بازدید 7872

تجمع جمع کثیری از کارگران در مقابل خانه کارگر

کد خبر: ۷۹۵۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 01 May 2018

با آنکه مجوزی از سوی مسئولان ذیربط برای راهپیمایی در روز جهانی کارگر صادر نشده است اما کارگران برای رساندن صدای خود به مسئولان به‌صورت خودجوش با پیاده شدن در خیابان‌های کارگر و حافظ به سمت خانه کارگر در حال حرکت هستند.

به گزارش ایلنا حسن صادقی (رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) با تشریح شرایط سخت کارگران در کشور گفت: این چه منطقی است که به کارگران در روز خودشان؛ مجوزی برای راهپیمایی و بیان خواسته‌ها و مطالباتشان نمی‌دهند.

همزمان با روز جهانی کارگر، راهپیمایی کارگران در تهران از خیابان کارگر و خیابان حافظ به سمت ساختمان تشکیلات مرکزی خانه کارگر واقع در خیابان ابوریحان برگزار می‌شود.

اصلاح قراردادهای موقت کار از طریق اجرای کامل تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار، اعتراض به دست‌اندازی منابع سازمان تامین اجتماعی، تامین امنیت شغلی کارگران، تمایز مشاغل مستمر از غیرمستمر، تعیین تکلیف قراردادهای موقت و تلاش برای دائمی شدن قرارداد در محیط‌های کارگری، سامان‌بخشی به وضعیت نابسامان واحدهای تولیدی، حمایت از کالاهای ایرانی، توجه به مطالبات صنفی کارگران و به رسمیت شناخته شدن حق آزادی فعالیت‌های صنفی کارگری ازجمله خواسته‌هایی صنفی است که کارگران راهپیمایی‌کننده از طریق حمل پارچه‌نوشته یا سردادن شعار، تحقق آنها را از دولت خواستار هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل