بازدید 16360
نیویورک تایمز:

ناآرامی‌ها ایران را دربرابر تحریم‌های جدید آسیب‌پذیر ساخته است

کاخ سفید هم اکنون توجه خود را معطوف به اعمال تحریم علیه ارگان‌هایی کرده است که گمان می‌رود، نیروی محرک برای اجرای برنامه ساخت سلاح‌های هسته‌ای در ایران است...«مایکل اورن»، سفیر اسرائیل در واشنگتن، با بیان این مطلب که نتیجه مذاکرات اسرائیل و آمریکا درباره توقف بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران به یک گزینه نظامی منتهی نشده است، از اعمال تحریم‌ها علیه این کشور در سال 2010 خبر داد.
کد خبر: ۷۹۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۱ 04 January 2010

سرویس بین‌الملل ـ «ناآرامی‌های داخلی و نشانه‌های موجود دال بر تأخیرات غیرمنتظره در برنامه‌های هسته‌ای ایران، این کشور را در برابر تحریم‌های جدید و سریع آسیب پذیر می‌سازد.»

موضوع بالا را «نیویورک تایمز» به نقل از دولت اوباما نوشته و می‌افزاید: در همین حال، یک مقام دولتی آمریکا گفته است، وضعیت کنونی ایران، راهی است برای اعمال نخستین دور تحریم‌ها که ممکن است این فکر را در ایرانیان پدید آورد که برنامه‌های هسته‌ای ارزش پرداخت چنین قیمتی را ندارند!

به گفته مشاوران باراک اوباما، به رغم ناآرامی‌های سیاسی در ایران، رهبران نظامی و سیاسی این کشور همچنان بر تصمیم خود، مبنی بر توسعه برنامه هسته‌ای راسخ هستند. با این همه، این اغتشاشات به همراه ناآرامی‌های داخلی در دولت ایران در ماه‌های اخیر، از شتاب تولید سوخت هسته‌ای این کشور کاسته است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه می‌نویسد: کاخ سفید هم اکنون توجه خود را معطوف به اعمال تحریم علیه ارگان‌هایی کرده است که گمان می‌رود نیروی محرک برای اجرای برنامه ساخت سلاح‌های هسته‌ای در ایران است.

از سوی دیگر، کارشناسان نیز همواره درباره زمان توسعه برنامه هسته‌ای در ایران به گمانه زنی پرداخته اند. به باور یک کارشناس ارشد، ایرانی‌ها راه گریز ندارند، تصور نمی‌رود دست کم در  هجده ماه یا حتی دو تا سه سال آینده بتوانند به سلاح هسته‌ای دست پیدا کنند.

آمریکا بر این باور است، پیش از آنکه ایران بتواند به توسعه تسلیحات هسته‌ای بپردازد، یک چهارچوب زمانی طولانی برای تحریم‌ها، می‌تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

«نیویورک تایمز» در بخش دیگری از گزارش تحلیلی خود اضافه می‌کند: «در همین حال، سفیر اسرائیل در واشنگتن می‌گوید که درباره ایران هنوز گزینه نظامی مطرح نشده است.
روز پنجشنبه، «مایکل اورن»، سفیر اسرائیل در واشنگتن، با بیان این مطلب که نتیجه مذاکرات اسرائیل و آمریکا درباره توقف بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران به یک گزینه نظامی منتهی نشده است، از اعمال تحریم‌ها علیه این کشور در سال 2010 خبر داد.»

«اورن» در گفت‌وگویی تلفنی با خبرگزاری رویترز اظهار داشت: «من به تعهد آمریکا در منصرف ساختن ایران از غنی سازی اورانیوم در خاک خود ـ که همانا از اهداف مشترک دو کشور است ـ اطمینان کافی دارم.»
وی در ادامه سخنانش افزود: «هر دو کشور در قبال ایران مواضع مشترکی دارند. همکاری و ارتباط نزدیکی میان آمریکا و اسرائیل هست و هم اکنون تمرکز اصلی ما معطوف به تنظیم و به‌کارگیری تحریم‌هاست.»

هرچند چنین مواضع تهدید کننده ای از سوی غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران در پیش گرفته شده است اما شواهد نشان می‌دهد به سبب آنکه آنها تحلیل دقیقی از تحولات آینده ایران نداشته و همچنین به نتیجه بخش بودن تحریم‌های جدید خوشبین نیستند در تلاشند تا با طرح موضوعاتی از این قبیل با ایجاد فضای ارعاب رسانه ای به ایران فشار وارد کنند.

البته نباید از ذهن دور داشت که ناآرامی‌های داخلی همانقدر که غرب را در تشخیص مسیر آینده دولت جمهوری اسلامی ایران دچار سردرگمی کرده، به همان میزان آنها را در اعمال فشارهای جدید برای معامله با دولت ایران مصمم‌تر کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.اونا دشمن ما هستند و از قدیم گفته اند ((دشمن قسم خورده دشمن اسنت و دوست نمی شود))ما باید به اهداف خود و پیشرفت مملکت خودمان فکر کنیم و راه خود را با اقتدار ادامه دهیم.زنده باد ایران اسلامی و متحد و یکپارچه در مقابل ظلم و کفر.
بلاخره ملیونها درلار پوله آمریکا اسرائیل و کفتار پیر انگلیس یک ثمری داشت بیخودی خرج نکردن .
غربي ها خود هرگاه مسئله و معضلي بروز مي كند و به دنبال مسبب آن مي گردند بلافاصله و قبل از هرچيز اين سؤال را مطرح مي كنند كه « چه كسي يا كساني از ايجاد اين مسئله سود مي برده اند ؟» ... و حال با اين نوشته نيويورك تايمز خود را افشاء كرده به اصطلاح به ايجاد نا آرامي ها در ايران اعتراف كرده اند . « آفتاب آمد دليل آفتاب » ! و در ضمن قابل توجه برادران زود باورمان كه بسرعت فريب مي خورند و دايه را دلسوز تر از مادر مي پندارند ...و مي شود آنچه كه نبايد بشود، و مي رود آنچه كه نبايد برود : همه سرمايه ها به باد . عاقلانه است ؟ حيف نيست ؟
ترا بخدا يكي پيشنهاد آقاي رضايي را بررسي كند تا منافع ملي ما به خطر نيافتد.
"تأخیرات غیرمنتظره در برنامه‌های هسته‌ای" ما که تاخیری ندیدیم. الکی حرف می زنند این غربیهای ترسو
شما دست از پاچه خواری غرب بر تنمی دارید
تايمز بايد هم ذوق زده بشه از آشوب‌ها اما شما چرا از خبر تايمز ذوق زده شديد و بدون كم و كاست خبر تايمز رو زديد.
امريكا هيچ غلطي نمي تواندبكند
خدا خیر بگرداند
از روسیه کمک میگریم
با این تیتر که انتخاب کردید عنقریب است که خبرگزاری فارس برای بار چندم شما را با عنوان بلندگوی بیگانگان خطاب کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی