بازدید 6284

آمریکا یک عضو مزاحم از شروع برجام بود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید ببینیم در گفت‌وگوهایی که با 5 عضو برجام داریم، چگونه می‌توانند خواسته‌های جمهوری اسلامی و مردم ما را تامین کنند.
کد خبر: ۷۹۷۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 09 May 2018

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باید ببینیم در گفت‌وگوهایی که با 5 عضو برجام داریم، چگونه می‌توانند خواسته‌های جمهوری اسلامی و مردم ما را تامین کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: همانگونه که شب گذشته شاهد صحبت‌های قاطع فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی مبنی بر مواضع اتحادیه اروپا در مورد برجام بودیم، این اتحادیه با این رفتار و سیاست زور مدارانه آمریکا که می‌خواهد خودش را به صورت یکجانبه تحمیل کند مخالفت کردند؛ آنها علاقه دارند بر‌جام بدون آمریکا ادامه داشته باشد.

وی افزود: البته ما باید ببینیم برجام پس از آمریکا برای کشور ما چه سودمندی‌هایی دارد و چگونه می‌تواند منافع مطرح شده ما در برجام را به ثمر برساند. باید دید اروپا و دیگر کشورها تا چه حد می‌توانند خواسته‌های ما را برآورده کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: بر اساس دستورات ریاست جمهوری به وزیر امور خارجه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ما طی هفته‌های آینده در این خصوص با اتحادیه اروپا جلساتی خواهیم داشت و مسائل اقتصادی را بررسی کرده و بعد از آن تصمیم خواهیم گرفت که چه رفتار و سیاستی را برای برجام بعد از آمریکا دنبال کنیم.

قاسمی افزود: رئیس جمهور آمریکا یک عضو مزاحم از شروع برجام بود که فقط کار‌شکنی ‌می‌کرد و مخالفت‌های بسیاری داشت و سرانجام هم از توافق خارج شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به هر حال 5 کشور دیگر در برجام حضور دارند، ما باید ببینیم در گفت‌وگوهایی که با این 5 عضو برجام داریم، چگونه می‌توانند خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران و مردم ما را تامین کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که اروپا نتواند خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران را تامین کنند ما باید تصمیم دیگری را اتخاذ کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل