بازدید 2130

پذیرش 500 دانشجوی استعداد درخشان در دانشگاه شهید بهشتی

کد خبر: ۷۹۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 29 April 2018

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی از پذیرش 500 دانشجوی استعداد درخشان در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش آنا، از دانشگاه شهید بهشتی، دکتر علی‌اکبر افضلیان درباره امکان افزایش تعداد پذیرش دانشجویان استعداد درخشان گفت: با پیگیری به عمل آمده از سوی معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح 1، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با افزایش پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد به میزان 40 درصد ظرفیت هر کدرشته موافقت کرد. امیدواریم حدود 500 نفر از طریق پذیرش بدون آزمون در دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی در سال تحصیلی 98-1397 پذیرفته شوند.

معاون آموزشی دانشگاه شهید بهشتی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سنوات مجاز تحصیل در آیین‌نامه‌های آموزشی چند نیم­سال است؟ اخیرا در فضای مجازی مواردی درباره دریافت شهریه از دانشجویان مطرح شده است. آیا آیین­‌نامه یا قانون خاصی در این زمینه وجود دارد؟ ادامه داد: سنوات مجاز تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، و دکتری به ترتیب 8، 4 و 8 نیمسال است. هزینه دانشجویان تحصیل رایگان در قالب بودجه سالانه دانشگاه‌ها بر اساس سنوات مجاز تحصیل توسط سازمان برنامه و بودجه محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: به دانشگاه‌ها اجازه داده شده است تا به طور موردی به دانشجویی که موفق نمی‌شود در سنوات مجاز دانش‌آموخته شود، سنوات اضافی اعطا کند. ولی دانشجو باید هزینه تحصیل در سنوات مازاد را بر اساس تعرفه مصوب هیات امنای دانشگاه پرداخت کند.

افضلیان خاطرنشان کرد: دانشجویان کارشناسی ورودی سال 1393 در نیمسال جاری در نیمسال هشتم هستند و تعداد قابل توجهی از آنها در پایان این نیمسال دانش‌آموخته خواهند شد. تصمیم‌گیری در مورد شهریه نیمسال نهم دانشجویان کارشناسی در دستور کار هیات امنای دانشگاه، که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، قرار دارد. در این ارتباط، گزارشی از میانگین سنوات تحصیل دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در رشته‌­های مختلف برای هیات امنای دانشگاه تهیه شده است. با توجه به اینکه از 19 خرداد آزمون­‌های پایان نیم­سال جاری آغاز می‌­شود به دانشجویان توصیه می­‌شود روی مطالعه دروس خود و آمادگی برای امتحانات تمرکز کنند. بدیهی است هیات امنای دانشگاه با در نظر گرفتن شرایط تحصیلی در رشته­‌های مختلف و نیز سنوات تحصیلی دانشجویان، تصمیمات لازم را اتخاذ خواهد کرد و در نتیجه جای نگرانی برای دانشجویان وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل