بازدید 2309

برگزاری گردهمایی دانشجویی علوم انسانی برای نخبگان

کد خبر: ۷۹۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 01 May 2018

نخستین گردهمایی "علوم انسانی برای نخبگان" از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

به گزارش دانشجو، دانشگاه مهد انقلاب علمی و منشا پدید آمدن تمدن مدرن است. سیر ۵۰ سال گذشته دانشگاه صنعتی شریف به مثابه اصلی‌ترین مجمع نخبگان ایران نشان می‌دهد که تلاش‌های متنوعی برای پرداختن به این دغدغه‌ها در این دانشگاه انجام شده است. جریان‌هایی که در دانشگاه به ایفای نقش پرداخته‌اند گستره بسیار متنوعی اعم از جریان‌های علمی آموزشی در قالب‌های رسمی تا جریان‌های پژوهشی و دانشجویی که الهام‌بخش در زمینه‌های علوم انسانی و اجتماعی بوده‌اند را شامل می‌شوند. امروز بحث و گفت‌وگو پیرامون این مسائل قدری در حاشیه مشکلات ناشی از کمبود منابع برای اداره دانشگاه و نیز توجه مضاعف دانشگاه به مشارکت در حل مسائل اقتصادی جامعه قرار گرفته است.

مجموعه نشست‌های "علوم انسانی برای نخبگان" زمینه‌ای برای همفکری نخبگان رشته‌های علوم پایه و فنی مهندسی در باب نسبت این رشته‌ها و دانشگاه شریف با مقولاتی نظیر پیشرفت، هویت و اخلاق است. به امید آنکه این مجموعه نشست‌ها بتواند به الگویی برای تعامل مطلوب و بایسته دانشگاه با دین و جامعه منجر شود.

از این رو نخستین گردهمایی "علوم انسانی برای نخبگان" از ۲۲ تا ۲۵ اردیبهشت ماه به همت جمعی از انجمن‌های علمی و گروه‌های دانشجویی دانشگاه شریف با محوریت دانشگاه، علم و دین، اخلاق و فناوری، توسعه برگزار می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم