بازدید 12618

توضیحات شهردار ری درباره مومیایی کشف شده

کد خبر: ۷۹۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۷ 09 May 2018

فرماندار ویژه شهرستان ری از دفن بقایای جسد کشف شده در طرح توسعه حرم عبدالعظیم (ع) خبر داد.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور درباره اخباری که اخیرا در شبکه های اجتماعی در مورد جسدی که چندی پیش در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شد، اظهار کرد: مسئولیت دفن اجساد در اماکن عمومی با شهرداری ها و در اماکن متبرکه با هیات امنا و مسئولان این اماکن است و فرمانداری در این خصوص هیچگونه نقش و مسئولیت مستقیمی ندارد.

وی گفت: از آنجایی که جسد مورد نظر در محوطه حرم عبدالعظیم (ع) کشف شده است، مسئولیت دفن این جسد نیز با آستان مقدس است و ضرورتی به دخالت سایر دستگاه ها در این خصوص ندارد.

فرماندار ویژه شهرستان ری در خصوص چگونگی کشف این جسد نیز افزود: در طرح توسعه اماکن قدیمی و متبرکه، بقایایی از اجسادی در این اماکن که از گذشته های دور دفن شده اند، پیدا می شود که این اجساد با رعایت موازین شرعی در مکان های مناسب توسط متولیان امر دفن می شوند.

جمالی پور در پاسخ به این سوال که این جسد متعلق به چه کسی است و آیا صحت دارد که متعلق به پهلوی اول است، بیان کرد: من هم این اخبار را در فضای مجازی و درسطح جامعه شنیده ام، این سوال را باید کارشناسان ذیربط میراث فرهنگی پاسخ دهند.

او در پاسخ به این سوال آیا تایید می کند که جسد کشف شده مومیایی بوده یا خیر، افزود: باید دستگاه های مسئول و متخصصان فنی در این خصوص نظر دهند و من کارشناس این موضوع نیستم.

جمالی پور با گلایه از یکی از خبرگزاری ها، گفت: من جز خبرگزاری دانشجویان ایران با هیچ رسانه دیگری در این خصوص مصاحبه نداشته ام، اما متاسفانه در فضای مجازی به نقل از یکی از خبرگزاری ها خبری از زبان من مبنی بر جسد کشف شده در حرم عبدالعظیم (ع) نقل شده است که این کار خارج ازاخلاق حرفه ای است.

وی در پایان ادامه داد: انتظار این است که خبرنگاران و رسانه های جمعی اخلاق حرفه ای را در انتشار اخبار رعایت کنند و با هدف جلب مخاطب پا روی اخلاق اسلامی و حرفه ای نگذارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان