بازدید 3267

دشمن به هدفش برای آشفته کردن بازار ما نمی رسد

رئیس اتاق اصناف ایران : اتحادیه های صنفی می‌توانند همانند بخش صنعت از دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان استفاده کنند.
کد خبر: ۷۹۷۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷ 10 May 2018

رئیس اتاق اصناف ایران : اتحادیه های صنفی می‌توانند همانند بخش صنعت از دلار با نرخ ۴۲۰۰ تومان استفاده کنند.

علی فاضلی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در تعامل با دولت مقرر شد اتحادیه های صنفی از جمله افراد حقیقی و حقوقی برای تأمین ارز مواد اولیه ، ماشین آلات ، مواد جانبی و کالاهای مصوب و ثبت سفارش آنها از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کنند.

وی گفت: در کارگروه تنظیم بازار که با محوریت وزیر صنعت و با حضور اتاق اصناف برگزار شد تصمیم گرفته شد که همه اتحادیه ها از ارز با نرخ مصوب استفاده کنند و هیچ محدودیتی برای ثبت سفارش آنها وجود ندارد.

وی افزود: اگر اتحادیه های صنفی در گمرکات مشکلی برای ثبت سفارش داشته باشند می توانند این موضوع را به اتاق اصناف اطلاع دهند و با هماهنگی که با مرکز توسعه صادرات انجام شده برای حل مشکل آنان اقدام خواهد شد .فاضلی گفت: در بخش صنوف تولیدی و خدمات فنی بیش از ۴۵۰ هزار بنگاه کوچک و متوسط در کشور فعالیت دارند که در برخی موارد مزیت آنها از صنعت بالاتر است .

وی افزود: از روز گذشته اقدامات اولیه برای تخصیص ارز و واردات کالاهای اتحادیه های صنفی آغاز شده است.

دشمن به هدفش برای آشفته کردن بازار ما نمی رسد

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دشمن برهم زدن نظم و آشفته کردن بازار کشور است اما به این هدف نخواهد رسید.

علی فاضلی در ادامه مصاحبه با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور امریکا درباره برجام گفت: مدتهاست که دشمن برای تأثیرگذاری بر اقتصاد ما برنامه‌ ریزی می‌کند و این موضوع از ابتدای انقلاب و زمان جنگ بوده است. 

وی افزود: اما امروز وضع ما بدتر از سال ۶۴ نیست زیرا نه دشمن قوی تر است و نه ما ضعیف تر هستیم .

وی گفت: چیزی که باعث می شود توطئه دشمن خنثی شود وفاق بین مجموعه های مختلف کشور و نهادهای قانونی به ویژه مجلس و دولت است .

فاضلی افزود: باید رهنمودهای رهبری از جمله نگاه به مزیت های داخلی عملی شود.

وی گفت: در این شرایط باید خودباوری و استفاده از مزیت های داخلی و حذف قوانین دست و پا گیر در جهت تقویت بنگاه‌های داخلی در دستور کار قرار گیرد.

فاضلی افزود: کار مردم بر اساس نظر مقام معظم رهبری باید به خود مردم واگذار شود و در این صورت پیروز خواهیم شد.

وی گفت: آنچه که ما را تضعیف می‌کند نبود یک راهبرد معین در ساختار اقتصادی کشور است که باید از طرف مسئولان تبیین شود به ویژه در سال حمایت از کالای داخلی باید برخورد با قاچاق و باور داشته های ایرانی در اولویت باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار