بازدید 2085

ارسال ۵۲ هزار اثر به جشنواره سیمرغ

کد خبر: ۷۹۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 30 April 2018

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: در مجموع ۵۲ هزار اثر به نهمین دوره جشنواره بین المللی سیمرغ ارسال شده است که ۱۵۰۰ اثر تقدیر می‌شوند.

به گزارش دانشجو، امیر للگانی، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و دبیر نهمین جشنواره فرهنگی هنری بین المللی سیمرغ در نشست خبری این جشنواره گفت: امسال نهمین سال برگزاری این جشنواره است که در پنج بخش فیلم، تئاتر، موسیقی، ادبی و تجسمی برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان این جشنواره از آبان ماه سال ۹۶ آغاز شد و تا پایان بهمن ماه آثار جمع آوری شد. در مجموع ۵۲ هزار اثر به این جشنواره ارسال شد که به لحاظ کیفی رشد خوبی داشت.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت افزود: این جشنواره در سه بخش آزاد، ویژه دانشجویان علوم پزشکی، کارکنان و جامعه پزشکی، اساتید علوم پزشکی، در بخش فرهنگ سلامت ویژه دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور و در بخش بین الملل با هدف استفاده از تجربیات سایر کشور‌ها در فرهنگ سلامت برگزار می‌شود.

للگانی یادآور شد: ۱۳۰۰ اثر از ۹۳ کشور به این جشنواره ارسال شد که بیشترین اثر با ۱۱۹ اثر به کشور هندوستان اختصاص یافت.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت اضافه کرد: اختتامیه این جشنواره ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ماه به مدت یک هفته در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد آثار رسیده به مرحله نهایی گفت: ۱۵۰۰ اثر از دانشجویان و اساتید به مرحله نهایی راه یافته که در سه مراسم اختتامیه جوایز آن‌ها اهدا می‌شود.

وی افزود: فیلم‌هایی که به بخش نهایی ارسال شده حدود ۱۰۰ فیلم کوتاه، نماهنگ و پویانمایی است که در این جشنواره اکران می‌شود. ۵۰ تئاتر، مسابقه و استنداپ کمدی، اجرای خوانندگی، کارگاه‌های آموزشی نقد و بررسی و صحت سنجی آثار نیز در حاشیه مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی