بازدید 4711

مسمومیت ۸ لرستانی با مصرف قارچ سمی

کد خبر: ۷۹۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 07 May 2018

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از مسمومیت شدید غذایی هشت نفر در این استان به دلیل مصرف قارچ سمی خبر داد.

به گزارش مهر، عباس پزشکی در سخنانی با اشاره به گزارش چند مورد مسمومیت شدید شهروندان با قارچ سمی در لرستان اظهار داشت: طی روزهای اخیر متأسفانه شاهد چند مورد مسمومیت شدید غذایی براثر مصرف قارچ سمی در استان بوده‌ایم که یک مورد از آن‌ها در حال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد تحت مراقبت است.

وی عنوان کرد: همچنین چهار نفر در بخش مسمومیت‌های این مرکز تحت نظر هستند و سه مورد دیگر به‌تازگی به این مرکز اعزام‌شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر در فصل رویش قارچ هستیم و این موضوع باعث حضور مردم در دامن طبیعت به‌منظور استفاده از قارچ‌های روییده شده در کوهستان و جنگل‌ها می‌شود.

پزشکی ادامه داد: این موضوع باعث می‌شود شهروندان بدون اطلاع از سمی یا غیر سمی بودن قارچ مبادرت به مصرف آن کنند که درنتیجه مواردی ازجمله مسمومیت‌های گزارش‌شده که می‌تواند خطرناک و حتی منجر به مرگ شود، به وجود می‌آید.

وی در توصیه‌هایی به شهروندان هم استانی در این خصوص گفت: نمی‌توان با قاطعیت قارچ‌های سمی را از قارچ‌های غیر سمی تشخیص داد و روش‌های عنوان‌شده از سوی افراد مختلف به‌هیچ‌عنوان علمی و قابل‌اعتماد نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: توصیه می‌شود هم استانی‌های عزیز حتماً از قارچ‌های دارای پروانه بهره‌برداری مصرف کرده و از این منبع سرشار از پروتئین با خیال راحت استفاده کنند.

پزشکی تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه علائم پس از مصرف قارچ ازجمله حالت تهوع، استفراغ، دل‌پیچه، بی‌حالی و خواب‌آلودگی حتماً به اورژانس مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز و بخش تخصصی مسمومیت‌ها در مرکز آموزشی درمانی شهید رحیمی خرم‌آباد قرار دارد و توصیه می‌شود شهروندان خرم‌آبادی در صورت هرگونه علامت به این مرکز مراجعه کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها نیز موارد مشکوک باید به اورژانس مراکز درمانی مستقر در شهرستان موردنظر مراجعه کنند تا اقدامات لازم انجام و در صورت نیاز به مرکز شهید رحیمی اعزام شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل