خریم وای برما!!!
قابل توجه مسولين : روسها هم بويينگ سوار ميشن نه توپولوف !!!!!!!!!!!!!!!!!!1
جالب اینه که روسها خودشون از هوا÷یمای آمریکایی استفاده میکنن اونوقت ما....!!
هواپيماي آمريكايي (بويينگ) در خطوط هوايي روسيه؟؟؟
امارات هواپيمارو نتونست شناسايي كنه ولي ما شناختيم و اجازه فرود داديم؟؟؟
ما با این همه قدرت ناوبری که حتی اماراتی ها هم از اون بی بهره هستن چطور اماکان داره پروازهای داخلیمون بدلیل بدی هوا لغو بشه ؟ لطفأ اگر"پروازهای داخلیمون" مشکلی دارن بگین وگرنه ما همه ایمان داریم که بهترین و قدرتمندترین سیستم ناوبری هوایی را داریم!!!!!
جالب است اگر دقت كرده ايد هواپيماي روسي كه در فرودگاه بين المللي بندر عباس مجبور به فرود اضطراري كرده بود از نوع اروپايي ايرباس پيشرفته ميباشد ولي مسئولين مربوطه ما اسرار بر استفاده از انواع توپولوف (تف)دارند هنوز
خودمون هواپیمای درب و داغون کم داریم روسها هم میان اینجا هواپیمای لگنشون رو فرود میارن. شاید هم میخوان بگن که بوئینگ هم تعریفی نداره !
ولی معلوم نیست چرا خود روسها توپولف سوار نمی شن .
هواپیمای بوئینگ 737 روسی نیست. بهتر بود در سر تیتر خبر میگفتید فرود اظطراری هواپیمای مربوط به کشور روسیه
خود روس ها هم توپولف سوار نميشن. بوئينگ سوار ميشن اونوقت ما ميريم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار